Författare Ämne: Jyllskars - Volvo 350 GLT - Inspirationen, vart lade jag dig sist?  (läst 151823 gånger)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #160 skrivet: februari 25, 2010, 01:00:09 »
Vad är totala höjden på bromsskivan om man får fråga? =)

kan den vara 256mm orginal så ca 251mm är den nog nu.
tror det är denna skiva jag använt, ska mäta imorn när jag vaknar.http://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=647866&CarReference_ID=6573&CategoryType_ID=1
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #161 skrivet: februari 26, 2010, 03:24:57 »
har ett litet bekymmer med orginalinsuget...
SPJÄLLHUSET PEKAR BAKÅT!  :-\
Så det kommer ta i allt det kan ta i tror jag, bromsservo mm.
Har sett att t5orna från nyare volvos har "raka" insug men dock ser dom inte ut att vara så flödesmässigt bra.
Vad tycker ni? Bygga eget insug eller köra med ett lite Unperformance insug?
Såhär ser insuget ut på 850 under plastlocket till höger är spjällhuset.

Och den nedan är från v70.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #162 skrivet: februari 26, 2010, 03:51:49 »
kör med det som finns, bygg ett nytt när du har fått bilen till å rulla
Bra, bättre, bredast

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #163 skrivet: februari 26, 2010, 12:05:45 »
ja det kommer bli trångt minst sagt men du kan ju rega den med egenbyggt insug och motorbyte om du vill det finns inge annat insug som skulle kunna passa bra då annars??
Old Volvo's never die, they only go faster!"

johamn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #164 skrivet: februari 26, 2010, 12:50:20 »
Byt till ett turboinsug du..
Funkar det för R:en (300hk), så funkar det nog för dig nu med..

//J

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #165 skrivet: februari 26, 2010, 13:50:32 »
Jag har för mej att s60r insuget har helt olika form på insugskanaler mot toppen gämfört mot dom vanliga 5cyl.
"don't buy it if you can build it!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #166 skrivet: februari 26, 2010, 15:10:09 »
kör med det som finns, bygg ett nytt när du har fått bilen till å rulla

hade gärna gjort det men det kommer ta i bromsservon troligtvis. :(
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #167 skrivet: februari 26, 2010, 20:25:56 »
Mycket jobb att bygga om insug/spjällhus så att det hamnar i rätt ände?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

johamn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #168 skrivet: februari 26, 2010, 20:26:16 »
Jag har för mej att s60r insuget har helt olika form på insugskanaler mot toppen gämfört mot dom vanliga 5cyl.

Har för mig att det är samma insugspackning på alla femmorna, men det är ju ingen garanti ioförsig..

//J

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #169 skrivet: februari 26, 2010, 22:12:14 »
Mycket jobb att bygga om insug/spjällhus så att det hamnar i rätt ände?

jag vet inte, ska ta och provkapa lite i ett insug jag har liggandes och se om det kan gå att flytta spjällhuset :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #170 skrivet: februari 26, 2010, 22:19:58 »
Köpte lite nya verktyg på bilochbuttrix idag :) det bästa köpet var nog detta:
Rörkapare Artnr: 20-329


Aldrig har det varit lättare att dela ett avgassystem trotts att det var trångt  :-*

Köpte även lite nya hylsor till spärrskaftet på jula, skulle ha tagit biltema..
Hållaren som medföljde var totalt värdelös, när man tar bort hylsorna så lossnar själva hålleran från skenan  >:( dock funkar ju hylsorna kanon så då orkar jag inte bråka ;)
« Senast ändrad: februari 27, 2010, 12:36:22 av Jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #171 skrivet: februari 27, 2010, 19:33:16 »
fan va lämpligt själv va man in på jula och köpte skruvmejselsats ;D billigt o bra
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - ny uppdaterat 28/1
« Svar #172 skrivet: februari 28, 2010, 22:04:42 »
ohoj! För en gångs skull har jag varit i garaget hela helgen :o!
Fick lite uträttat, drivlina bak till växellådan nerplockad och ett uppkapat hål för växellådan.
Hål i väggen eller hur är det dom säger?

Tomt block att måtta med är alltid skönt :)

Efter några omkapningar så passade lådan i hålet, nu ska den bara passas in höjdmässigt med.

Och efter lite om och men så kom motorn ungefär där den ska hamna, lite längre ned tror jag den kommer men bara markant.



Min telfer blev klockren! Köpte winch och tralla på Jula och balken fick jag på jobbet :)


En liten update iaf så ni vet att det händer nått ibalnd :P
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Volvo 350 GLT - uppdaterat 28/2 BILDER! :D
« Svar #173 skrivet: februari 28, 2010, 23:56:21 »
frammförallt jävligt snygg EL-installation  ;D

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 350 GLT - uppdaterat 28/2 BILDER! :D
« Svar #174 skrivet: mars 01, 2010, 11:18:40 »
frammförallt jävligt snygg EL-installation  ;D
absolut ;) undra om man kan ta en sladdvinda med automatiskåterrullning och ta bort klick spärren på? så kabeln blir sträckt hela tiden från väggen.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #175 skrivet: mars 10, 2010, 11:36:55 »
det löste sig med eldragningen till telfern ;) tog en sån där kass spiralslang man får med när man köper kompressor som knappt duger till å pumpa balonger med. Så tejpade jag fast en kabel på den så nu följer kabeln med över hela balken och hänger inte ivägen heller :) har dock beställt en spiralkabel men den har inte kommit än :(

Har oxå insett att a/cn får bli ett senare lyx på denna bil. Blir trångt nog endå ;)
Bromsservon och cylindern tar i om jag ska köra med orginalinsug hur jasg en modifierar det.
Håller på och letar efter ett sånt insug jag visade tidigare från t5an som är lite smalare men som inte har variabla insugslängder. Annars blir det att skaffa sig nya erfarenheter och bygga ett insug.

Har kapat ur i tråget nu för framvagnsbalken och ska få det svetsat idag :D sen är det motorfästen som gäller. bilder på tråget kommer väl i veckan :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #176 skrivet: mars 11, 2010, 21:45:49 »
Härligt att det rör på sig!

Variabelt insug, har dom motorerna det?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #177 skrivet: mars 11, 2010, 22:35:33 »
Härligt att det rör på sig!

Variabelt insug, har dom motorerna det?
Japp ska försöka fota lite så det syns hur det funkar :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #178 skrivet: mars 11, 2010, 22:50:48 »
Nu har jag orkat fota tråget, det ser jävligt lågt ut på ena sidan och det är det oxå ;) ca 2cm invändigt är det på ena sidan men som tur är så är inte veven ner så långt heller :)
Motorn hamnar så långt bak att jag inte behövde göra nån bula för krängningshämmarbalken :)

Nu blev även oljekylare en nödvändighet tror jag ;)
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 22:52:37 av Jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #179 skrivet: mars 13, 2010, 21:21:20 »
snyggt jobbat :) nu behöver du bara fylla hälften så mycket olja vid service ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #180 skrivet: mars 14, 2010, 14:42:43 »
Va platt tråget blev, men bara det funkar så :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #181 skrivet: april 02, 2010, 13:08:41 »
Gaaah! Vad trångt det blir ;)
Håller på å ska bygga motorfästen men vart ska dom få plats?
Vill ju ha plats för framtida kompressorplaner med :P
Tror ni att balken som kränghämmarn orkar hålla uppe motorn om man gör motorfästena ner till den? Kanske får förstärka lite vid infästningarna mot karossen.

Men det GÅR att få i och ur ett komplett motorpaket med Motor bmw låda och 60cm kardan utan att kapa sönder frontplåten :D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #182 skrivet: april 02, 2010, 21:54:42 »
ja förstärker du borde det gå för det röret sitter ju bara med 4st m8 bultar eller bygga ett eget på nå viss

men har fixat en framvagnsbalk åt dig som du kan blästra och dona i ordning var lite ytrost på den men mycket bättre än den du har ;)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #183 skrivet: april 02, 2010, 22:23:06 »
men har fixat en framvagnsbalk åt dig som du kan blästra och dona i ordning var lite ytrost på den men mycket bättre än den du har ;)

Fan va nice ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #184 skrivet: april 03, 2010, 21:30:26 »
Tror ni att balken som kränghämmarn orkar hålla uppe motorn om man gör motorfästena ner till den? Kanske får förstärka lite vid infästningarna mot karossen.
Ja det går ju åt lite förstärkningar då, men annars borde det väl hålla, själva röret alltså.

Citera
Men det GÅR att få i och ur ett komplett motorpaket med Motor bmw låda och 60cm kardan utan att kapa sönder frontplåten :D
Haha, antar att du hade bilen på gropen/i luften så kardanen inte tog i garagegolvet men snyggt jobbat!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #185 skrivet: maj 04, 2010, 21:56:05 »
Tro det eller ej. Men jag har producerat :D
Motorfästen är tillverkade och växellådsbalken är så gott som uppbultad där den ska :)

Här även hört av mig till Bakaxel.se som ska få sätta ihop en axel, med Locker åt mig. Funderar på vad för axel jag ska ha bara..

740 axeln är ju 6cm bredare än 360 och mina fälgar (ET 38) sticker in ca 3cm per sida innanför skärmkanten så det vore ju smutt som fan att få en sån på plats. och slippa köra med spacers eller udda fälgar :)
Utväxling tror jag blir 3.73:1 iallafall till en början.
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #186 skrivet: maj 04, 2010, 23:57:41 »
Roligt roligt!
Första axeln från bakaxel.se på 300 power?!

Låter som ett bra val med 740 axel och maximerad bredd ;)
Men locker.. ska du köra dragrace annars tycker jag du borde överväga en torsen av vad jag har läst mig till om dessa diffar. Ganska mycket högre bruksvärde.
Men du gör såklart precis som du vill!

Keep up, det är roligt när det uppdateras (ska jag säga)!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #187 skrivet: maj 05, 2010, 11:12:07 »
Roligt roligt!
Första axeln från bakaxel.se på 300 power?!

Låter som ett bra val med 740 axel och maximerad bredd ;)
Men locker.. ska du köra dragrace annars tycker jag du borde överväga en torsen av vad jag har läst mig till om dessa diffar. Ganska mycket högre bruksvärde.
Men du gör såklart precis som du vill!

Keep up, det är roligt när det uppdateras (ska jag säga)!

Dom håller ju till i gävle och det är bara 3 mil härifrån så det kändes som det enklaste valet :)
Jo jag har varit inne på torsen men priset säger emot för tillfället. En NY Locker monterad i nyblästrad och lackad axel får man ge 5900 för. En lös lockerdiff koster 3400 men sen ska ju axeln endå blästras (1000kr) och lackas (??kr) och sen ska diffen shimsas in å så är man endå uppe i samma peng :)
Tror det blir att prova locker och utvärdera efter eget huvud :P Måste vara mye bättre än svetsdiff iaf :) Sen om jag inte är nöjd får man väl skramla ihop till en locker senare :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #188 skrivet: maj 05, 2010, 12:20:33 »
Jag rek inte en så kallad locker då ingen jag vet har varit nöjd med den  :P Det är bättre att vänta tills du hittar en beg lamelldiff,
eller får råd att köpa en torsendiff.
"don't buy it if you can build it!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #189 skrivet: maj 05, 2010, 15:06:19 »
Jag rek inte en så kallad locker då ingen jag vet har varit nöjd med den  :P Det är bättre att vänta tills du hittar en beg lamelldiff,
eller får råd att köpa en torsendiff.


får se vad skattmasen kommer med ;) Det preliminära beskedet verkar lovande och lite övertid på jobbet så kanske det blir en Torsen?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #190 skrivet: maj 05, 2010, 16:57:05 »
hehe ja du ser det händer grejor här å får komma för bi och titta på balken sen kommer nog bli bra det här
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #191 skrivet: maj 06, 2010, 20:22:33 »
Kan bjuda på en bild på motorfästet på passagerarsidan. Är byggt likadant på andra sidan med och fästen är gjorda ner till balken som krängningshämmaren sitter i. Plastbussningen är bara en "Dummy" som jag har använt när jag byggt. Ska pressa i en framvagnsbussning från Volvo 240 när allt är målat :) Bättre bilder ska väl fixas när allt är målat :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #192 skrivet: maj 06, 2010, 22:49:51 »
titta nog för bi en sväng imon ja ser hur det går för dig
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #193 skrivet: maj 07, 2010, 16:49:28 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #194 skrivet: maj 07, 2010, 17:01:05 »
Glömde säga att det ser bra ut  :D Bra att du inte kapade kylarbalken som vissa amatörer gör  ;D  ;)
"don't buy it if you can build it!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #195 skrivet: maj 07, 2010, 20:12:35 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)

orginalfästena är gjorda i 2mm plåt och dessa är i 2.5mm har jag för mig och sticker inte ut lika mycket som orginalen gör heller så jag tror faktiskt att dom här är stabilare än orginal fast stjäl bara en femtefel så mycket platts :) lär ju ha plats för framtida "extrautrustningar" runt motorn ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #196 skrivet: maj 07, 2010, 22:02:23 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)

orginalfästena är gjorda i 2mm plåt och dessa är i 2.5mm har jag för mig och sticker inte ut lika mycket som orginalen gör heller så jag tror faktiskt att dom här är stabilare än orginal fast stjäl bara en femtefel så mycket platts :) lär ju ha plats för framtida "extrautrustningar" runt motorn ;)

Skönt att veta att vi kan lita på dig som konstruktör  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #197 skrivet: maj 07, 2010, 22:03:45 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)

orginalfästena är gjorda i 2mm plåt och dessa är i 2.5mm har jag för mig och sticker inte ut lika mycket som orginalen gör heller så jag tror faktiskt att dom här är stabilare än orginal fast stjäl bara en femtefel så mycket platts :) lär ju ha plats för framtida "extrautrustningar" runt motorn ;)

Skönt att veta att vi kan lita på dig som konstruktör  8)

NEJ gör inte det ;) provar man inte så får man inte veta :P och lätt ska det ju vara framför framvagnen ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16861
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #198 skrivet: maj 07, 2010, 22:06:17 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)

orginalfästena är gjorda i 2mm plåt och dessa är i 2.5mm har jag för mig och sticker inte ut lika mycket som orginalen gör heller så jag tror faktiskt att dom här är stabilare än orginal fast stjäl bara en femtefel så mycket platts :) lär ju ha plats för framtida "extrautrustningar" runt motorn ;)

Skönt att veta att vi kan lita på dig som konstruktör  8)

NEJ gör inte det ;) provar man inte så får man inte veta :P och lätt ska det ju vara framför framvagnen ;)

Hehe, finns ju värre saker att tappa än motorn.. styrningen till exempel ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #199 skrivet: maj 08, 2010, 11:34:38 »
Fästet ser bra ut, kanske något klent men jag brukar bygga med stor marginal så det kanske är därför ;)

orginalfästena är gjorda i 2mm plåt och dessa är i 2.5mm har jag för mig och sticker inte ut lika mycket som orginalen gör heller så jag tror faktiskt att dom här är stabilare än orginal fast stjäl bara en femtefel så mycket platts :) lär ju ha plats för framtida "extrautrustningar" runt motorn ;)

Skönt att veta att vi kan lita på dig som konstruktör  8)

NEJ gör inte det ;) provar man inte så får man inte veta :P och lätt ska det ju vara framför framvagnen ;)

Hehe, finns ju värre saker att tappa än motorn.. styrningen till exempel ;)

haha :P ja precis får se till att både motor och styrning håller ihop eller iallafall på plats i framtiden :P
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga