Hur det blir med större spridare och högre tryck vet jag inte, men principen är att du ska få in så mycket bränsle som möjligt, med rätt blandning! Att bara mata in mer soppa men inte mer luft blir inte bra. Förmodligen får du även modda LMM. När man kör på etanol är det annat blandningsförhållande än bensin, men vad som blir lagom får nån av alkisarna här svara på
Om du har B200F med lambdasond kan du köpa/bygga en lambdamätare och se hur blandningsförhållandet är.
Vill minnas att jag läst att man helst även ska ändra tändningen när man kör etanol.
B230F med 530 topp och M kam ger 118hk
B230F med 531 topp och VX3 kam ger 131hk (Inte helt 100 på siffrorna, men det är i närheten i all fall)
Nu går det inte att jämnföra rakt av och säga att du kommer få 13hk mer, tändning och insprut är mappat efter det som sitter i bilen original. Men du kommer att få mer effekt i alla fall.
Det vart ett aningens svävande svar...