Författare Ämne: Jyllskars - Volvo 350 GLT - Inspirationen, vart lade jag dig sist?  (läst 233679 gånger)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #400 skrivet: februari 06, 2011, 10:51:09 »
SNYGGT!!!! Inget dåligt arbete hittills :)

Tack tack! :) känns ganska bra faktiskt, sen om nån professor skulle räkna får han väl spader kanske men det finns väl ingen sån på det här forumet hoppas jag ::)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #401 skrivet: februari 06, 2011, 14:22:34 »
dock är ju min specialeditioninsugsfläns säkert 1kg tyngre än en vanlig fläns :P men men :P
Ja vad har du för fläns? ser ju ut som original men de är ju aluminium så det kan de inte va eller?

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #402 skrivet: februari 06, 2011, 14:38:10 »
Ser ut att kunna bli riktigt bra det där :) Varför röret nedåt?
Skulle passa mig som bra att göra så då kan jag ha kvar servopumpen :P

Är motorn stummonterad, Tyckte det såg ut som du shimsat med en vikt pappbit
mot bromsen?

När jag ändå har frågestund tänkte jag fråga om det är nackdel att ha långa
slangar/rör till insputet?

Inte för att gå händelserna i förväg men har du nån provstarts planering?
Hoppas du planerar att ta med filmkameran då för det skulle vara fantastiskt roligt och spännande och se ;D
Det är i motvind en drake lyfter.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #403 skrivet: februari 06, 2011, 15:39:13 »
har för mej att 850 glt har den infäsningen på sitt orginal insug.
dvs luft in under.
360 Hybrid MKII

DaViD^^

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #404 skrivet: februari 06, 2011, 17:55:20 »
har för mej att 850 glt har den infäsningen på sitt orginal insug.
dvs luft in under.
nopp sitter på samma ställe
därimot ska man leta efter insuget från nyare bilar med elektroniskt spjäll dessa sitter på undersidan av insuger mer likt gamla 240/740 med k-jet

sen får man ta ett gammalt spjäll och montera dit på nått sätt
Varför köra sakta när man kan köra fort?

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #405 skrivet: februari 06, 2011, 18:02:26 »
dock är ju min specialeditioninsugsfläns säkert 1kg tyngre än en vanlig fläns :P men men :P
Ja vad har du för fläns? ser ju ut som original men de är ju aluminium så det kan de inte va eller?

här har du lite bilder på flänsen :) orginal är det inte ;)
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4791.msg80753#msg80753
finns tidigare i min tråd.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #406 skrivet: februari 06, 2011, 18:12:44 »
Ser ut att kunna bli riktigt bra det där :) Varför röret nedåt?
Skulle passa mig som bra att göra så då kan jag ha kvar servopumpen :P
tycker det blir lagom höjd på spjällhuset om jag kör en 90 graders siliconböj så kommer det bli ett rakt rör mot intercoolern :)
ja det är jobbigt med servopumpen att den sitter där den gör... Får se om jag får dit min, tror inte det annars får jag göra ett nytt fäste och sätta den där acn har suttit på motorn, under generatorn.

Är motorn stummonterad, Tyckte det såg ut som du shimsat med en vikt pappbit
mot bromsen?
Nej inte helt ::) det sitter 240s framvagnsbussningar i motorfästena. Nej det är en mjuk skotchbriteduk som är vikt några gånger, ca 30mm till bromsservot :)


När jag ändå har frågestund tänkte jag fråga om det är nackdel att ha långa
slangar/rör till insputet?
tänkte du på rören som går från plenumet till insugsflänsen?
isåfall har jag hört att man får bra bottenvrid om man har långa rör och det är ju bra på en turbo :)

Inte för att gå händelserna i förväg men har du nån provstarts planering?
Hoppas du planerar att ta med filmkameran då för det skulle vara fantastiskt roligt och spännande och se ;D
Nej jag har inte satt nått datum än men till sommarn ska den ut iallafall :) men jag säger inget datum.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #407 skrivet: februari 06, 2011, 18:14:07 »
har för mej att 850 glt har den infäsningen på sitt orginal insug.
dvs luft in under.
nopp sitter på samma ställe
därimot ska man leta efter insuget från nyare bilar med elektroniskt spjäll dessa sitter på undersidan av insuger mer likt gamla 240/740 med k-jet

sen får man ta ett gammalt spjäll och montera dit på nått sätt

ja 850 glt har spjällhuset "bakåt" och det "raka" insuget har det neråt, dock får inte bromsservot plats med något av insugen som finns orginal, har köpt alla modeller och provat..
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #408 skrivet: februari 06, 2011, 20:14:55 »
Snyggt jobbat Johan! Kul med såna här byggen! Oavsett om det är alu eller stål!

Undrar om större volym på plenumet gör att motorn svarar bättre/varvar(upp) snabbare eller att den varvar högre?? Gick inte att avgöra det på din beskrivning.

Tycker oxå det ser konstigt ut med intaget till plenumet underifrån, men påminner om Peters insug. Men han har ju en kompressor att ansluta.
Men låter ju perfekt om du före spjället får ett rakt rör till IC. Det lär vi ju få se på bild snart  :P

Har du valt spjäll än? (Om jag inte har fel så ska du inte köra med motorns originalsprut som har elektroniskt spjäll va?)

Har sagt det tidigare men säger det igen, din fläns är ju grymt manlig/porrig!  8)

Fortsätt plåtpyssla i samma fina anda!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #409 skrivet: februari 06, 2011, 22:18:44 »
Snyggt jobbat Johan! Kul med såna här byggen! Oavsett om det är alu eller stål!
Tack tack :) kul med kommentarer också :)
Undrar om större volym på plenumet gör att motorn svarar bättre/varvar(upp) snabbare eller att den varvar högre?? Gick inte att avgöra det på din beskrivning.
hmm det får du fråga zyklon om, han kanske har koll :P jag bygger inte efter nån ritning utan efter det som ser bra ut och får plats och ser ut att ha hyffsat flöde :)
Tycker oxå det ser konstigt ut med intaget till plenumet underifrån, men påminner om Peters insug. Men han har ju en kompressor att ansluta.
Men låter ju perfekt om du före spjället får ett rakt rör till IC. Det lär vi ju få se på bild snart  :P
Absolut, det ska väl till å rassla till lite i garaget en stund framöver nu :)
Har du valt spjäll än? (Om jag inte har fel så ska du inte köra med motorns originalsprut som har elektroniskt spjäll va?)
Ja jag tror det blir 850GLT spjäll, 3" utvändigt, kanske 2,75" invändigt? Nej det är väl Topfuel som ska köra med orginalsprut? jag har investerat i ett, törs jag skriva det här igen? ::) Vems :P
Har sagt det tidigare men säger det igen, din fläns är ju grymt manlig/porrig!  8)
ja den blev väldigt speciell, är mycket nöjd med den, nästan så jag vill be om en till och ställa i bokhyllan ;)
Fortsätt plåtpyssla i samma fina anda!
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #410 skrivet: februari 07, 2011, 12:25:10 »
Grymt bra jobbat!! Ser riktigt trevligt ut nu! =) kommer du svetsa några förstärknings stag inuti plenumet?

Hade du valt spjäll än? Annars kan jag rekomendera Bmw e36s 325 spjäll.. Det är stort och har bra konstruktion på vajeranslutning etc. =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #411 skrivet: februari 07, 2011, 15:10:39 »
Grymt bra jobbat!! Ser riktigt trevligt ut nu! =) kommer du svetsa några förstärknings stag inuti plenumet?

Hade du valt spjäll än? Annars kan jag rekomendera Bmw e36s 325 spjäll.. Det är stort och har bra konstruktion på vajeranslutning etc. =)


tack :D nej det blir inga stag innuti, det är gjort i 1.5mm plåt och det vore väl faan om det ska spricka?
Ja det blir nog antagligen ett 850GLT spjällhus. Men vad har 325an för storlek? om det är större än glt spjället kan man ju alltid ändra sig ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #412 skrivet: februari 07, 2011, 15:18:01 »
oki =) nä så tyckte jag oxå o ändå kör ja med 3mm alu. Men läste o folk sa att de kunde expandera o spricka ändå =/ Plåten kanske klarar sig bättre! :D

325ans är oxå 3".. och kanske 67 invändigt? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #413 skrivet: februari 07, 2011, 20:58:12 »
oki =) nä så tyckte jag oxå o ändå kör ja med 3mm alu. Men läste o folk sa att de kunde expandera o spricka ändå =/

Skönt att du sa det.. så jag slipper  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #414 skrivet: februari 07, 2011, 21:36:54 »
oki =) nä så tyckte jag oxå o ändå kör ja med 3mm alu. Men läste o folk sa att de kunde expandera o spricka ändå =/

Skönt att du sa det.. så jag slipper  ;)

hmm.. ska man behöva göra förstärkningar eller? är ju iufs lätt att åtgärda om det är så att det blir en spricka, svets finns ju överallt :P man kanske ska provtrycka insuget sen med typ 2 bar eller nått, håller det då så håller det för mina laddtryck med :P
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #415 skrivet: februari 08, 2011, 18:05:27 »
Vore kul om du gjorde ett provtryck så får vi se hur det reagerar :D om du vill? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #416 skrivet: februari 16, 2011, 13:10:49 »
Vore kul om du gjorde ett provtryck så får vi se hur det reagerar :D om du vill? =)
ja jag ska provtrycka och samtidigt kolla efter läckage ;) återkommer när jag har gjort flänsen till spjällhuset :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #417 skrivet: februari 16, 2011, 13:12:14 »
hmm, om man ställer svarven på långsamkörning och hög matning, och stoppar i ett rör i chucken, vad får man då ???

yepp ska försöka mig på å bygga justerbara "coiloverben". Gängan är M60 x 2
« Senast ändrad: februari 16, 2011, 14:24:14 av Jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #418 skrivet: februari 16, 2011, 15:11:57 »
Du verkar ha koll på svarven.  :)

Blir det ett rör som passar över fjäderbenet eller ersätter det en bit?

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #419 skrivet: februari 16, 2011, 15:14:52 »
det där ser riktigt intressant ut :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #420 skrivet: februari 16, 2011, 16:20:35 »
Det är ju det optimala, att bygga coilover på originalben/spindel och sen kunna välja fjädrar som man väljer kalsonger.. PLUS hjälpfjäder så att det går att besikta med låg bil..

KEEP IT UP!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #421 skrivet: februari 16, 2011, 18:57:26 »
Det här kommer bli rikgit jäkla grymt! =) som sagt.. förklara mer hur du tänkt!  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #422 skrivet: februari 21, 2011, 23:23:57 »
Det här kommer bli rikgit jäkla grymt! =) som sagt.. förklara mer hur du tänkt!  :D

jag har tänkt kapa bort orginal fjädertallriken och svetsa dit gängan. den kommer träs på utanför orginalröret. sedan ska jag svarva en "bricka" som den nya fjädern ska ligga på som sedan kommer ligga på övre muttern. sedan blir det att tillverka en ny övre fjädertalrik och ev. hela fjäderbenslagringen med så man blir av med gummit som är orginal. Men där kommer nog min CNC kompis Daniel in i bilden igen ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #423 skrivet: februari 21, 2011, 23:32:36 »
blev påmind om att jag inte gjort någon skarv till rattstången. Servostyrväxeln har ju splines och den utan servo har bara ett "T" och gummiskivan.

Så jag tog med mig styrväxeln till skroten och började leta rattstång, behövde inte leta länge innan jag fann det jag letade efter :) Bredvid 300delarna låg 400 delarna, och där låg en "nedre" dela av rattstång som lämpligtvis hade samma splines. dock var det grova splines upptill med på den stången. men tog med den till jobbet och justerade det i svarven och fräsen. så nu har jag en komplett rattstång utan farliga skarvar :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #424 skrivet: februari 21, 2011, 23:50:12 »
KOK? King of Kustom  8)

Ser bra ut och låter bra med modsen på fjäderbenen. Givet att du löser topplagringen snyggt och enkelt med ;)

Inspiration:

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5996.msg86370#msg86370
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #425 skrivet: februari 22, 2011, 21:52:17 »
den där lösningen såg bra ut för justering av camber :) men hur är den blåa delen fäst vid tornet? de 2 "yttre" (nedre på bilden) öronen ser ut att vara på ovansidan ??? och den innre på undersidan eller är det bara en synvilla?
Är det där ett kitt som går att köpa eller någons som byggt själv?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #426 skrivet: februari 22, 2011, 22:52:31 »
den där lösningen såg bra ut för justering av camber :) men hur är den blåa delen fäst vid tornet? de 2 "yttre" (nedre på bilden) öronen ser ut att vara på ovansidan ??? och den innre på undersidan eller är det bara en synvilla?
Är det där ett kitt som går att köpa eller någons som byggt själv?


Synvilla! Men funderar på om bultarna är svetsade i det blåa och slätt utan skalle på undersidan så att de inte är ivägen när cambern ska justeras. Plus att man inte kommer åt att hålla när muttrarna skall lossas!

Kolla länken så hittar du Fritz ("rwd-student") som har gjort den! men inga fler bilder på den tror jag.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #427 skrivet: mars 19, 2011, 14:21:05 »
Hoho, det är jättesvårt att plagiera om du inte uppdaterar ;D
Det är i motvind en drake lyfter.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #428 skrivet: mars 21, 2011, 01:05:47 »
det gäller ju att man producerar nått om man ska behöva uppdatera med ;)
Fick ett litet mellanprojekt med en motor till båten, orginalmotorn som sitter i båten tar in vatten i oljan så då kändes det bättre att öka effekten och motorvolymen med det dubbla och lite till :) Kan dock inte skriva vad det är för motor för då rycker peter sina strån från huvudet och suckar ;D ;)
Men som sakt det som saknas nu är kopplingscylinder och avgassystem och sen ska jag byta vevlager till dieselns förstärkta lager, fått lite nåjja efter raset på V70n...
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #429 skrivet: april 27, 2011, 08:05:02 »
Nu då? kanske fått lite 300skruvat?
Det är i motvind en drake lyfter.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #430 skrivet: maj 17, 2011, 00:09:40 »
nepp har inte gjort nått med 360n än  :-\
men jag är snart klar med mitt andra projekt som tagit sin lilla tid,
har monterat i en v8 i båten, en Ockelbo T17-DL och ja,
jag kan ju säga så att om båten var konstruerad för v8 så hade det inte varit några större bekymmer, men nu har jag fått förstärka kapa, kapa lite till, plastat i motorbäddar mm och på det byggt ihop en marinmotor :)
Men nu idag fick jag hjälp och lyfta i motorn i båten och efter lite mer kapande i båten så kom den på plats.
Nu är det linjering av motor och "drev" kvar sen bygga avgassystem som kommer mynna ut i dubbla rör i aktern.
Kan väl bjuda på några bilder om ingen motttycker.
Så ni behöver inte tro att jag har övergett 360n den står och sover i garaget bara :)

Orginalmotorn hade 120hk orginaleffekt och den började ta in vatten i oljan så jag hade ingen motivation till å renovera den, vill ha mer fart :)
Motorn nu är på 270hk så jag har fått köpa ett nytt "drev" med annan utväxling för att få ut effekten på propellern.

Plasta i motorbäddar:


Motor på plats efter lite kapande av det ena å det andra :P


Det är ju nått som måste firas med en öl tycker jag, båtsässongen närmar sig :)



Så ja 360n kommer nog inte ut i år, siktar på nästa år istället :P men som någon sakt, Rom byggdes inte på en dag heller :P
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #431 skrivet: maj 17, 2011, 18:20:16 »
Vilket pyssel! Tummen upp för uppgraderingen. Kan inget om båtar men vet ju hur en V8 låter  :P

Synd bara att sjön suger! Hade varit perfekt om en båtmotor kunde drivas på vatten  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #432 skrivet: maj 17, 2011, 19:27:31 »
jag gör tvärtom. jag har tonr för v8 i min båt men de sitter B20 i den.. värsting jävlar.. ;)
360 Hybrid MKII

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #433 skrivet: oktober 16, 2011, 16:36:58 »
Händer det nått ?  :)
"don't buy it if you can build it!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #434 skrivet: oktober 16, 2011, 17:20:38 »
Hon står i Sitt hörn i garaget och samlar på sig delar :)
Så det blir nog en återstart inom kort kanske :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #435 skrivet: oktober 17, 2011, 20:23:22 »
Hon står i Sitt hörn i garaget och samlar på sig delar :)
Så det blir nog en återstart inom kort kanske :)

Härligt! Har du byggt färdigt insuget? Har i så fall sug efter bilder på det  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #436 skrivet: september 19, 2012, 00:31:40 »
Hon står i Sitt hörn i garaget och samlar på sig delar :)
Så det blir nog en återstart inom kort kanske :)

Återstart inom kort? Saknar dig Jyllskar!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #437 skrivet: september 20, 2012, 20:32:15 »
Hon står i Sitt hörn i garaget och samlar på sig delar :)
Så det blir nog en återstart inom kort kanske :)

Återstart inom kort? Saknar dig Jyllskar!

Jag vet, det har tagit fööör lång tid nu.. Och jag vet inte vad jag ska skylla på, har varit mycket med allt, nytt jobb, jobb på hus och båt. Men jag har bestämt mig att under den här vintern ska hon få omvårdnad :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #438 skrivet: september 20, 2012, 23:17:52 »
Du behöver inte skylla på något, jag har precis samma fenomen. Huvudsaken för mig är att jag inte ger upp (drömmen).
Det är inte meningen och inte kul att känna press att göra något som från början skulle vara kul och avslappnande fritidsintresse.

Så följd ditt hjärta och ha kul och njut på vägen!  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT - Inspirationen, vart lade jag dig sist?
« Svar #439 skrivet: december 22, 2012, 17:01:42 »
Nu har jag lagt ut en säljestråd här på forumet på detta projekt/delar av det.
Jag har inte tid att slutfölja det här nu och det känns tråkigt att grejorna bara ligger och tar plats.
Antingen blir det sålt eller så får vi se vad som händer, börjar iallafall med att annonsera här innan jag bestämmer mig för att sälja nån annanstans. Hoppas på att nån i klubben är sugen på att göra nått galet av prylarna :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga