Författare Ämne: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged  (läst 748935 gånger)

Da_Snake

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #40 skrivet: januari 09, 2008, 16:20:52 »
Osäker på om jag har allt som behövs hemma, har inte hittat några map-sensorer (finns ju på elfa iofs) och ingen processor, pcb fanns några gamla 2.2 kvar och det mesta annat är ju bara basicprylar. Ska rota lite mer i lådorna.
Fredrik
070-604 71 06

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #41 skrivet: januari 09, 2008, 17:44:07 »
Leta på Da_snake kanske är bra å ha lite längre  fram i tiden,men nu är det budget som gäller.Jag avänder alla hyllvärmare jag har sparat på mej genom åren.


zyklon jag kan leta om du vill efter ett tillskottsprut,kan möjligtvis ha nått
till liggandes.


"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½T
« Svar #42 skrivet: januari 09, 2008, 18:01:17 »
gör gärna det peter!

vet inte om du "följt" min turbokonverteringstråd men, tillsattssprut är väl det som ska till härnäst för att få mer fart på grejjerna.. =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #43 skrivet: januari 09, 2008, 18:41:49 »
Har precis läst igenom din tråd och ett tillskott är vad som behövs.
Jag letar i garaget och hör av mej.

Har stoppat i 360cc spridare i dag o börjat att tanka e85  :D
sen är det tillskott som gäller å höja laddtrycket  ;D
"don't buy it if you can build it!"

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: 360 2½T
« Svar #44 skrivet: januari 09, 2008, 19:24:22 »
Om du vill göra något åt drivlinan finns det lite corvette C6 delar här:
http://www.lagabasen.se/delinfo.aspx?delindx=28703541
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #45 skrivet: januari 09, 2008, 19:34:59 »
Har mycket billigare lösning på gång  8)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #46 skrivet: januari 09, 2008, 19:41:45 »
Har precis läst igenom din tråd och ett tillskott är vad som behövs.
Jag letar i garaget och hör av mej.

Har stoppat i 360cc spridare i dag o börjat att tanka e85  :D
sen är det tillskott som gäller å höja laddtrycket  ;D

JA 360-spridare passar ju utmärkt!  ;D

Och valet av bränsle gillas starkt av mig  8)

Vad har du för tändning? (Ursäkta om jag missat det tidigare i tråden)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #47 skrivet: januari 09, 2008, 19:42:00 »
Har mycket billigare lösning på gång  8)

Spännande  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #48 skrivet: januari 09, 2008, 19:56:19 »
Tändsystemet är helt org än så länge,har en täningsänkar box liggande
ifall det behövs  :) Självklart har jag 360 spridare  ;D vad ska man annars
ha  :D
"don't buy it if you can build it!"

flinty

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #49 skrivet: januari 12, 2008, 12:10:12 »
Tändsystemet är helt org än så länge,har en täningsänkar box liggande
ifall det behövs  :) Självklart har jag 360 spridare  ;D vad ska man annars
ha  :D

Va kul att det är original tändsystem, skulle vara intressant och se hur mycket det klarar av. Jag hade inga problem med tändning hela tiden jag körde,  visserligen laddade jag inte mycket mer än 1 bar då, plus att jag hade Saab 9000 spridare.

Har mycket billigare lösning på gång  8)

Spännande  :P
 

Ja detta låter mycket intressant,,,,  :P
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #50 skrivet: januari 12, 2008, 15:17:36 »
Nu har jag monterat tillskotts sprutet + 2st 360cc spridare,höjt laddtrycket
till 0,8 bar.Nu börjar det att röra på sej ;D men det finns inte bränsle till
mer effekt just nu  :( Antar att pumpen + bränslefiltret behöver bytas
och kanske ett par större tillskotts spridare måste införskaffas.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #51 skrivet: januari 12, 2008, 15:22:53 »
Kontroll enheten fick bli lite provisorisk mont i facket framför vxl spaken.
Även retard boxen är mont men har en så länge inte behövts.Så
täningen är forfarande org och fungerar kanon,inte en miss täning så
här långt  :D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #52 skrivet: januari 12, 2008, 15:26:36 »
Även en vevhusventilationsburk (långt ord) med filter är mont,så slipper
man skjuta ut packboxar o dyligt  ;)
"don't buy it if you can build it!"

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #53 skrivet: januari 12, 2008, 16:56:48 »
vad äre för fördel med tillskots sprutet gentemot nån saab tryckvakt och styra spridarna direkt på dessa?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #54 skrivet: januari 12, 2008, 17:24:08 »
Vadå saab tryckkontakt ? du tänker inte på apc eller vad det nu heter.
Med tillskottsprutet så ställer man in när det ska starta typ 0,5bar (inbyggd map sensor)med en vridpott när org insprut inte hänger med längre.sen har jag 6st vridpottar från 2000-8000rpm som jag ställer in önskad bränsle mängd.så det är inte on off så att säga  ;)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #55 skrivet: januari 13, 2008, 00:41:09 »
vad äre för fördel med tillskots sprutet gentemot nån saab tryckvakt och styra spridarna direkt på dessa?

Vadå saab tryckkontakt ? du tänker inte på apc eller vad det nu heter.
Med tillskottsprutet så ställer man in när det ska starta typ 0,5bar (inbyggd map sensor)med en vridpott när org insprut inte hänger med längre.sen har jag 6st vridpottar från 2000-8000rpm som jag ställer in önskad bränsle mängd.så det är inte on off så att säga  ;)

Loffe tänker på en tryckvakt som är just som du säger, on off, fast med en sån kopplar man väl in tillsatsspridarna mot original spridarsignal så att det blir ju inte on off ändå..?!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #56 skrivet: januari 13, 2008, 00:43:39 »
Nu har jag monterat tillskotts sprutet + 2st 360cc spridare,höjt laddtrycket
till 0,8 bar.Nu börjar det att röra på sej ;D men det finns inte bränsle till
mer effekt just nu  :( Antar att pumpen + bränslefiltret behöver bytas
och kanske ett par större tillskotts spridare måste införskaffas.

Om jag förstår dig rätt så har du nu 4 + 2 st 360cc spridare och det räcker ändå inte?

Vad har du för bränsletryck i ordinare system och i tillsatsfuelrailen?

Antar att du kan avgöra när pumpen bottnar genom att titta efter tryckfall på bränsletrycksmätaren?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #57 skrivet: januari 13, 2008, 01:13:09 »
Det satt b200f i din 360 så kör du med LU-jetronic nu? så hur gör du med varvspärren?? eller har du bytt till LE-jetronic som inte har varvspärr?
Fast kanske du inte är i så stort behov av att varva mer än 6000rpm när du kör med 86mm i slag?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #58 skrivet: januari 13, 2008, 07:12:46 »
Jag utgår ifrån att pump o filter har gjort sitt efter 17 000mil  ;) org
pumpen kommer i allafall inte räcka till den effekten jag vill ha ut.som
tur är har jag en beg pump med lite bättre flöde liggandes  :D
Spridarna utnyttjas inte till 100% kanske 80% i bästa fall+att det
går åt ca 30% mer bränsle när man kör e85,bilen är en alkolist så
att säga ;)

Loffe menar du att du använder org spridarpulserna och kopplar
in ett par extra spridare och sen styr dom med en tryckvakt?
Kan funka om man har lite tur om bränsle kurvan stämmer.

Kulke jag  kör med orginal sprutet den med varv stopp vid ca6100 rpm.
Det är inte vevaxeln som bestämer varv talet i det här fallet det är
kamaxeln (vx3) 86mm i slag anses inte vara långslagit.jämför med andra
motorer så får ni se typ vw golf 90mm slag  :o . Jag har byggt den här
motorn för just varvtalet 2500-6000rpm därför valde jag den kammen+
den veven+turbon så allt harmonerar ihop  :) Hadde jag valt en vassare
kam typ en special slipad  så hadde jag tagit ut mer effekt vi högre varvtal,
men då hadde jag fått bytt sprut ,turbo , grenrör,kolvar,vevstakar......
« Senast ändrad: januari 13, 2008, 07:14:56 av peter schmidt »
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #59 skrivet: januari 13, 2008, 10:27:49 »
Jag utgår ifrån att pump o filter har gjort sitt efter 17 000mil  ;) org
pumpen kommer i allafall inte räcka till den effekten jag vill ha ut.som
tur är har jag en beg pump med lite bättre flöde liggandes  :D
Spridarna utnyttjas inte till 100% kanske 80% i bästa fall+att det
går åt ca 30% mer bränsle när man kör e85,bilen är en alkolist så
att säga ;)

ag  kör med orginal sprutet den med varv stopp vid ca6100 rpm.
Det är inte vevaxeln som bestämer varv talet i det här fallet det är
kamaxeln (vx3) 86mm i slag anses inte vara långslagit.jämför med andra
motorer så får ni se typ vw golf 90mm slag  :o . Jag har byggt den här
motorn för just varvtalet 2500-6000rpm därför valde jag den kammen+
den veven+turbon så allt harmonerar ihop  :) Hadde jag valt en vassare
kam typ en special slipad  så hadde jag tagit ut mer effekt vi högre varvtal,
men då hadde jag fått bytt sprut ,turbo , grenrör,kolvar,vevstakar......

Jo E85 ställer till det lite med bränslet. Kräver sitt större system.

Du verkar ha tänkt ut receptet mycket bra!

Dutycycle på 80% på spridarna är ju bra för då ligger du ju inte på gränsen i varje fullgasrepa  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #60 skrivet: januari 13, 2008, 17:27:58 »
Jaha då har man bytt bränslefilter o fixat lite läckage ,det vart det inte
sämre i allafall  :D Har även åkt till en kompis i nora å hämtat ett par
beg 800cc spridare som jag ska ha till tillskotssprutet,tack Tony.
Ska sätta dit dom i veckan o justera vidare + höja laddtrycket till 1bar.
"don't buy it if you can build it!"

Da_Snake

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #61 skrivet: januari 13, 2008, 20:49:41 »
Jaha då har man bytt bränslefilter o fixat lite läckage ,det vart det inte
sämre i allafall  :D Har även åkt till en kompis i nora å hämtat ett par
beg 800cc spridare som jag ska ha till tillskotssprutet,tack Tony.
Ska sätta dit dom i veckan o justera vidare + höja laddtrycket till 1bar.

Den lät ganska arg när du drog iväg på gatan, lite problem med fästet bara...
Kul sleeper.

/Fredrik
Fredrik
070-604 71 06

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #62 skrivet: januari 18, 2008, 16:14:37 »

Ja då var det dags för fredags up date  :D
Da_snake det spinner upp till 180kmh på 5an vxl så fort det är lite blött  >:(
svårt att mappa då  :( Men nu har jag börjat med väghållningen så det
blir till det bättre,började med att smida om bladfjädrarna så bilen blev
55mm lägre bak  8) Sen modda jag fram dämparna(kolla fakta/guider )så ser ni hur jag gjorde.satte även dit förstärkta bak fjädrar från fxxd sierra
fram på bilen efter att jag kapat dom ett par varv.Men då fjädrarna satt
löst när man hissade upp bilen så var det bara att plocka bort stötdämparna sätta upp dom i svarven o korta av dom 25mm  :P
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #63 skrivet: januari 18, 2008, 16:19:46 »
Då bilen blev låg o fin bak så måste det vara nått fel, ja visst nu ligger
avgasröret emot drivaxeln  >:( Bara att sätta igång kapen igen....
O bygga en ny kick up.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #64 skrivet: januari 18, 2008, 16:25:02 »
På med breddade plåtfälgar 8x13 med formula ford däck.Men den behöver
sänkas lite till där fram,får fixa det när fjädrarna satt sej lite.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #65 skrivet: januari 18, 2008, 16:32:44 »
Har även hunnit med att byta bränslepump till fel temas bmw m5 pump då
det inte går några elaka ryckten om den  :D inte vad jag hört i allafall   ;)
Jag passade även på att sätta dit ett annat förfilter nån racing grej jag
köpt på ett swap meet,så nu ska det räcka en stund....pumpen passar
för övrigt bolt on på 360 så ni vet  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #66 skrivet: januari 18, 2008, 16:38:03 »
Fick hem mina superflex busningar till framvagnen så på med dom åxå
efter lite rost lagning i mont hålen som blivit dubbelt så stora i dom bakre
infästningarna.
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #67 skrivet: januari 18, 2008, 20:35:30 »
Spinner till 180? Herrejösses  :o

Och vilken go look du fick med feeta fälgarna, åh jag bara smälter!

Tack för att du vågar prova Biltemas bränslepump och TACK för tipset om att den passar bolt on! Jag la in en blänkare under TIPS här på forumet.

Nu måste du berätta för jag antar att du smidde bladfjädrarna själv, hur gick du tillväga helt praktiskt??  ???

Och hur är väghållningen nu? Blev den något hårdare bak eller bara lägre?
Vilka dämpare har du fram, original? Ingen bild på avsvarvningen? Gjorde du såhär?


Du kan skriva här i din projekttråd om du vill eller här: i tråden "sierrafjädrar" som diskuterar ämnet.
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1793.msg19108#msg19108
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #68 skrivet: januari 18, 2008, 20:37:57 »
Fick hem mina superflex busningar till framvagnen så på med dom åxå
efter lite rost lagning i mont hålen som blivit dubbelt så stora i dom bakre
infästningarna.

Har du upplevt några positiva grejer att skriva om med bussningarna?

Varför svarvar du inte egna? Får inte fatt i rätt material?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #69 skrivet: januari 18, 2008, 20:41:39 »

Loffe menar du att du använder org spridarpulserna och kopplar
in ett par extra spridare och sen styr dom med en tryckvakt?
Kan funka om man har lite tur om bränsle kurvan stämmer.




hur jag menar vet jag inte vet bara att saab har nå tryckvakter och att man borde kunna mata nå tillskotsspridare med dessa fast som jag tänkte det så var det som mest on off funktion. med tillskottsprutet som går justera med pottar måste juh i sånna fall vara betydligt bättre än en sådan lösning som jag nämde. :)

vad för vitt äre du kört på vid ny bussningarna?

ser jävligt fint ut iaf :)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #70 skrivet: januari 19, 2008, 08:29:17 »
Ska vi börja med framdämparna org biltema art70-930 som jag byt
olja i som ni vet+svarvat ner fästet för övre topplagring 25mm så
fjädrarna sitter kvar när man lyfter upp bilen.Men när man gjort det
måste man svarva en hylsa så man kan dra ihop delarna igen.

Jag köpte bussningarna för jag hadde inget matrial+att jag var lat  ;D
Det vita på bilden är smörjmedel som medföljer bussningarna.
Enligt beskrivning ska dom smörjas in överallt.

Bladfjädrarna smidde jag om,började med städ och släga som brukar
gå bra,man slår på den sidan som man vill ska bli längra(för att sänka
så slår man på ovansidan)Men 360 fjäder var så grov att mina muskler
orkade inte med den  ??? Man måste kallsmida fjädern så inte härdningen
går ur, inte värma på den så ni vet.
Gick då till hydraulpressen  8) då var  inte fjädern så tuff längre  ;D
Man pressar fjädern lite rakare på ca 10 ställen å vipps så är den lägre.
ju mer du pressar på fler ställen ju lägre blir den.

Jag får väl svarva av en dämpare så ni förstå hur jag gjode+
jag åter kommer ikväll med hur bilen går på vägen  :D

Här är en bild på rör hylsan jag svarvade så man kan dra ihop topplagringen.




« Senast ändrad: januari 19, 2008, 08:30:48 av peter schmidt »
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #71 skrivet: januari 19, 2008, 10:44:46 »
Kanon Peter, nu fattar även jag  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #72 skrivet: januari 19, 2008, 11:44:59 »
fan vad fiffigt, hur stor var hydralpressen du använde för att smida bladfjädrarna?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T
« Svar #73 skrivet: januari 19, 2008, 13:04:56 »
fan vad fiffigt, hur stor var hydralpressen du använde för att smida bladfjädrarna?

Jag gissar på 100 ton men gissar även att han inte ens använde hälften  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #74 skrivet: januari 19, 2008, 16:45:31 »
Jag har ingen aning hur mycket jag pressade för den har ingen mätare.

Här har jag svarvat en gammal stötdämpare enbar för eran skull så ni vet
hur jag gjort  :) som ni ser har jag flyttat ner hela fästet för topplagringen
25mm.Sen måste man svarva en rörhylsa som man sätter mellan muttern
och topplagringen se bild ovan.Sen är det bara att montera ihop  :D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #75 skrivet: januari 19, 2008, 16:55:47 »
Här om dan var det ca +6 grader ute så jag monterade mina sommar räser hjul + nu var alla chassi modifieringar klara  :) ut och provkör med 0,85bar
i turbotryck nu med bränsle så det räcker  :D och nu börjar det röra på sej,
körde ett antal repor från 0-225kmh och det tar inte allt för lång tid.Tog
några kurvor i hög hastighet typ 160kmh och den ligger som smetad
på vägen  8) Då jag kommer att höja laddtrycket vidare så mont jag en till spridare ihop med dom andra.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #76 skrivet: januari 19, 2008, 16:59:08 »
Mitt lilla ormbo med 3st spridare tryck reg + mer grejor är på g   8)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #77 skrivet: januari 19, 2008, 17:08:26 »
Nu idag så har vinterdäcken åkt på igen  :'( men jag tröstade mej med
att höja laddtrycket till 1bar  :D  Det var torrt på vägen så det greppa
ganska bra på 4an och 5an .Provade med 1,2 i ladd men då började det
att spika.Så imorgon blir det att ansluta tänings sänkarboxen o prova
vidare.

Ja visst det är ju lördag SKÅL   :D
"don't buy it if you can build it!"

_343dl_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #78 skrivet: januari 19, 2008, 18:20:46 »
ja så nu måste man akta sig för vita 360:s nu ochså? den verkar ju va alldeles jätterolig. har du läxat upp någon (pappas pojk i pappas bmw) än?
det borde ju den passa ypperligt till med det där yttre.

"sluta vela - ladda mera"

MVH Robin.
Ställverket Racing/Fördärvet Customs

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T
« Svar #79 skrivet: januari 19, 2008, 19:01:06 »
Hej ,jag drog  en xc90 med v8 förra veckan och han hadde inte en chans   :D  och då laddade jag bara 0,5 bar....trött truck  ;D
"don't buy it if you can build it!"