Författare Ämne: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem  (läst 16195 gånger)

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 22, 2008, 20:12:12 »
Jag köpte Freedriks turbokit till min bil. När vi monterat grenröret och skulle skruva dit turbon idag så tog den i motorfästet.

Det är ett 940 grenrör, så det ska ju "passa".

Min fråga är:

Visst borde det kanske lösa sig om jag byter till en ny motorkudde? Det måste ju få avgassidan på motorn högre upp, eller är jag fel ute?

Tacksam för svar!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #1 skrivet: november 22, 2008, 20:45:21 »
På min bil med nylon motorkuddar passet det akkurat med 940 grenrør og litt større turbo enn orginal.

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #2 skrivet: november 22, 2008, 21:11:33 »
På min bil med nylon motorkuddar passet det akkurat med 940 grenrør og litt større turbo enn orginal.

Nylon.. är det orginal eller special? Vad har du för turbo? Vet inte om min är stor eller liten, en Garret TB03.


Jag funderade lite på Peters lösning med hans egna motorfäste men förstod inte riktigt av bilderna hur det såg ut och vad det var gjort av. Det lät på Freedrik som att det skulla passa utan att modda... Därför tänkte jag att motorn kanske hänger lite väl mkt på avgassidan.
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #3 skrivet: november 23, 2008, 01:06:16 »
Original är hydrauliska kuddar, nylon får du nog svarva till själv :)
Vad jag kan läsa ut av bilderna så är det plattjärn som sitter i rörbalken och den balken som originalfästet sitter i. På motorblocket sitter originalkonsolen, däremellan är det en lång bult, en distans och en gummikudde.

Det vore kanon om någon som vet med sig att han har fräscha kuddar kunde mäta hur motorn hänger (men fråga mig inte var). Då kan man göra sin distans medvetet för lång, mäta motorn, och sen korta av den till lagom längd. Vet inte hur kinkigt det är med vinkeln, men motorn och växellådan/bakaxeln sitter ihop med momentröret. Kanske inte är så petnoga, men man ska inte ändra centimetrar i alla fall, då bryter det nog ganska bra :)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #4 skrivet: november 23, 2008, 02:52:49 »
På min bil med nylon motorkuddar passet det akkurat med 940 grenrør og litt større turbo enn orginal.

Nylon.. är det orginal eller special? Vad har du för turbo? Vet inte om min är stor eller liten, en Garret TB03.


Jag funderade lite på Peters lösning med hans egna motorfäste men förstod inte riktigt av bilderna hur det såg ut och vad det var gjort av. Det lät på Freedrik som att det skulla passa utan att modda... Därför tänkte jag att motorn kanske hänger lite väl mkt på avgassidan.

Mine nylon bussningar er svarvat av micke_art her på forumet. De er helt stive, så de henger ikke i det hele tatt.

Turboen min er bittelitt større enn en orginal 740 turbo.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #5 skrivet: november 23, 2008, 10:52:22 »
På min bil med nylon motorkuddar passet det akkurat med 940 grenrør og litt større turbo enn orginal.

Nylon.. är det orginal eller special? Vad har du för turbo? Vet inte om min är stor eller liten, en Garret TB03.


Jag funderade lite på Peters lösning med hans egna motorfäste men förstod inte riktigt av bilderna hur det såg ut och vad det var gjort av. Det lät på Freedrik som att det skulla passa utan att modda... Därför tänkte jag att motorn kanske hänger lite väl mkt på avgassidan.

Vill påpeka att jag inte trodde det passa och att jag byggde nytt motorfäste efter Peters princip! så du missförstog mig nog  ???
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #6 skrivet: november 23, 2008, 11:55:17 »
Original är hydrauliska kuddar, nylon får du nog svarva till själv :)
Vad jag kan läsa ut av bilderna så är det plattjärn som sitter i rörbalken och den balken som originalfästet sitter i. På motorblocket sitter originalkonsolen, däremellan är det en lång bult, en distans och en gummikudde.

Det vore kanon om någon som vet med sig att han har fräscha kuddar kunde mäta hur motorn hänger (men fråga mig inte var). Då kan man göra sin distans medvetet för lång, mäta motorn, och sen korta av den till lagom längd. Vet inte hur kinkigt det är med vinkeln, men motorn och växellådan/bakaxeln sitter ihop med momentröret. Kanske inte är så petnoga, men man ska inte ändra centimetrar i alla fall, då bryter det nog ganska bra :)


Får ordna ett sånt fäste. Det jag inte lyckas utläsa på bilderna är huruvida plattjärnet är svestat eller skruvat i rörbalken och balken där orgfästet sitter?

Har ej tillgång till svets där bilen står så det vore smidigt om man kunde tillverka något som man kan skruva fast i bilen.

Några idéer?
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #7 skrivet: november 23, 2008, 12:25:30 »
att tänka på är att om du sätter fast en "balk" i motorbalken så kan du inte sänka den för att ta bort tråget senare!

det misstaget gjorde jag  :(
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #8 skrivet: november 23, 2008, 14:55:44 »
Har ej tillgång till svets där bilen står så det vore smidigt om man kunde tillverka något som man kan skruva fast i bilen.

Några idéer?

Vet inte hur grovt gods det är i rörbalken, men är det för klent kan du ju ta ner den och svetsa på en förstärkning och sen köra med genomgående bult även där.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #9 skrivet: november 24, 2008, 22:24:52 »
Jag moddade org.fästet lite och stummonterade med tre hockypuckar och en m12-bult.

Nu passar allt och bilen går utav bara helvete... Spinner på alla växlar i snökaoset.


Fråga till Freedrik:

Hur var tomgången när du hade förknasaren på din bil? I nuläget ligger den på 2000 varv/min. Lite högt o tråkigt... Hittade inte tomgångsskruven när jag tittade som hastigast... Tips?
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #10 skrivet: november 25, 2008, 17:24:11 »
tomgången var bra på min motor! du kanske har något lekage? annars går det ställa ner tomgången med hjälp av spjället, vet att jag skruva lite på det, så prova det!

och angående PMet om pumpen så kan du borra upp luftningshålet på undersidan av pumpen och sedan limma fast ett rör som du kopplar till tryckröret! som jag sa när du var och hämta sakerna!  ;)

lycka till!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #11 skrivet: november 25, 2008, 18:46:28 »
tomgången var bra på min motor! du kanske har något lekage? annars går det ställa ner tomgången med hjälp av spjället, vet att jag skruva lite på det, så prova det!

och angående PMet om pumpen så kan du borra upp luftningshålet på undersidan av pumpen och sedan limma fast ett rör som du kopplar till tryckröret! som jag sa när du var och hämta sakerna!  ;)

lycka till!

ahaa, inte knepigare än så... :P

Tack för hjälpen!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #12 skrivet: november 25, 2008, 18:54:19 »
noppe!  ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #13 skrivet: december 05, 2008, 19:36:26 »
Tja får du någon fart på livet? (360in)

vad laddar du nu?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #14 skrivet: december 06, 2008, 01:22:53 »
Tja får du någon fart på livet? (360in)

vad laddar du nu?

Jodå det går bara fint! Har rullat närmare 40 mil nu :D

Laddar 0,4. Går som fan! En lite tråkig sak är att min slöa koppling har börjat slira redan. I början var det bara på femman, nu redan på trean. Jag monterade öppet 2,5" avgas från downpipen med två simonsdämpare och det vart en jäkla skillnad mot att köra med orginal, tyst går den också, hör nästan ingen skillnad i bilen. Tyvärr så är det sen dess som kopplingen börjat slira så det blir väl till att byta den så småningom.

Jag blev dessutom positivt överraskad idag när jag tankade och räknade ut att den inte drar med än 1,27 liter milen till och från jobbet (15 km enkel)! Jag hade räknat med minst 1,5.

Jag har börjat fnula lite på soppapumpen. På min pump så sitter det ingen "nippel" eller skruv eller nåt under. Tror du kanske det kan vara så att det finns olika modeller? Finns det det så är det ju läge att åka till skroten o plocka en som man kan trimma då jag känner på mig att den går lite snålt när man drar ur växlarna på fyran o femman.
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #15 skrivet: december 06, 2008, 09:16:23 »
Härligt! jo det är klart det blir lite skillnad på ljud med orginal och 2,5 tumm!

nej det finns bara nippel på R-sport satserna! men du har ett litet luftningshål på undersidan av pumpen det kan du borra och till typ 6-8mm sen stoppa i ett rör och limma fast eller gänga om du vill drar du bara en slang från tryckröret och dit!

för det som händer är att soppatrycket är 0,3-0,4 bar eller något sånt och då när då får laddtryck så trycks bränslet tillbaka! men med laddtryck på undersidan av pumpen så övervinner du det och får ett soppatryck på 0,6-0,8 bar istället när du har laddtryck!  ;)

hoppas någon förstog hur jag menar!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #16 skrivet: december 06, 2008, 16:03:32 »
Jo jag förstår precis hur du menar nu.

Men jag vet inte om det gör någon skillnad nu eftersom bilen vart stulen inatt... Får se om jag får tillbaka den och i vilket skick den är i.

Jag tänkte höra om du hade lust att skriva ett kvitto på grejerna som jag köpte av dig iom att försäkringsbolag och sån kommer kopplas in? Vore superbussigt!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #17 skrivet: december 06, 2008, 17:45:30 »
Men jag vet inte om det gör någon skillnad nu eftersom bilen vart stulen inatt... Får se om jag får tillbaka den och i vilket skick den är i.

Fy vad tråkigt! >:( Jag hade inbrott i min, för ca 1 månad sedan, men att bli av med hela bilen...

Man får väl bara ut på försäkringen om man har helförsäkrat? :-\ :) /Max

Ps. hoppas den kommer till rätta!
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #18 skrivet: december 06, 2008, 19:09:45 »
Åh nej  :(

fan vad trist!
klart jag kan skriva ett kvitto men du kommer nog inte få nått för dom sakerna ändå vet inte om man får ut nått på försäkringen om det visar sig att bilen var trimmad?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #19 skrivet: december 06, 2008, 20:13:43 »
Åh nej  :(

fan vad trist!
klart jag kan skriva ett kvitto men du kommer nog inte få nått för dom sakerna ändå vet inte om man får ut nått på försäkringen om det visar sig att bilen var trimmad?

Jag vet inte riktigt. Kan vara värt att försöka i alla fall. Det borde ju inte spela nån roll om man har en stereo som är värd några tusen eller en turbo? Eller både och...  ::)

Volvia säger att dom täcker saker som satt monterade/fastskruvade i bilen och att hemförsäkringen får täcka verktyg, kläder och annat krimskrams som kan finnas i bilen (i detta fall ganska mycket verktyg eftersom jag var på en gör det själv hall hela kvällen igår och tog bara med datorn som jag råkade ha i bilen och tänkte att "jag tar verktygen imorrn, vad kan hända?")

Självklart så tankade jag fullt igår kväll 2 km hemifrån... Det enda jag har kvar av bilen är den lilla plastflärpen som sitter under tändningslåset samt motorvärmarkabeln som satt kvar i stolpen.


Känns så jävla dumt att nån annan får vara ute o köra sönder bettan. Har lagt ner min själ i bilen de senaste veckorna.

Skit samma. Nu hägrar en fylla som man inte sett maken till sen dackefejden och en varm o skön bastu! Jobbigt att jag måste vara tillräckligt kry för att cykla 15km till jobbet imorrn vid 8-tiden...
Han som har mest pryar när han dör vinner!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #20 skrivet: december 06, 2008, 21:26:20 »
Tycker mycket synd om dej  :'(  :'(  :'(

mvh peter
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #21 skrivet: december 06, 2008, 22:59:07 »
Lider med dig Roffen!

Vem 17 snor en 360? Undrar om den/dem visste att det satt turbo i eller om det blev en kraftig överraskning!?

Annars borde den väl snart hittas om det bara är nån som behövt transportera sig en bit och sen ställt bilen.. vi får väl hoppas på det!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #22 skrivet: december 07, 2008, 14:22:54 »
fyfan va grisigt!
Kan folk inte lära sig att skilja på ditt å mitt!

Lider med dig  >:(

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #23 skrivet: december 07, 2008, 23:26:14 »

Annars borde den väl snart hittas om det bara är nån som behövt transportera sig en bit och sen ställt bilen.. vi får väl hoppas på det!

Man förstår inte vad man har förren man blir av med det... Dessa bilar har själ!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #24 skrivet: december 07, 2008, 23:28:01 »
jag förstår dig!  :(

hade inbrott i min bil en gång och man blir ju helt förstörd!  :-\

hoppas du får tillbaka den!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #25 skrivet: december 07, 2008, 23:43:08 »
Inte så dumt kanske om dom kört sönder motorn så jag blir tvungen att byta.... till större :D
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #26 skrivet: december 08, 2008, 15:30:12 »
Dom har hittat den!

Polisen ringde precis och det är någon som tipsat om att den ska stå i hässelby, parkerad på någons parkering. Polisen hade inte själva vart där o tittat på den så jag vet inget om skicket på den och mina prylar.

Ska åka dit nu!

Rapporterar så fort jag kommer hem!
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #27 skrivet: december 08, 2008, 15:33:20 »
Vi håller tummarna att allt är kvar och motorn är "hel" ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #28 skrivet: december 08, 2008, 15:44:09 »
Hoppas dom trimmat vidare på den  ;D

Seriöst: Hoppas den är hel och i skick.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #29 skrivet: december 08, 2008, 17:48:25 »
skaplig tur!  ;D
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #30 skrivet: december 08, 2008, 21:52:06 »
Bilen är HEL! Nästan iaf.

Bilen stod vid ett dagis. Eftersom jag hade tankat och nollat trippmätaren samma kväll som dom tog den så kunde jag läsa att dem kört c:a 120 km, av tankmätaren att döma inte specielt hårda mil. :P

När dom bröt sönder rattlåset så böjdes "fästet" som navet till ratten, spakarna och tändningslåset sitter i. Den gick alldeles utmärkt att köra sånär som på ett litet missljud när man snurrar ratten mer än ett varv. Det var i princip bara att kolla vatten och olja, tjuvkoppla bilen och åka hemmåt.

Alla verktyg och andra för mig viktiga prylar som jag hade i bilen finns kvar. Det som saknas är:

Stereon
Slutstegen
Baslådan
6*9-orna
Alla cd-skivor

Dom lämnade kvar kondingen :D

Eftersom jag har Volvia-försäkring så ska jag åka till volvo med bilen imorgon och se om dom vill laga den eller lösa ut den. Vet inte vad jag skulle gilla bäst, vore skönt att slippa skruva själv, men det vore nästan lika skönt att låta dom göra det. Eftersom dom har rökt som några jäkla skorstenar i bilen så hoppas jag på att få ut en rekond av inredningen också eller om dom kanske ger mig en gran :P

Jobbigt att jag inte har kvitton kvar på mer än stereon... Får se vad dom säger. Det är grejer som jag haft ett par år så de kanske inte tycker de är värda något.. Någon som vet hur sånt funkar?
Han som har mest pryar när han dör vinner!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #31 skrivet: december 08, 2008, 22:03:04 »
Så skönt att bilen är funnen Roffen!
Trist bara med alla stereoprylar.. sånt får man väl sällan mycket betalt för på försäkringen om de inte är splitt nya och man har kvitton på allt. Gissar jag, har själv inte råkat ut för detta öde än tack och lov!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #32 skrivet: januari 03, 2009, 10:47:08 »
Hur går det för dig Roffen? får du ordning på bilen? rullar den? hur gick det med stereo sakerna, fick du ut nått på försäkringen?

du ska inte skapa en projekttråd?
måste säga att jag saknar turbo sakerna rätt mycket :( nu när det är vinter och så ska man åka på isen imorgon med orginal sur förgasarmotor  :'(
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #33 skrivet: januari 07, 2009, 16:09:52 »
Jag har inte kvar bilen. Fick tag i en gammal polis-940 istället.


Trimmet står på jobbet utökat med ett 2.5" avgassystem och fyra extraljus om det är någon som är sugen på att köpa? Annars sparar jag det till skruvlusten återkommer. Just nu vill jag bara sörja 360n.

Lämnade in nya bilen på mds för att få nya stereogrejer installerade till imorrn.
Han som har mest pryar när han dör vinner!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #34 skrivet: januari 07, 2009, 19:07:46 »
där ser man!  :-\

tung gammal 940 är ju inget att jämföra med en ltt sportig 360! dessutom med turbo  :D

men men! vad ska du sälja turbokittet för då?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Roffen

  • Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« Svar #35 skrivet: januari 13, 2009, 23:32:10 »
Jag skulle kunna tänka mig att sälja rubbet flr 5k

Då är det ju allt jag köpte av dig plus:

Oljetempmätare
Oljetrycksmätare
Laddtrycksmätare
Hus, kablar och tillbehör till mätarna
2.5" Avgas med två dämpare, fullflödes
Diverse t-kors, nipplar, slangar och annat monteringstillbehör.
Dumpventil modell fet

Ett kap med andra ord för en komplett turbokonverteringssats!
Han som har mest pryar när han dör vinner!