ag bytte ut några ärgade kontakter för ett tag sen, och en av dom var "dubbelisolerad" tänkte på det nu, att kanske man ska separera dom 2 lagrerna från varandra.
Vet nån varför denna kabel är "dubbelisolerad?
Jag länkar en bild så ni förstår vilken kabel jag menar, den som går från styrrelät och vidare under styrservovätskebehållaren.
Syns lite dåligt på bilden och är inte med 100% på "dubbelisolerad". Tror att du menar att det är en vanlig kabel fast med skärm på, och sen är det isolering utanpå skärmen i sin tur.
Detta är (ska) alla signalkablar vara för analoga signaler ( som kan vara allt från 0 till en viss spänning) eller känsliga signaler som tändpulsen som bygger på pulser. Gemensamnt för dessa signaler är att de är störningskänsliga om de plockar upp spänning från närliggande kablar.
Därför är det skärm på känsliga signalkablar för att skärmen ska plocak upp och jorda ner=döda eventuella störningar.
Så har du "förstört" denna kabel genom att förbinda metallen inuti den egentliga kabeln med skärmen (som oxå är metall) så har du jordat ner signalledaren och det innebär att det inte kan komma fram nån signal eller ström genom den kabeln.
Den enda kabeln i den kontakten som är "dubbelisolerad"/skärmad är just den för tändpulserna! Jag ser det som MYCKET troligt att du själv kommit på felet som du själv skapat

Så skala upp yttre isoleringen en bit till så att du kan dra skärmen bakåt lite till och så trä på en krympslang/slang på signalkabeln så att den isoleras ifrån skärmen och eventuella jordpunkter(metallföremål) i sin närhet!
Håller tummarna för att detta är lösningen på 2 månaders felsökning!

Testade med en testlampa vid styrrelä sockeln, allt stämde överens förutom vid sockel 1, där ska testlampan blinka när man drar runt motorn, Det är väl det som är problemet, för jag antar att den ger varvpulser som styr spridarna, varvräknarn rör sig heller inte när man drar runt motorn. Så vart sitter den felande länken? Felsökning pågått ca 2månader nu, utan vidare resultat 
Bingo!