Författare Ämne: Jag blir så fittig  (läst 9715 gånger)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
Jag blir så fittig
« skrivet: januari 22, 2008, 16:03:28 »
Idag i skolan så fick jag veta att en polare ska köpa en Bmw och sa jag Roligt ska vi ta ett litet race ;). och så klämmer ungen ur sig komigen vah int vill jag köra mot en Sur liten 340 som går på 3 cylindrar och blåröker. dom andra i klassen höl med han att det är en Gubb bil, så jag vart så ursinnig på han och varför är 300 serien så jävla underskattat?

Bara för att visa han att den kan gå fort med Blå rök så har jag bestämt mig för att trimma till över 250hk bara för att visa han ;D Tips hur jag skall gå väga?
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #1 skrivet: januari 22, 2008, 16:18:47 »
tuuuurbo.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #2 skrivet: januari 22, 2008, 16:29:14 »
tuuuurbo.

jo det har jag har jag redan bestämmt. men mera motormässigt? håller en orgilan b23 för det eller :P haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #3 skrivet: januari 22, 2008, 19:08:17 »
tuuuurbo.

jo det har jag har jag redan bestämmt. men mera motormässigt? håller en orgilan b23 för det eller :P haha

Japp, alla rödblock håller för 250hk. B200 & klena B230 har väl sin gräns där ungefär.
B23 eller starka B230 är det som gäller om man vill att bottendelen skall palla mer.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #4 skrivet: januari 22, 2008, 19:13:42 »
haha måste börja trimma nu så blir det att köra ifrån Beemer sen  :o
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #5 skrivet: januari 22, 2008, 20:00:35 »
haha måste börja trimma nu så blir det att köra ifrån Beemer sen  :o

Vad har just den där beemern för motor? Behövs nog inte 250hk för att köra ifrån den med en 360 om det inte är en M3a du ska knäcka..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Jag blir så fittig
« Svar #6 skrivet: januari 22, 2008, 20:33:32 »
Idag i skolan så fick jag veta att en polare ska köpa en Bmw och sa jag Roligt ska vi ta ett litet race ;). och så klämmer ungen ur sig komigen vah int vill jag köra mot en Sur liten 340 som går på 3 cylindrar och blåröker. dom andra i klassen höl med han att det är en Gubb bil, så jag vart så ursinnig på han och varför är 300 serien så jävla underskattat?

Bara för att visa han att den kan gå fort med Blå rök så har jag bestämt mig för att trimma till över 250hk bara för att visa han ;D Tips hur jag skall gå väga?

Det var sånt snack som gjorde att denna klubb startades. Vi ska hjälpa dig genom att bistå med kunskap så du kan slå den där Bmw! Börja med att berätta vilken modell han ska köpa, bra att ha som riktmärke.
« Senast ändrad: januari 25, 2008, 19:31:09 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #7 skrivet: januari 22, 2008, 20:44:09 »
va fan säg till han att de inte är nån sport att köra fort rakt fram utan att man ska åka på tvåren fort genom kurvor och drifta i från han...har själv fått liknande komentarer om min bil men sen när man drar mot dem så blir deras syn på bilen en hel annan eller när de åker med och man sladdar lite då blir de plötsligt helt tyst...ett tips bara ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #8 skrivet: januari 22, 2008, 20:47:39 »
va fan säg till han att de inte är nån sport att köra fort rakt fram utan att man ska åka på tvåren fort genom kurvor och drifta i från han...har själv fått liknande komentarer om min bil men sen när man drar mot dem så blir deras syn på bilen en hel annan eller när de åker med och man sladdar lite då blir de plötsligt helt tyst...ett tips bara ;D

Haha behandlade en BMW-förare på samma sätt, tog med han en sväng på min favoritgrusväg som är endast 2 meter bred och kurvig och backig. Han var tyst och höll i sig!
När vi skulle prova hans 325 automat orkade den inte ens dra loss och sen acca han upp till runt 200 och sen var det inge mer med det. Då hade vi bra mycket roligare i 360:n  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #9 skrivet: januari 22, 2008, 20:57:40 »
haha måste ta reda på imorn vad det var för beemer då köpte just för 5minuter sen en 343 så ;) men det blir en donator tror jag  :)

EDIT: Ringde och frågade han det är en E30 :P
« Senast ändrad: januari 22, 2008, 21:07:10 av Gozze »
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #10 skrivet: januari 22, 2008, 22:06:44 »
haha.. de va samma för mej. tröttnade på allt jävla tjat om att de va en slö volvo ja hade.
men ja. de har juh spårat ur. ska inte bara köra ifrån vanliga bmw. nu ska ja köra ifrån alla bmw som är hyfsat orginal. och så måste jag köra ifrån flinty oxå.. det är prio.. om ja nu orkar rulla bilen innan nästa årsskifte så vore det fan ännubättre. =)
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #11 skrivet: januari 22, 2008, 22:27:03 »
Ringde och frågade han det är en E30 :P

Värstavärsta E30:n har ju max 200-250hk (om de inte är trimmade med turbo)
så det piskar du lätt med en trycksatt volvospis  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Jag blir så fittig
« Svar #12 skrivet: januari 23, 2008, 11:35:24 »
jag har u en b230 et till salu helt komplettt med turbo grenrör och allt som behövs
Bra, bättre, bredast

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #13 skrivet: januari 23, 2008, 15:30:55 »
Bmw är bara orginal han vet inte hur man turbo konverterar så jag ligge bra till på den froten :D Bekkis du har PM :P
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #14 skrivet: januari 25, 2008, 19:13:35 »
Hmm en E30.

Det finns många e30 modeller, eller fel det finns många olika sorters motoralternativ i karossen E30 :)
316
318
320
325

Sen finns det ju
3xx I
3xx IS
3xx IX

Och ix:en är det ju 4-hjulsdrift på så den blir svår att åka ifrån, och en IS ska man heller inte underskatta då 318:en ligger på 130 pigga pållar.

Men nu ska jag sluta skriva om BMW :)
Inte svårt att åka ifrån men det kräver en del då dem brukar vara rätt så pigga.

mr_sweed

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #15 skrivet: januari 25, 2008, 22:05:11 »
Ja märker att det är lite som för mej på skolan, typ folk som skrattar och säger att man ska köpa en riktig bil när dom hör att man har en 360, fast sen nu den senaste veckan när jag tagit in bilen på skolan och monterat extraktorgrenröret, och ska fortsätta med 2,5" till veckan, då har dom varit väldigt intersserad av bilen(lite smått avensjuk typ)men de är bara att visa dom att volvo 300 inte må va störst å nyast, men de ända dom endå ska få se är är bakändan ;D
Stolt ägare av:
Audi A4 1.8TS Quattro -04
Volvo 360GL -86 B200k(Räcern)
Volvo 343DL -79 (remjohan)(utrostad)
Volvo 343DL -79 (remjohan)(Pärlan)(Nybesiktad)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #16 skrivet: januari 26, 2008, 18:35:32 »
Hmm en E30.

Det finns många e30 modeller, eller fel det finns många olika sorters motoralternativ i karossen E30 :)
316
318
320
325

Sen finns det ju
3xx I
3xx IS
3xx IX

Och ix:en är det ju 4-hjulsdrift på så den blir svår att åka ifrån, och en IS ska man heller inte underskatta då 318:en ligger på 130 pigga pållar.

Men nu ska jag sluta skriva om BMW :)
Inte svårt att åka ifrån men det kräver en del då dem brukar vara rätt så pigga.

oj förlåt hehe 320  ;)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #17 skrivet: januari 26, 2008, 20:06:02 »
Hmm en E30.

Det finns många e30 modeller, eller fel det finns många olika sorters motoralternativ i karossen E30 :)
316
318
320
325

Sen finns det ju
3xx I
3xx IS
3xx IX

Och ix:en är det ju 4-hjulsdrift på så den blir svår att åka ifrån, och en IS ska man heller inte underskatta då 318:en ligger på 130 pigga pållar.

Men nu ska jag sluta skriva om BMW :)
Inte svårt att åka ifrån men det kräver en del då dem brukar vara rätt så pigga.

Du glömde det värsta.. E30 M3 ~190hk och sen evolutionsmodellerna av M3an som hade uppåt 250hk i värsta värsta racingutförandet typ.. (kan inte så mycket om BMW men ungefär)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #18 skrivet: januari 26, 2008, 22:54:26 »
Hmm en E30.

Det finns många e30 modeller, eller fel det finns många olika sorters motoralternativ i karossen E30 :)
316
318
320
325

Sen finns det ju
3xx I
3xx IS
3xx IX

Och ix:en är det ju 4-hjulsdrift på så den blir svår att åka ifrån, och en IS ska man heller inte underskatta då 318:en ligger på 130 pigga pållar.

Men nu ska jag sluta skriva om BMW :)
Inte svårt att åka ifrån men det kräver en del då dem brukar vara rätt så pigga.

Du glömde det värsta.. E30 M3 ~190hk och sen evolutionsmodellerna av M3an som hade uppåt 250hk i värsta värsta racingutförandet typ.. (kan inte så mycket om BMW men ungefär)

han yrade någge om 180-190hk men en preppad b23 så borda jag väll komma om han? :P
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #19 skrivet: januari 31, 2008, 20:24:29 »
hehe ja, men M3an är speciell den. Rapp som fan men nästan alla gamöa m3or e sönderkörda :(
Har provkört många som gott som skit och några som gått riktigt bra..


zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #20 skrivet: februari 01, 2008, 06:36:00 »
Tror ni missat den tuffaste E30:in, Alpina B6. Kanske inte lika snabb som M3 på bana, men fan så mycket roligare att köra. Min personliga favoritbil...... :-\ .... förlåt... Men därefter kommer volvo 360. En fördel med att åka volvo är att man alltid får slå från underläge, å det är ju halva nöjet...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #21 skrivet: februari 01, 2008, 15:32:21 »
En fördel med att åka volvo är att man alltid får slå från underläge, å det är ju halva nöjet...

Big time!

Alpina B6 vad är det för motor i den? (Jag gillar oxå Alpina men kan inte mycket om dem förutom att jag känner igen stilen på stylingen)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: Jag blir så fittig
« Svar #22 skrivet: februari 01, 2008, 17:54:25 »
Detta hittade jag om Alpina B6


B6 3,5 introducerades hösten 1984. Inledningsvis var bilen "ostrypt", dvs saknade katalysator. Med 261 hästar flög bilen: 0-100 på 6 sekunder blankt och 253 km/h i toppfart. Djup frontspoiler och läpp på bakluckan såg till att bilen fick ner kraften i backen. Tyska Auto Motor und Sport skrev att bilen har "Traktionsprobleme" i våt väglag, trots 25%-ig diffspärr. Inte undra på när varje hästkraft bara har 4,5 kg massa att släpa på!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jag blir så fittig
« Svar #23 skrivet: februari 01, 2008, 19:54:43 »
Detta hittade jag om Alpina B6


B6 3,5 introducerades hösten 1984. Inledningsvis var bilen "ostrypt", dvs saknade katalysator. Med 261 hästar flög bilen: 0-100 på 6 sekunder blankt och 253 km/h i toppfart. Djup frontspoiler och läpp på bakluckan såg till att bilen fick ner kraften i backen. Tyska Auto Motor und Sport skrev att bilen har "Traktionsprobleme" i våt väglag, trots 25%-ig diffspärr. Inte undra på när varje hästkraft bara har 4,5 kg massa att släpa på!


Gott mos!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.