Författare Ämne: Volvo 343 Dl -80 "Fördärvet Edition"  (läst 54058 gånger)

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Volvo 343 Dl -80 "Fördärvet Edition"
« Svar #160 skrivet: januari 20, 2008, 02:10:33 »
gött att det händer nått... ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2081
    • Visa profil
« Svar #161 skrivet: januari 20, 2008, 22:07:59 »
tjenis, ida provade jag att blästra i skåp för ovanlighetens skull, är ju betydligt mycket bekvämare då man slipper saneringen som blir annars, om någon undrar vart bakvagnsbygget har tagit vägen så är det för att jag väntar in en TIG svets (försenad) som allt annat...

tjorå, nästan så jag blev sugen att äta från den, då den vart så ren och fin...

MVH Robin
Tycker det ser ut som du har ett blästerskåp från biltema?
Funderar på att köpa ett så jag blev lite nyficken hur bra det fungerar.
Använder du någon typ av metallpulver eller vanlig blästersand?

_343dl_

• Medlem
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
« Svar #162 skrivet: januari 22, 2008, 22:16:54 »
jag vill tyvärr inte visa bilder på mina ideer angående fronten, dels för att kunna få starkare reaktioner när jag kommer så långt att man kan se hur den kommer se ut. sen vore det tråkigt om någon snodde min "ide" (har sett på andra forum det har blivit ett jävla liv på pga det.)

lite detaljer är tagna från motorcyklar, vissa från gammla jänkare, endel mer raceinspirerat. inte ens bror min jag delar garaget med vet hur jag har tänkt mig. Hårda bud...

kullke: nja, skåpet är från verktygsboden, (samme skit kanske) men det fungerar bra. jag kör med både aluminium/metall och sand beroende på del. sprutar man på med sanden så sipprar den allra finast (farligaste) dammet ut genom springorna mellan locket och "burken".

MVH Robin.
Ställverket Racing/Fördärvet Customs

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16631
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #163 skrivet: januari 22, 2008, 22:25:39 »
jag vill tyvärr inte visa bilder på mina ideer angående fronten, dels för att kunna få starkare reaktioner när jag kommer så långt att man kan se hur den kommer se ut. sen vore det tråkigt om någon snodde min "ide" (har sett på andra forum det har blivit ett jävla liv på pga det.)

lite detaljer är tagna från motorcyklar, vissa från gammla jänkare, endel mer raceinspirerat. inte ens bror min jag delar garaget med vet hur jag har tänkt mig. Hårda bud...

Nu blir vi än mer nyfikna men respekterar förstås ditt beslut att inte visa byggbilder..

Längtar tills du har nåt du vill visa, du är ju grym bilbyggare det märks ju!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

_343dl_

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #164 skrivet: januari 23, 2008, 22:02:14 »
sånna komentarer värmer mer än en brasa mitt i vintern... tusen tack.

MVh Robin.

Morbidio

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
  • Stockholm
    • Visa profil
« Svar #165 skrivet: mars 15, 2008, 19:22:41 »
Detta bygge kommer att bli väldigt bra, säger som de andra, sälj eller skrota inte bilen bara!
Volvo 360 GL -88

Bjöffa

• Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
SV: Re:Volvo 343 Dl -80 "sleeper"
« Svar #166 skrivet: mars 15, 2008, 20:26:49 »
jag tror du ska ha hjul med mer fälgkant!

det tror jag blir bättre, provade dom här för dom låg och skräpade...

MVH Robin

Hahaha, har du Pegasus R fälgar ligger å skräpar xD
inte illa du, dom kostar ju en slant. Man kan få några 340 för dom du :D

_343dl_

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #167 skrivet: april 21, 2008, 21:11:00 »
ni kan vara lugna denna bil kommer ej skrotas, och bilar har jag alldrig sålt... för att avlägga en raport så står bygget still,

som ni vet så gillar jag låga bilar med stort L, och enligt min "kalkylering" så kommer markfrigången vara ynka 2,5cm till rambalkar m,m så därav har jag tagit beslutet att bygga nytt chassi, om det blir rambaserat eller fackverk vet jag inte än... men jag har så många ideer och skisser på allt från hjulupphängning, motor/drivlina, jag har till och med klurat på designen på inredningen (om jag ska ha någon)

och jag hoppas att jag inte blir handikappad eller någe, så jag inte kan bygga klart.

MVH Robin.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16631
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #168 skrivet: april 21, 2008, 22:09:04 »
ni kan vara lugna denna bil kommer ej skrotas, och bilar har jag alldrig sålt... för att avlägga en raport så står bygget still,

som ni vet så gillar jag låga bilar med stort L, och enligt min "kalkylering" så kommer markfrigången vara ynka 2,5cm till rambalkar m,m så därav har jag tagit beslutet att bygga nytt chassi, om det blir rambaserat eller fackverk vet jag inte än... men jag har så många ideer och skisser på allt från hjulupphängning, motor/drivlina, jag har till och med klurat på designen på inredningen (om jag ska ha någon)

och jag hoppas att jag inte blir handikappad eller någe, så jag inte kan bygga klart.

MVH Robin.

Oj det var en tvär vändning!  :o

Men så länge du har nåt i händerna som stavas 3-serie är vi nöjda  ;)

Viska eller visa oss gärna nåt nån gång per år så vi vet att du lever!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.