Författare Ämne: 300 Power Kalender 2010  (läst 24611 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
300 Power Kalender 2010
« skrivet: december 26, 2008, 01:23:03 »
Hösten 2008 inleddes arbetet med att ta fram en bildkalender för 2009.
Detta skulle visa sig lärorikt. Misstagen och lärdomarna kommer att färga denna kalender.

För att göra denna kalender bättre än den förra krävs:
- En eller flera personer som har huvudansvaret från början till slut.
- Fler bilder från varje månad/årstid.
- Bättre och från början klargjorda regler för röstningen.
- Mer omfattande undersöka utbudet av företag som kan trycka en fin kalender till bra pris.

Förslag till regler:
- Begränsat antal bilder per bil och eventuellt per fotograf. (FREJ)
- Deadlines (FREJ)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #1 skrivet: december 26, 2008, 01:27:20 »

Angående 2010års kalender undrar jag om det inte skulle vara bäst om vi började med den redan nu snart i januari och då tar vi nya bilder och röstar fram januari 2010 och i februari tar vi och röstar vi fram februaribilden till februari 2010 för att på så vis automatiskt få både vinter, vår, höst och sommarbilder eller vad tycker ni andra??

Kanske kan vi tom photoshoppa bort lite rost från bilarna, inte för att fuska men ibland på bilder syns det ju lite rostprickar i skärmkanterna som inte syns lika bra i verkligheten, ja ibland räcker det med lite smutsprickar så ser det ut som massa rost på bild ?

Angående 2009års kalender tycker jag vi ska tillåta Frej att göra som han vill med bildtexter mm nu så vi sparar lite tid och hinner få kalendern klar i tid till nya året.
Som bildtext tycker jag det räcker med frejs exempel, eventuellt kan det också stå lite kort om bilen typ :Frejs 360 med B230 eller Kullkes turbo 360GLT.

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #2 skrivet: december 28, 2008, 00:42:06 »
Förslag på regler:

- Samma bild får max delta i omröstning vid två olika tillfällen. Tex den bild som blir 2a i januari så har fotografen rätt att låta bilden delta max en gång till (valfri månad), vinner den inte vid det tillfället så faller den bort. Det är inte tillåtet att beskära den första bilden och hävda att det är en ny. Vill man göra det så ska kontakt tas med ansvarig först och ansvarig bedömer om bilden har ändrats så pass mycket att det kan anses som en helt ny bild.

- Nomineringar sker 1a till 19e varje månad, from den 20e så börjar omröstningen och håller på till den sista. Här kan det vara bra med tidigare deadline i december då det ska hinna tryckas, föreslår nomineringar tom 14e och röstning tom 22a. Då kan ansvarig se till att skicka bilderna till tryckeriet den 23e och kalendern finns i början av januari.

- Alla bilder som läggs ut som nominering skall senast skickas (i rätt format) till ansvarig den 19e i månaden den avser att tävla i (14e i december). Annars så stryks bilden ur röstningen. Detta för att inte någon bild som inte går att trycka ska vinna.

- Det är inte tillåtet med redigering av bilder i den omfattningen att man ändrar det ursprungliga utseendet. Redigering av registreringsskylt är tillåtet. Kortfattat: Inga PS bilder.

- Alla medlemmar har rätt att nominera en bild/månad. Man får bara nominera bild som tagits av/för en själv. Vi vill inte ha några bilder som man hittat på internet, hittar man en fin bild så får man kontakta den personen så får han registrera sig här och nominera bilden. 300 Power kan få problem om vi trycker upp en kalender med en bild utan fotografens tillstånd. Vi bör ha en fil med ett dokument som ska skivas ut, skrivas under och sedan postas till ansvarig där man skriver på att bilden är tagen av/för en själv och att man intygar att den får användas i tryck av 300 Power. Detta för att klubben inte ska kunna råka illa ut i en tvist.


Jag har säkert glömt något men det kanske är en bra start.
Lägg till, ta bort osv. Är bara ett förslag från en inte så aktiv medlem.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #3 skrivet: december 28, 2008, 01:13:04 »
Förslag på regler:

- Samma bild får max delta i omröstning vid två olika tillfällen. Tex den bild som blir 2a i januari så har fotografen rätt att låta bilden delta max en gång till (valfri månad), vinner den inte vid det tillfället så faller den bort. Det är inte tillåtet att beskära den första bilden och hävda att det är en ny. Vill man göra det så ska kontakt tas med ansvarig först och ansvarig bedömer om bilden har ändrats så pass mycket att det kan anses som en helt ny bild.

- Nomineringar sker 1a till 19e varje månad, from den 20e så börjar omröstningen och håller på till den sista. Här kan det vara bra med tidigare deadline i december då det ska hinna tryckas, föreslår nomineringar tom 14e och röstning tom 22a. Då kan ansvarig se till att skicka bilderna till tryckeriet den 23e och kalendern finns i början av januari.

- Alla bilder som läggs ut som nominering skall senast skickas (i rätt format) till ansvarig den 19e i månaden den avser att tävla i (14e i december). Annars så stryks bilden ur röstningen. Detta för att inte någon bild som inte går att trycka ska vinna.

- Det är inte tillåtet med redigering av bilder i den omfattningen att man ändrar det ursprungliga utseendet. Redigering av registreringsskylt är tillåtet. Kortfattat: Inga PS bilder.

- Alla medlemmar har rätt att nominera en bild/månad. Man får bara nominera bild som tagits av/för en själv. Vi vill inte ha några bilder som man hittat på internet, hittar man en fin bild så får man kontakta den personen så får han registrera sig här och nominera bilden. 300 Power kan få problem om vi trycker upp en kalender med en bild utan fotografens tillstånd. Vi bör ha en fil med ett dokument som ska skivas ut, skrivas under och sedan postas till ansvarig där man skriver på att bilden är tagen av/för en själv och att man intygar att den får användas i tryck av 300 Power. Detta för att klubben inte ska kunna råka illa ut i en tvist.


Jag har säkert glömt något men det kanske är en bra start.
Lägg till, ta bort osv. Är bara ett förslag från en inte så aktiv medlem.

Tack för inputen! Det var mycket tänkvärt du hade att komma med! Hoppas alla som tycker olika säger det så vi kan diskutera fram nåt som passar alla så bra det går.

Jag är glad att du är här och skriver T08R fast du inte har nån 360 för tillfället!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #4 skrivet: januari 06, 2009, 11:52:16 »
Förslag på regler:

- Samma bild får max delta i omröstning vid två olika tillfällen. Tex den bild som blir 2a i januari så har fotografen rätt att låta bilden delta max en gång till (valfri månad), vinner den inte vid det tillfället så faller den bort. Det är inte tillåtet att beskära den första bilden och hävda att det är en ny. Vill man göra det så ska kontakt tas med ansvarig först och ansvarig bedömer om bilden har ändrats så pass mycket att det kan anses som en helt ny bild.

- Nomineringar sker 1a till 19e varje månad, from den 20e så börjar omröstningen och håller på till den sista. Här kan det vara bra med tidigare deadline i december då det ska hinna tryckas, föreslår nomineringar tom 14e och röstning tom 22a. Då kan ansvarig se till att skicka bilderna till tryckeriet den 23e och kalendern finns i början av januari.

- Alla bilder som läggs ut som nominering skall senast skickas (i rätt format) till ansvarig den 19e i månaden den avser att tävla i (14e i december). Annars så stryks bilden ur röstningen. Detta för att inte någon bild som inte går att trycka ska vinna.

- Det är inte tillåtet med redigering av bilder i den omfattningen att man ändrar det ursprungliga utseendet. Redigering av registreringsskylt är tillåtet. Kortfattat: Inga PS bilder.

- Alla medlemmar har rätt att nominera en bild/månad. Man får bara nominera bild som tagits av/för en själv. Vi vill inte ha några bilder som man hittat på internet, hittar man en fin bild så får man kontakta den personen så får han registrera sig här och nominera bilden. 300 Power kan få problem om vi trycker upp en kalender med en bild utan fotografens tillstånd. Vi bör ha en fil med ett dokument som ska skivas ut, skrivas under och sedan postas till ansvarig där man skriver på att bilden är tagen av/för en själv och att man intygar att den får användas i tryck av 300 Power. Detta för att klubben inte ska kunna råka illa ut i en tvist.


Jag har säkert glömt något men det kanske är en bra start.
Lägg till, ta bort osv. Är bara ett förslag från en inte så aktiv medlem.


Många bra förslag =)

Dock skulle jag vilja inflika lite när det kommer till bildhantering i photoshop, ingen form av styling eller liknande får förekomma men däremot borde man få putsa bilen lite, t.ex. ordna till rostiga skärmkanter och smuts.

Sen kanske vi skulle kunna ha en min gräns för bildstorleken, så att alla laddar upp bilder med samma storlek.


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #5 skrivet: januari 07, 2009, 20:24:49 »
Förslag på regler:

- Samma bild får max delta i omröstning vid två olika tillfällen. Tex den bild som blir 2a i januari så har fotografen rätt att låta bilden delta max en gång till (valfri månad), vinner den inte vid det tillfället så faller den bort. Det är inte tillåtet att beskära den första bilden och hävda att det är en ny. Vill man göra det så ska kontakt tas med ansvarig först och ansvarig bedömer om bilden har ändrats så pass mycket att det kan anses som en helt ny bild.

- Nomineringar sker 1a till 19e varje månad, from den 20e så börjar omröstningen och håller på till den sista. Här kan det vara bra med tidigare deadline i december då det ska hinna tryckas, föreslår nomineringar tom 14e och röstning tom 22a. Då kan ansvarig se till att skicka bilderna till tryckeriet den 23e och kalendern finns i början av januari.

- Alla bilder som läggs ut som nominering skall senast skickas (i rätt format) till ansvarig den 19e i månaden den avser att tävla i (14e i december). Annars så stryks bilden ur röstningen. Detta för att inte någon bild som inte går att trycka ska vinna.

- Det är inte tillåtet med redigering av bilder i den omfattningen att man ändrar det ursprungliga utseendet. Redigering av registreringsskylt är tillåtet. Kortfattat: Inga PS bilder.

- Alla medlemmar har rätt att nominera en bild/månad. Man får bara nominera bild som tagits av/för en själv. Vi vill inte ha några bilder som man hittat på internet, hittar man en fin bild så får man kontakta den personen så får han registrera sig här och nominera bilden. 300 Power kan få problem om vi trycker upp en kalender med en bild utan fotografens tillstånd. Vi bör ha en fil med ett dokument som ska skivas ut, skrivas under och sedan postas till ansvarig där man skriver på att bilden är tagen av/för en själv och att man intygar att den får användas i tryck av 300 Power. Detta för att klubben inte ska kunna råka illa ut i en tvist.


Jag har säkert glömt något men det kanske är en bra start.
Lägg till, ta bort osv. Är bara ett förslag från en inte så aktiv medlem.

Många bra förslag =)

Dock skulle jag vilja inflika lite när det kommer till bildhantering i photoshop, ingen form av styling eller liknande får förekomma men däremot borde man få putsa bilen lite, t.ex. ordna till rostiga skärmkanter och smuts.

Sen kanske vi skulle kunna ha en min gräns för bildstorleken, så att alla laddar upp bilder med samma storlek.

Photoshop redigering av rost etc. kan nog diskuteras, vi är väl inte så kontroversiella på detta forum men nånstans går ju gränsen. Å andra sidan är det ju ingen som ser på bilden av din bil att det saknas en rostfläck under tex vänster blinkers  ;)

Minimistorlek på bilderna är absolut ett bra förslag.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Chrippe

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #6 skrivet: januari 07, 2009, 21:20:42 »
Om någon skulle vilja posta en bild till kalendern 2010 och få den redigerad, ta bort rost, smuts etc. så är det bara att skicka ett PM så rättar jag till bilden och skickar den tillbaka!  ;)
Mvh Christopher

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #7 skrivet: januari 07, 2009, 22:59:41 »


TIPS:
Man kan ju fixa rosten och tvätta och vaxa bilen innan man tar bild på den också, för det är mycket roligare än att redigera bilder ;)

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #8 skrivet: januari 08, 2009, 11:21:50 »


TIPS:
Man kan ju fixa rosten och tvätta och vaxa bilen innan man tar bild på den också, för det är mycket roligare än att redigera bilder ;)


Helt klart =) Så kanske att manipulering av bilden är helt otillåtet och man enbart får justera färger och liknande på bilden, men sen kan det ju hända att bilden inte blev som man tänkt sig, man kan upptäcka något som man "stör" sig på så kan man ju lägga upp den ändå och sen höra sig för vad resten av alla medlemmar tycker? =)

Jag tror inte man ska ha mer än två ansvariga då jag tror att det blir ineffektivt med kommunikationen mellan fler personer, så kanske en som är ansvarig för det administrativa här på forumet och en som har ansvar för insamling av framröstade bilder och trycket av kalendern?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #9 skrivet: januari 08, 2009, 23:40:38 »


TIPS:
Man kan ju fixa rosten och tvätta och vaxa bilen innan man tar bild på den också, för det är mycket roligare än att redigera bilder ;)


Helt klart =) Så kanske att manipulering av bilden är helt otillåtet och man enbart får justera färger och liknande på bilden, men sen kan det ju hända att bilden inte blev som man tänkt sig, man kan upptäcka något som man "stör" sig på så kan man ju lägga upp den ändå och sen höra sig för vad resten av alla medlemmar tycker? =)

Jag tror inte man ska ha mer än två ansvariga då jag tror att det blir ineffektivt med kommunikationen mellan fler personer, så kanske en som är ansvarig för det administrativa här på forumet och en som har ansvar för insamling av framröstade bilder och trycket av kalendern?

Låter som en lagom mellanväg! Men kanske man ska fråga en ansvarig istället för "hela forumet" så det blir snabbare behandlingstid?

Nej inte för många ansvariga, och inte samma ansvarig som detta året röstar jag för  ;)
Det var jättekul att ta fram årets kalender men nästa år är det någon annans tur att kliva fram och få ta del av det roliga!

Angående kalendern och trycket så vore det kul med en mer personlig nästa år. Har inte sett årets i tryck ännu men att tex ha helsvart framsida med möjlighet till egen design av allt vore skojigare! Frågan är bara om det är möjligt för en rimlig penning (som helst inte ska glida ifrån årets penning så mycket)
Roligare att fler har råd med kalendern än att den är 100% läcker! Då är kan vi lika gärna göra egna kalendrar och skriva ut i 1 exemplar i sin färgskrivare.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #10 skrivet: januari 10, 2009, 11:57:45 »
Jag har i alla fall hittat en sida som gör både liggande och stående kalendrar med svart eller vit bakgrund och priset ligger på 200 kr vilket tyvärr är rätt mycket dyrare än årets kalender :( men man kan ju ringa dom och se hur det blir med priset ifall man beställer flera.

Hur tycker ni övriga i klubben att vi ska göra med omröstningarna i år? ska vi göra som till kalendern 09 och lägga upp en egen sida med bilderna? Sen kanske vi skulle kunna köra omröstningen för januari och februari i slutet av februari båda två?

D.Svensson

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 233
  • Volvo 340 DL -87 R.I.P
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #11 skrivet: januari 10, 2009, 20:37:19 »
Jag har i alla fall hittat en sida som gör både liggande och stående kalendrar med svart eller vit bakgrund och priset ligger på 200 kr vilket tyvärr är rätt mycket dyrare än årets kalender :( men man kan ju ringa dom och se hur det blir med priset ifall man beställer flera.

Hur tycker ni övriga i klubben att vi ska göra med omröstningarna i år? ska vi göra som till kalendern 09 och lägga upp en egen sida med bilderna? Sen kanske vi skulle kunna köra omröstningen för januari och februari i slutet av februari båda två?
Jag tycker det låter bra!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #12 skrivet: januari 10, 2009, 20:41:35 »
Jag har i alla fall hittat en sida som gör både liggande och stående kalendrar med svart eller vit bakgrund och priset ligger på 200 kr vilket tyvärr är rätt mycket dyrare än årets kalender :( men man kan ju ringa dom och se hur det blir med priset ifall man beställer flera.

Hur tycker ni övriga i klubben att vi ska göra med omröstningarna i år? ska vi göra som till kalendern 09 och lägga upp en egen sida med bilderna? Sen kanske vi skulle kunna köra omröstningen för januari och februari i slutet av februari båda två?
Låter bra! 200 kr kan man nog betala i och med att det antagligen blir bättre kalender nästa år, men kan man få det billigare så skulle det ju va toppen :)
En gång 300, alltid 300!

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #13 skrivet: januari 10, 2009, 22:48:43 »
Frej vart var det du la upp bilderna för omröstning till årets kalender? För det var ju inte någon forumtråd utan en egen sida.

Om ingen har någon invändning så kan jag nog ta åt mig uppdraget detta året =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #14 skrivet: januari 10, 2009, 23:09:38 »
Frej vart var det du la upp bilderna för omröstning till årets kalender? För det var ju inte någon forumtråd utan en egen sida.

Om ingen har någon invändning så kan jag nog ta åt mig uppdraget detta året =)

Jag lade upp bilderna på mitt privata hemsideutrymme hos internetleverantören.
Men Mefistofeles kanske har en snyggare lösning!?

För mig får du gärna starta arbetet direkt och är det nån mer som tycker det är kul så kan ni ju dela på arbetsuppgifterna.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #15 skrivet: januari 11, 2009, 00:10:00 »
En smidig lösningen på röstningen känns som ett måste.

Ja alla som vill är ju välkommna =) Annars kan det ju bli ett hedersuppdrag som vandrar lite varje år.

Nu har ju snart halva januari gått så om ni har bilder som ni vill ha med så får ni gärna PMa dom till mig :D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #16 skrivet: januari 11, 2009, 00:13:19 »
Nu har ju snart halva januari gått så om ni har bilder som ni vill ha med så får ni gärna PMa dom till mig :D

Jo nu gäller det att ladda kamerorna och låta den klicka!!

Själv har jag inte tagit en enda bild där hela bilen är med sen bilderna till årets kalender tror jag.. Skulle passat på innan snön gick bort!  >:(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #17 skrivet: januari 11, 2009, 10:04:53 »


Jo nu gäller det att ladda kamerorna och låta den klicka!!

Själv har jag inte tagit en enda bild där hela bilen är med sen bilderna till årets kalender tror jag.. Skulle passat på innan snön gick bort!  >:(

Har blivit dåligt med det för min del med, bilen har stått uppallad i en månad nu :( Men har ju några bilder man kan slänga med :D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #18 skrivet: januari 15, 2009, 20:15:43 »
Nu har ju snart halva januari gått så om ni har bilder som ni vill ha med så får ni gärna PMa dom till mig :D

Jo nu gäller det att ladda kamerorna och låta den klicka!!

Själv har jag inte tagit en enda bild där hela bilen är med sen bilderna till årets kalender tror jag.. Skulle passat på innan snön gick bort!  >:(

Tycker alla med bra isbilder borde välja ut nån bra och skicka till elleshar nu som bidrag till Januari månad i 300 Power Kalender 2010!

Själv fotade jag min bil i frostig skrud nu i morse.
« Senast ändrad: januari 15, 2009, 20:34:03 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #19 skrivet: mars 08, 2009, 21:13:21 »
Nu är vi snart halvvägs inne i Mars och har inga bilder för varken Januari, Februari eller några från Mars ännu.

Någon som har bilder att bidraga med till kalenderns första månader!?
(Har redan skrivit ovan att de som kört på sjöisen i år har bra material att plocka ur ifall de vill få med sin bil men då gäller det att posta en blänkare här i tråden oxå!!)

Keep it coming!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #20 skrivet: april 26, 2009, 21:04:49 »
Verkar bara vara jag som är intresserad av en kalender. Trist tycker jag då den gjorde succé på jobbet!

Själv har jag ingen lust att fota massa snygga bilder då bilen är så rostig än.. blir så långa avstånd annars för att man ska slippa se eländet!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #21 skrivet: april 26, 2009, 22:09:52 »
Jag är definitivt intresserad av en kalender, men min 360 ser ju rent förjävlig ut :)

Om det blir fart på 343 till sommaren ska jag muta något putsfreak som får ordna till lite glans på den, så ska det nog gå att ta någon bild på den. Tror det kommer att bli lite som 2009, sista minuten panik :-\
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #22 skrivet: april 26, 2009, 22:42:23 »
Tror det kommer att bli lite som 2009, sista minuten panik :-\

Usch ja. Men i år är det inte jag som drabbas hårdast i allafall  ;)
Men vore kul för hela forumet om vi får till en mer sansad framtagning av katalogen i år. Med större urval bilder från hela året.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #23 skrivet: april 26, 2009, 23:15:43 »
Tror det kommer att bli lite som 2009, sista minuten panik :-\

Usch ja. Men i år är det inte jag som drabbas hårdast i allafall  ;)
Men vore kul för hela forumet om vi får till en mer sansad framtagning av katalogen i år. Med större urval bilder från hela året.
Jag gissar (hoppas) att det börjar komma in massor med bilder i sommar bara alla fått igång bilarna. Är ju lite svårt att ta bra bilder av sommarbilen på vintern ;) Jag har en vinterbild som kan delta i omröstningen, men i sommar kommer jag ta många bilder och förhoppningsvis blir någon av dom bra.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #24 skrivet: april 27, 2009, 00:06:02 »
Tror det kommer att bli lite som 2009, sista minuten panik :-\

Usch ja. Men i år är det inte jag som drabbas hårdast i allafall  ;)
Men vore kul för hela forumet om vi får till en mer sansad framtagning av katalogen i år. Med större urval bilder från hela året.
Jag gissar (hoppas) att det börjar komma in massor med bilder i sommar bara alla fått igång bilarna. Är ju lite svårt att ta bra bilder av sommarbilen på vintern ;) Jag har en vinterbild som kan delta i omröstningen, men i sommar kommer jag ta många bilder och förhoppningsvis blir någon av dom bra.

Jo är kanske så.
Låter bra med fina bilder på din fina GLT
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #25 skrivet: maj 17, 2009, 08:49:04 »
Jag tycker att det är dags för lite bilder nu faktist, jag har ju sagt att jag kan ta ansvaret med lite hjälp och det går bra så länge det inte blir sista minuten, då kan jag inte garantera att jag hinner.

MVH

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #26 skrivet: juni 09, 2009, 14:02:13 »
Vart ska man skicka bilderna?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #27 skrivet: juni 09, 2009, 15:09:05 »
Bilderna ska te elleshar tror jag ditt skicka ja mina i alla fall....

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #28 skrivet: juni 09, 2009, 22:28:30 »
Bilderna ska te elleshar tror jag ditt skicka ja mina i alla fall....

stämmer!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dai

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 52
  • +447824887160
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #29 skrivet: maj 09, 2020, 11:31:09 »
I would be interested in a batch with a few provisions

1) would need to be both Swedish and English
2) would need to be ready early to mid November
http://www.classicswede.co.uk/

http://www.classicswede.com/

www.Born-Built-Beauties.eu

Sorry for posting in English, I have zero Swedish and use google translate to read the forum.

Palp

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2010
« Svar #30 skrivet: november 02, 2020, 18:10:59 »
I would be interested in a batch with a few provisions

1) would need to be both Swedish and English
2) would need to be ready early to mid November

I'm so sorry that I missed your post. Although, you can of course have one, but it is in swedish.
I will update the thread for 2021 calendar later tonight