Nu är lådan nere. det gick väl inte så bra som jag hoppades i mitt huvud, men ner kom den i alla fall. Stod i min garagelänga och höll på. Det är bara frostskyddat eller hur man ska uttrycka sig, så det var väl sådär lagom +2° i luften och rent förbannat kallt i asfalten
Belysningen bestod av en 40W lampa ovanför motorhuven och en liten stavlysrörslampa. Det var ganska skönt när allt var klart
Några små tips för er som ska ta ner lådan i ett stycke (det går att dela på sekundär och
primärdel för att ta ner dom var för sig. Men hur manligt är det?
)
- Ta bort drivaxlarna, jag lossade bara knutarna inne vid lådan, men det skulle varit mycket smidigare att ta bort dom helt.
- Om möjligt, hissa bilen även i fram-änden, man måste nämligen plocka bort växelväljarstången. Jag kom precis in för att lossa den vid spaken, men det skulle gått mycket enklare om bilen varit helt hissad istället för halvt.
- Glöm inte den satans jävla handbromsvajern! Dels sitter ändarna med clips i bakre balken, och dels går vajern under den främre balken. Det senare missade jag, men det märks genom att när man försöker sänka lådan så hänger den kvar i framkant
- Skaffa en planka e.d. att stötta lådan på, och använd gärna två domkrafter. Jag hade bara en, och det var vingligt och bökigt som tusan! Har man en fram och en bak (som jag tror att det står i Haynes att man ska ha) så skulle det även här gå smidigare.
Som ni kanske har gissat så hade jag inte boken med mig, men det gick ju smidigt ändå
Förmodligen har både jag och min trogne kompis lunginflammation till nyår, men vafasen, man får ju prioritera lite här i livet