Författare Ämne: Givare i en insprutningstopp  (läst 13825 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Givare i en insprutningstopp
« skrivet: augusti 19, 2008, 19:39:30 »
Många är osäkra på vilken givare som är vilken på våra topplock.

Här kommer bilder på de tre givare som sitter i topplocket på min B200F.

Givare nr. 1: Temperaturgivare till temperaturmätaren i instrumentpanelen.
Givare nr. 2: Temperaturgivare till databoxen som styr insprutningen.
Givare nr. 3: Termotidkontakt, styr kallstartsinsprutaren som sitter i insuget. (Egentligen ingen givare utan en elektrisk termostat
                     som öppnar och stänger kallstartsinsprutaren. Starar man med kall motor sprutas extra bränsle in i insuget.


Ni får gärna skicka mig bilder på andra givare på andra motorer så kan jag lägga in dem här.
Och rätta mig om jag har skrivit nåt fel.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Givare i en insprutningstopp
« Svar #1 skrivet: oktober 27, 2008, 23:50:50 »

Stormen har bidragit med denna bild för Volvo 740 med B2xx

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.