Påfyllningspluggens gänga är M18/1,5.
Har jämfört M47R mot M47R II nu och skillnader jag hittat hittills är följande.
-Sidoluckorna ser lite olika ut men passar nog att byta mellan lådorna
-Nivå/påfyllningsplugg sitter längre bak på den gamla luckan= lättare att komma åt.
-Växellådshusen är inte gjutna i samma gjutform, det syns tydligt när man har båda lådorna framför sej, tycker det ser ut att vara mer gods i det nyare.
-Husen för femman ser också lite olika ut i allafall på utsidan(har ej kollat på insidan).
-ingående axel och främre lagren är nog identiska (lika stora, kan ju va olika material).
Diffhuset sitter fortfarande på den nyare lådan så jag har inte kunnat jämföra de bakre lagren ännu.
Om det är någon skillnad på dreven och axlarna inne i lådan kan jag inte svara på nu, men vad man kan se när man tittar ner i lådan så är nog dreven identiska.
Peter skrev en bit upp att volvo gjorde några små förändringar på grund av problem med lagerljud, kan bättre/stabilare hus ha varit en av lösningarna på ljudproblemet?
Var nog tur att jag öppna diffen nu, det ena av de två små hjulen hade fastnat på axeln så den hade börjat snurra med nu när rörsprinten gått av, så den hade nog havererat ganska snart