Vi får fundera lite. Den som först kommer på något, postar det! /Max
Nu är vi tillbaks på ruta 1 eller vad man ska säga.
Jag kunde inte hålla mig nu ikväll utan byggde ett stag som förflyttar fästpunkten mellan k.hämmare och stab.stag ca 5cm bakåt.
Det är inga problem med frigång till styrstaget, vet inte när den rundade delen på krängaren skulle behövas egentligen.. i extrema fall kanske.
Har bara gjort en sida än så länge och endast provkört runt kvarteret men det kändes positivt.
Mer info och bilder i morgon!
ibland imponerar du frej!!! mer bygga mindre tänka
Haha nja tänka först bygga sen, men man kan ju tänka under bilen istället framför dumburken och fastna i drömmarnas land och sväva bort över rosa 300-power-moln!
Här kommer bild på prototypen jag tillverkade igår kväll och provkörde idag till och från jobb och dagis!
Helt klart är att bilen blev bra mycket styvare, känns när man svänger i högre hastigheter och kan pressa på lite utan att skeppet välter, trots att jag har svullo vinterdäck med BARA 2kg luft i varje. Men det är inte idiothårt och kan fortfarande kränga.
Andra insikter:
+ Snabbare instyrning (svarar snabbare/skönare på rattvridningar).
- Mer tungstyrd, särskillt när man svänger mycket.
- Liite mer understyrning, har dubbdäck på med fulldubb fram och dubbrensat bak så kan inte säga för mycket om detta men det känns litegrann skillnad när man pressar på i rondeller på blöt asfalt.
- Vibrerar lite mer i ratten när man svänger, känns som om man får direktkontakt med k-hämmare mot hjul eller motor men det kan nog inte vara så.
- Bumpsteer, tror jag det heter. Hjulen svänger till när man kör på nåt fartgupp eller annan ojämnhet med ena hjulet. Minns inte att det var nåt direkt sånt original.
Ta allt med en nypa salt, det är som när man trimmar, bara för att man vet att man trimmat tycker man den går som in i h-vete.
Jag försöker dock vara "o-partisk" men det är inte lätt