Författare Ämne: Bakhjulslager från Biltema!  (läst 4056 gånger)

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
Bakhjulslager från Biltema!
« skrivet: februari 05, 2008, 17:35:06 »
Var i dag på Biltema, fick med mig bla 2 nya bakhjulslager (se bild). Tycker inte jag känner igen dem från, div trådar här på forumet. Är det någon som kan bekräfta att, 360 bakhjulslager, likanar mina nyinköpta! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #1 skrivet: februari 05, 2008, 18:57:19 »
Var i dag på Biltema, fick med mig bla 2 nya bakhjulslager (se bild). Tycker inte jag känner igen dem från, div trådar här på forumet. Är det någon som kan bekräfta att, 360 bakhjulslager, likanar mina nyinköpta! :) /Max

Det ser korrekt ut! Har ett likadant liggandes för byte denna månad!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #2 skrivet: februari 05, 2008, 22:06:08 »
de var ett sånt ja köpte och montera höger bak sen montera ja ett från mekonomen vänster bak frå se vilket som håller längts  :D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #3 skrivet: februari 06, 2008, 20:06:09 »
Blev lite osäker nu. Har känt på bakhjulen, men kan inte finna något glapp! Bilen, 360 GL 87, har rullat 21000 mil. De senaste månaderna har ett rungande (åka tåg) ljud från baksätet, tilltagit allt mer. Det börjar låta vid 70-80 km/h, vid 100 är det hemskt jobbigt och vid 130, tror man att hela bilen skall gå sönder! Har även känt på axelcentrum, efter längre körningar, ingen värme utveckling! Vid kraftig högersväng, 90-100 km/h, upphör ljudet nästan helt. Om det är lagret, är det i så fall, det högra som är dåligt? Kan det vara något annat ex däcket? :-\ /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #4 skrivet: februari 06, 2008, 20:19:33 »
Blev lite osäker nu. Har känt på bakhjulen, men kan inte finna något glapp! Bilen, 360 GL 87, har rullat 21000 mil. De senaste månaderna har ett rungande (åka tåg) ljud från baksätet, tilltagit allt mer. Det börjar låta vid 70-80 km/h, vid 100 är det hemskt jobbigt och vid 130, tror man att hela bilen skall gå sönder! Har även känt på axelcentrum, efter längre körningar, ingen värme utveckling! Vid kraftig högersväng, 90-100 km/h, upphör ljudet nästan helt. Om det är lagret, är det i så fall, det högra som är dåligt? Kan det vara något annat ex däcket? :-\ /Max

Ett tips, palla upp bilen, gasa upp i 130 och kryp runt och lyssna men akta dig för hjulen  ;)
nej jag vet inte om det är så bra tips men kan du inte krypa ner i bagagen och lyssna när nån kör. Ta av mattan så borde det höras väldigt tydligt. Kanske är från diffen? Eller förhoppningsvis från höger sida där bak = bakhjulslagret. Misstänker du däck så kan du ju skifta vänster och höger och se om hjulet flyttar med.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #5 skrivet: februari 07, 2008, 16:06:39 »
min lät ochså som ett jävla tåg prov att byta de mitt glappa inte heller men de bröta fan...
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Bakhjulslager från Biltema!
« Svar #6 skrivet: februari 07, 2008, 19:02:39 »
Tack, FREJ och Paq, för era snabba svar. Byta lagren är nog det enda rätta, sen får vi se om oljudet försvinner. :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.