Författare Ämne: volvo 360gle (turbo + bas bygge)  (läst 80363 gånger)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #40 skrivet: september 20, 2008, 19:33:42 »
oki.. ja som du säkert såg så hade ja problem me kopplingen oxå.. men som sagt löst nu =) ..
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #41 skrivet: september 20, 2008, 21:29:24 »
oki.. ja som du säkert såg så hade ja problem me kopplingen oxå.. men som sagt löst nu =) ..

jo såg det. hur löste du det?
har kollat runt lite men får som inge grepp om vilken lamell som passar i bilen. har fått tag på en b230et tryckplatta nu iaf. det är den för pott svänghjulet.
Turbo = Real Power

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #42 skrivet: september 22, 2008, 10:32:51 »
jag kör med en turbo 740 tryckplatta.. (helt ny för 1100kr på mekonomen) och sedan med en ny fräsh original 360 lamell.. o de funkar hur fint som helst! =) billigaste o lättast lösningen!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #43 skrivet: september 22, 2008, 15:27:44 »
Ser bra ut :)

är oljereturen svetsad eller har du gängat in den?

//Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #44 skrivet: september 22, 2008, 17:11:57 »
Ser bra ut :)

är oljereturen svetsad eller har du gängat in den?

//Johan
den är den sitter fast dragen i tråget det sitter en skalle på insidan :) sen är det en massa permatex mellan själv retur hylsan å tråget.


jag kör med en turbo 740 tryckplatta.. (helt ny för 1100kr på mekonomen) och sedan med en ny fräsh original 360 lamell.. o de funkar hur fint som helst! =) billigaste o lättast lösningen!

okajj.:D det lätt ju inte så kompliserat att fixa. :D
hade nästan tänkt att skrota mitt projekt nu när inte kopplingen hänger med.  men om man bara behöver byta tryckplatta så.:D nog för att den går rätt bra med bara 0.4 i ladd. den är ju som inte kompsänkt eller nånting.  det är först vid 0.6 - 0.7 inte kopplingen vill vara med å leka. :( men allt annat hänger med. men måste nog byta ut mina original spridare snart. dom räcker inte till så mkt mer.
Turbo = Real Power

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #45 skrivet: september 22, 2008, 17:43:23 »
nää inte skrota =)

hiva dit en ny koppling så ska du se att de blir kalas =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #46 skrivet: september 22, 2008, 19:48:56 »
nää inte skrota =)

hiva dit en ny koppling så ska du se att de blir kalas =)

ska prova med det efter att jag har xenon konverterat å fixat.. har ställt ner laddtrycket nu till 0.4 så den går att köra utan att kopplingen slirar alltför mkt.
funderar på en sinter lamell å en 740 turbo tryckplatta. sen ska nog kopplingen vara bland det sista på bilen som ger med sig pga högre effekt. :)
Turbo = Real Power

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #47 skrivet: september 23, 2008, 00:13:29 »
Kul o se att det är så många som åker tryckopys 300:P

Ddär med koppling började jag fundera på redan innan jag blev aktiv här på forumet och/lr började konvertera någon bil!
men det jag kom fram till med all samlad erfarenhet från andra projekt va väl just zyklons recept 740/940 tryckplatta o orginal lamell!

Ddär med sinterlamell får du kolla upp noga då vissa säger att det går bra med orginal tryckplatta o andra att den måste vara förstärkt för att orka hålla i....nu är ju en turbotryckplatta rätt stark kanske om man ser till 300:ans vikt så det kan ju funka-men min egna erfarenhet av sinter ensålänge är att på 240 Tubo med vikt på ca1350-1400kilo, ca 250 bromsade hästar(minns inte exakt-längesedan) o orginal turbotryckplatta så slirar d endå:(   
en vanlig organisk lamell bör räcka långt i detta sammanhang
men kolla lite extra på vad det finns för olika tryckplattor
jag monterade en koppling till 940Turbo -92 som hade annat artikelnummer än dom andra 740/940 kopplingarna och enligt utsago ska tryckplattan vara något starkare på just den!
Den kopplingen sitter nu på pappas 940 Turbo som går bra o är jättetung (uppskattningsvis 230-240hk) och den har inte slirat en enda gång trotts en massa släpande på bilar o konstiga backövningar med släp i uppförsbacke. den jobbar tappert på efter snart ett års misshandel så det är något jag kan rekomendera iaf!
och den tryckplattan passar oxå rätt av i ditt svänghjul kanske jag ska tillägga!!!

Nu blev det sådär mycket igen men du kanske kan ha nytta av infon-självklart ska du inte lägga ner projektet!!!!gå till närmaste skrot o plundra en saab9000 turbo på spridare-passar rakt av i fuelrailen jobbar med 3bars tryck(samma som 300??!!) och flödar runt 300cc så det räcker en bit
dom är även högohmiga så inga motstånd behövs monteras;)
Lycka till
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #48 skrivet: september 23, 2008, 13:53:02 »
sinter och turbo platta kan du skrota direkt så sinter lamellen svarvar ner plattan efter ett par 100 mil... så jag skulle starkt rekomendera ticplatta o originallamell.. om du inte ska över 260-300 hk..  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #49 skrivet: september 23, 2008, 16:32:44 »
sinter och turbo platta kan du skrota direkt så sinter lamellen svarvar ner plattan efter ett par 100 mil... så jag skulle starkt rekomendera ticplatta o originallamell.. om du inte ska över 260-300 hk..  :D

Det är så alltså! för jag köpte nämnligen min 240 med sinter o orginallamell o det skulle vara förhållandesvis nytt....men höll väl kanske i ungefär 100 mil som du säger sen va d kört!

Bra då har vi rett ut det;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #50 skrivet: september 23, 2008, 17:13:04 »
sinter och turbo platta kan du skrota direkt så sinter lamellen svarvar ner plattan efter ett par 100 mil... så jag skulle starkt rekomendera ticplatta o originallamell.. om du inte ska över 260-300 hk..  :D





Det är så alltså! för jag köpte nämnligen min 240 med sinter o orginallamell o det skulle vara förhållandesvis nytt....men höll väl kanske i ungefär 100 mil som du säger sen va d kört!

Bra då har vi rett ut det;)


Okejj. men inte hade jag tänkt att köra med mindre än 250hk efter vintern. har en motor stående på stativ just nu som är god för över 350hk som ska i efter vintern. ;)

Turbo = Real Power

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #51 skrivet: september 23, 2008, 19:50:11 »
det räcker nog fortfarande med 940/740 koppling då;)

300:an väger ju inte så mycket. det kommer säkert spinna hejvilt endå:P
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #52 skrivet: september 24, 2008, 16:48:51 »
det räcker nog fortfarande med 940/740 koppling då;)

300:an väger ju inte så mycket. det kommer säkert spinna hejvilt endå:P

det beror ju på va man ska köra med för däck oxå.
men med "vanliga" däck så funkar det nog med en sån koppling.
ska ju köra på strippen nästa sommar så då blir det slicks på den.
men det är ju om bilen överlever vintern. ;) spinna hejvilt gör den ju redan nu med 0.5 i ladd. men den vill inte vara med när laddet kommer på 3:an.
Turbo = Real Power

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #53 skrivet: september 24, 2008, 18:33:36 »
Jo naturligvis jag syftade ju på "vanliga däck" och körning på gata!

klistrad stripp o slicks sätter ju större krav på hela drivlinan!!
Har du sådana planer så lär du börja skruva fast bakvagn ordentligt o bygga momentstag till bakvagn o stumma upp d mesta så det inte kan vrida sig!

Jo jag har märkt att gränsen för orginalkoppling kommer rätt snart!
själv kör jag med 0.4 i ladd (får inte upp mer pga läckage mellan turbo/grenrör) men det räcker för att kopplingen ska tycka det är jobbigtpå trean o uppåt!
Jag tänker dock drifta med min så för mig tror jag det räcker med en turbokoppling!

så somsagt antingen köper du en sådan nu o monterar-överlever bilen hela vintern så får du väl utveckla vidare då;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #54 skrivet: september 24, 2008, 20:23:12 »
Jo naturligvis jag syftade ju på "vanliga däck" och körning på gata!

klistrad stripp o slicks sätter ju större krav på hela drivlinan!!
Har du sådana planer så lär du börja skruva fast bakvagn ordentligt o bygga momentstag till bakvagn o stumma upp d mesta så det inte kan vrida sig!

Jo jag har märkt att gränsen för orginalkoppling kommer rätt snart!
själv kör jag med 0.4 i ladd (får inte upp mer pga läckage mellan turbo/grenrör) men det räcker för att kopplingen ska tycka det är jobbigtpå trean o uppåt!
Jag tänker dock drifta med min så för mig tror jag det räcker med en turbokoppling!

så somsagt antingen köper du en sådan nu o monterar-överlever bilen hela vintern så får du väl utveckla vidare då;)

självklart kommer jag montera fast allting ordentligt och stumt. ska nog byta bakaxel och vxl låda oxå. blir nog att lyfta i en alfa 75s vxl låda plus transaxel den har ju oxå vxl lådan ihop med bakaxeln sen har den lamel diff å väger lite mer så man får mer vikt i rumpan på bilen.:D

jo original kopplingen räcker inge länge. min började ge vika vid 0.6 i ladd på 3:an å uppåt.
har ställt ner laddtrycket nu på min bil så att jag inte ska behöva byta koppling ännu plus att snart börjar det ju komma snö å halka här.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #55 skrivet: september 24, 2008, 21:13:18 »
Här har ni de två stora kopplingstrådarna på forumet, där står en del info, bla. att jag testat att turbotryckplattan trycker 40% hårdare på lamellen.

"Starkare koppling till 300 b200" http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3455.0
"Lameller som passar.." http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3830.0
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #56 skrivet: september 26, 2008, 00:15:42 »
Tackartackar FREJ :D

Jo naturligvis jag syftade ju på "vanliga däck" och körning på gata!

klistrad stripp o slicks sätter ju större krav på hela drivlinan!!
Har du sådana planer så lär du börja skruva fast bakvagn ordentligt o bygga momentstag till bakvagn o stumma upp d mesta så det inte kan vrida sig!

Jo jag har märkt att gränsen för orginalkoppling kommer rätt snart!
själv kör jag med 0.4 i ladd (får inte upp mer pga läckage mellan turbo/grenrör) men det räcker för att kopplingen ska tycka det är jobbigtpå trean o uppåt!
Jag tänker dock drifta med min så för mig tror jag det räcker med en turbokoppling!

så somsagt antingen köper du en sådan nu o monterar-överlever bilen hela vintern så får du väl utveckla vidare då;)

självklart kommer jag montera fast allting ordentligt och stumt. ska nog byta bakaxel och vxl låda oxå. blir nog att lyfta i en alfa 75s vxl låda plus transaxel den har ju oxå vxl lådan ihop med bakaxeln sen har den lamel diff å väger lite mer så man får mer vikt i rumpan på bilen.:D

jo original kopplingen räcker inge länge. min började ge vika vid 0.6 i ladd på 3:an å uppåt.
har ställt ner laddtrycket nu på min bil så att jag inte ska behöva byta koppling ännu plus att snart börjar det ju komma snö å halka här.


Ja ddär med alfa grejjer kanske inte är så dumt... det har jag hört dom har testat med i rallycross på dessa bilar!

snart snö/bor du långt upp i vårat vintersverige?
här på mitten verkar d inte bli så mycket snö längre:(
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #57 skrivet: september 26, 2008, 06:14:08 »


[/quote]

Ja ddär med alfa grejjer kanske inte är så dumt... det har jag hört dom har testat med i rallycross på dessa bilar!

snart snö/bor du långt upp i vårat vintersverige?
här på mitten verkar d inte bli så mycket snö längre:(
[/quote]

joo har oxå hört det.
bor ju som upp i luleå. 
det brukar inte komma så mkt snö men det brukar ju iaf komma så det blir halt iaf.:P
Turbo = Real Power

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #58 skrivet: september 26, 2008, 10:22:43 »
men ni har ju is iaf då-fusk:(

Jag får komma på studiebesök till någon liten sjö med bana;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #59 skrivet: oktober 02, 2008, 18:15:38 »
bild på mitt hemma gjorda slut rör. :D
Turbo = Real Power

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #60 skrivet: oktober 02, 2008, 19:34:28 »
Är slutröret endast en rörstump?  :) Ser bra ut.

Och dina fälgar passar som handen i handsken på bilen!

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #61 skrivet: oktober 02, 2008, 23:40:31 »
Är slutröret endast en rörstump?  :) Ser bra ut.

Och dina fälgar passar som handen i handsken på bilen!

det är en bit från ett 4" rör i rostfritt. :D vart ganska bra. sen har jag 2.5" hela vägen med dubbla raktigenom dämpare från biltema. :P haha
jo dom passar rätt fint på bilen när man har rätt profil på dom. måste ha 45 i profil fram men bak kan jag ha 50. :/
Turbo = Real Power

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #62 skrivet: oktober 13, 2008, 00:34:05 »
senaste bilden på pärlan. ska försöka fixa fram en bra burn film i veckan. den har börjat gå rätt bra nu.:D den har slutat att slira på koplingen nu så nu vågar man vara ute å gasa lite. kört ifrån en å annan bmw nu. tex en bmw 328i som är lite vässad. :D han hade inte en chans att hänga me.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #63 skrivet: oktober 13, 2008, 21:37:03 »
Ska försöka fixa fram en bra burn film i veckan. den har börjat gå rätt bra nu.:D den har slutat att slira på koplingen nu så nu vågar man vara ute å gasa lite. kört ifrån en å annan bmw nu. tex en bmw 328i som är lite vässad. :D han hade inte en chans att hänga me.

Kul  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #64 skrivet: oktober 14, 2008, 20:18:53 »
Ska försöka fixa fram en bra burn film i veckan. den har börjat gå rätt bra nu.:D den har slutat att slira på koplingen nu så nu vågar man vara ute å gasa lite. kört ifrån en å annan bmw nu. tex en bmw 328i som är lite vässad. :D han hade inte en chans att hänga me.

Kul  :)

jo det är rätt kul. nu måste jag bara ha tag på större spridare. vågar inte gå upp nå mer i ladd utan större spridare. sen ska jag montera ic nån dag när jag har tid.
Turbo = Real Power

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #65 skrivet: oktober 27, 2008, 12:30:01 »
nu har jag kört sönder bakaxeln på bilen. han köra 2 dagar med vinter däck sen så fick jag ett hål i klumpen. :(
Turbo = Real Power

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #66 skrivet: oktober 27, 2008, 12:44:11 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #67 skrivet: oktober 27, 2008, 15:01:09 »
vad alla kör sönder växellådor och bakaxlar  :o!!
Är impad över min som gått med svetsdiff + turbo hela sommaren med hyfsat breda däck :P

Aja Upp med en ny klump och visa vem som bestämmer ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #68 skrivet: oktober 27, 2008, 22:59:25 »
vad alla kör sönder växellådor och bakaxlar  :o!!
Är impad över min som gått med svetsdiff + turbo hela sommaren med hyfsat breda däck :P

Aja Upp med en ny klump och visa vem som bestämmer ;)

har kört med turbo sen i augusti sen har jag kört med 205/50R 16 bak och original fram. sen har man ju inte kört specielt snällt med bilen. har gått på ställ överallt där det har gått. :D
Turbo = Real Power

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #69 skrivet: oktober 27, 2008, 23:00:56 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #70 skrivet: oktober 27, 2008, 23:36:50 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #71 skrivet: oktober 27, 2008, 23:38:30 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?

jo det är lite trist den jag har nu har börjat bli lite skev i karossen. går inte att öppna passagerar dörren längre nästan. :/ den har fått lite smisk.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #72 skrivet: oktober 27, 2008, 23:40:24 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?

jo det är lite trist den jag har nu har börjat bli lite skev i karossen. går inte att öppna passagerar dörren längre nästan. :/ den har fått lite smisk.

Aha.. ja då är det inte mycket att göra åt.  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #73 skrivet: oktober 27, 2008, 23:41:14 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?

jo det är lite trist den jag har nu har börjat bli lite skev i karossen. går inte att öppna passagerar dörren längre nästan. :/ den har fått lite smisk.

Aha.. ja då är det inte mycket att göra åt.  :-\

nä den är rätt färdig. :-/ så det får bli en ny till sommaren.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #74 skrivet: oktober 28, 2008, 00:03:08 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?

jo det är lite trist den jag har nu har börjat bli lite skev i karossen. går inte att öppna passagerar dörren längre nästan. :/ den har fått lite smisk.

Aha.. ja då är det inte mycket att göra åt.  :-\

nä den är rätt färdig. :-/ så det får bli en ny till sommaren.

Jag är glad att du fortsätter i 300serien  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #75 skrivet: oktober 28, 2008, 00:26:18 »
Uschdå. Det var inte skoj  :-\

I med en ny klump bara och ut å gasa  :)
Fixa ett till reaktionsstag och lite styvare fjädring bak så håller det bättre  :)

ska sälja bilen nu. har blivit för mkt just nu. sköt packboxarna på veven förra månaden. å nu händer det här. så har ledsnat för tillfället. men det blir en ny till sommaren men då med 240 axel å getrag låda.

Mycket tråkigt att höra..
Varför inte behålla samma bil och bygga på den du har?

jo det är lite trist den jag har nu har börjat bli lite skev i karossen. går inte att öppna passagerar dörren längre nästan. :/ den har fått lite smisk.

Aha.. ja då är det inte mycket att göra åt.  :-\

nä den är rätt färdig. :-/ så det får bli en ny till sommaren.

Jag är glad att du fortsätter i 300serien  :)


man kan ju inte svika 300 serien jue. dom har ju grym väghållning när man får dom lite lägre å lite bredare däck. :D
Turbo = Real Power

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #76 skrivet: november 26, 2008, 16:02:21 »
Nu är bilen såld.:(

ska börja med ett nytt projekt efter nyår om ekonomin tillåter.
Turbo = Real Power

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #77 skrivet: november 26, 2008, 23:02:42 »
Nu är bilen såld.:(

ska börja med ett nytt projekt efter nyår om ekonomin tillåter.


Vi håller tummarna för att ekonomin håller  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #78 skrivet: november 27, 2008, 03:06:56 »
Nu är bilen såld.:(

ska börja med ett nytt projekt efter nyår om ekonomin tillåter.


Vi håller tummarna för att ekonomin håller  8)


det gör jag oxå. :)
Turbo = Real Power

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: volvo 360gle (turbo + bas bygge)
« Svar #79 skrivet: november 27, 2008, 04:47:21 »
vad exakt vad det som gav sig i inne i klumpen?
förstod inte riktigt vart hålet va heller enligt bilden!

Bara ta nya friska tag- än finns dom ju kvar till vettiga priser
;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P