Författare Ämne: Volvo 360 Turbo.  (läst 33399 gånger)

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Volvo 360 Turbo.
« skrivet: mars 04, 2009, 19:11:09 »
Hej, är ny här på 300power och har precis gått o köpt mig en turbo-konverterad 360.

Tänkte lägga upp en tråd här så ni kan få se vad som sker med bilen och så jag ska kunna ta del av eran fina kunskap :)

Det är alltså en volvo 360 GLT från -88. Turbo-konverterad av modell snikvariant så jag har tänkt att jag skulle fixa till den lite så den blir lite finare och driftsäkrare iaf :)

Bilder får ni om ett par dagar, vet inte ens om jag vågar ta kort på den som den är nu då den är RIKTIG ful ( rollad i militärgrön :( ) men den skall bli vit (kanske i helgen).

Sen tänkte jag ställa en snabb fråga och hoppas på att en snäll rackare kanske kan komma med källan till problemet och kanske till och med lösningen, det är så att bilen har ingen tomgång när den är nystartad? Tar några minuter innan den har tomgång. Någon som har något bra svar? :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #1 skrivet: mars 04, 2009, 20:13:13 »
Hej, är ny här på 300power och har precis gått o köpt mig en turbo-konverterad 360.

Tänkte lägga upp en tråd här så ni kan få se vad som sker med bilen och så jag ska kunna ta del av eran fina kunskap :)

Det är alltså en volvo 360 GLT från -88. Turbo-konverterad av modell snikvariant så jag har tänkt att jag skulle fixa till den lite så den blir lite finare och driftsäkrare iaf :)

Bilder får ni om ett par dagar, vet inte ens om jag vågar ta kort på den som den är nu då den är RIKTIG ful ( rollad i militärgrön :( ) men den skall bli vit (kanske i helgen).

Sen tänkte jag ställa en snabb fråga och hoppas på att en snäll rackare kanske kan komma med källan till problemet och kanske till och med lösningen, det är så att bilen har ingen tomgång när den är nystartad? Tar några minuter innan den har tomgång. Någon som har något bra svar? :)

Hej och välkommen!
Eftersom din bil är rollad militärgrön misstänker jag att du inte köpt den av en medlem härifrån!? (Borde kommit ihåg en M.grön 360-turbo  ;) )
Vi vill såklart se bilder på den oavsett färg..

Din bil har väl B200F original och det insprutningssystemet (Bosch LU-Jetronic) använder sig av en tillsats-luftslid för att släppa in lite mer luft tills motorn blivit varm och då stänger den. Ungefär som om du själv satt och tryckte lite på gaspedalen tills motorn blivit varm.
Så här ser ventilen ut fast den har för grova slangar och ej rätt placering på bilden:


Kolla om du har en sån på motorn och om den är inkopplad. Sitter bultad på insuget mellan insug och topplock samt har en elkontakt till sig.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #2 skrivet: mars 04, 2009, 20:18:56 »
Tack frej! hoppas jag kan lösa problemet då :) Tusen tack!

Köpte även en 9000 IC och en org. BTR från en b230 (ska väll ge ett tryck på 3 bar iställer för 2.5 om jag fattat rätt?) idag, har även massa saker ligger här hemma som ska i bilen. Hoppas på att jag hinner med mykt av det i helgen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #3 skrivet: mars 04, 2009, 20:19:54 »
hej hopp =) tur man inspirerar folk till o köra 360 turbo ;) för er andra så är emanuelsson min lillebrors (Åkesons) polare  :D

lycka till!


ps: känner på mig att den gröna besten kommer hålla till hemma i garaget oxå ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2009, 20:25:43 »
hej hopp =) tur man inspirerar folk till o köra 360 turbo ;) för er andra så är emanuelsson min lillebrors (Åkesons) polare  :D

lycka till!


ps: känner på mig att den gröna besten kommer hålla till hemma i garaget oxå ;)

Hejsan! :) haha ja jag kunde bara inte låta bli när jag fick erbjudandet att byta saaben mot volvon :P

Tack så mykt :) jo det kommer kanske bli lite mekande @ åkesons ;) Måste försöka få på IC och få tag på tryckrör och siliconslangar och få till det så de passar, tänkte att henke kanske skulle få hjälpa mig med de. Ni två är ju riktigt duktiga på att hitta lösningar :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #5 skrivet: mars 04, 2009, 20:32:45 »
hehe =) de löser ni garanterat! Annars får jag väl komma hem ;)
ta hjälp av grabbarna här oxå! grymmt duktigt killar som kan det mesta!  :D


du får göra en lista på vad som ska göras nu!

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #6 skrivet: mars 04, 2009, 20:40:03 »
Ok en liten lista på vad jag tänkt göra.

Rolla den vit.
Installera IC. (köpt)
Dra om tryckrör.
Installera lamdamätare. (köpt)
Installera oljetrycksmätare. (köpt)
Installera laddtrycksmätare.
Fixa ett oljeläcka vid oljelocket. (Nytt oljelock är köpt, får se om det räcker)
Ny downpipe.
Kompsänka.

Sen har jag lite ljud liggandes som ska in och även sportpedaler, ny växelspaksknopp, huvlås osv :)

Det är vad jag kan säga så här på rak arm, kommer ju bli mera men kan inte riktigt komma på nu :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #7 skrivet: mars 04, 2009, 20:42:40 »
Tack frej! hoppas jag kan lösa problemet då :) Tusen tack!
Det är ett förslag i allafall. Kolla upp så den fungerar.

Citera
BTR från en b230 (ska väll ge ett tryck på 3 bar iställer för 2.5 om jag fattat rätt?)
Du har fattat helt rätt!

hej hopp =) tur man inspirerar folk till o köra 360 turbo ;) för er andra så är emanuelsson min lillebrors (Åkesons) polare  :D
Aha, så kul när ett busigt bygge inspirerar till fler busiga byggen  :D

haha ja jag kunde bara inte låta bli när jag fick erbjudandet att byta saaben mot volvon :P
Ingen här som klandrar dig för det bytet  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #8 skrivet: mars 04, 2009, 20:48:49 »
oki =)

men komp sänka??? syftar du på att bearbeta toppen lr plana den? för det sistnämnda är ju inget att sträva efter när du har turbo  ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #9 skrivet: mars 04, 2009, 20:50:22 »
oki =)

men komp sänka??? syftar du på att bearbeta toppen lr plana den? för det sistnämnda är ju inget att sträva efter när du har turbo  ;)

Nej jag tänkte väll mer på dubbla topplockspackningar?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #10 skrivet: mars 04, 2009, 20:55:49 »
Du behöver inte kompsänka om du ska ladda 1bar eller mindre :)
Kul att du hittat hit  :D
"don't buy it if you can build it!"

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #11 skrivet: mars 04, 2009, 21:07:19 »
Du behöver inte kompsänka om du ska ladda 1bar eller mindre :)
Kul att du hittat hit  :D

aha de va som fan :P då stryker jag den sålänge iaf :)

Tack för info, de visse jag faktiskt inte, trodde de va kompsänkning som gällde så fort man skulle turbokonvertera :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #12 skrivet: mars 05, 2009, 12:11:39 »
de e nog en "effekt" fråga som sagt =)..

ska du köra etanol??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Åkeson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #13 skrivet: mars 05, 2009, 12:48:22 »
JOHO=)

undrade just när du skulle hitta hit:P

detta fixar vi snart ska du se=)

Är de nått som är fel om det inte går på bredden?:O

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #14 skrivet: mars 05, 2009, 16:52:37 »
de e nog en "effekt" fråga som sagt =)..

ska du köra etanol??

Ok, nej jag kör på 98 som det är just nu och tänkte börja tanka 95 när jag har intercooler osv. Sen kanske det blir etanolkonvertering någon gång i framtiden:P

Åkeson: Ja detta ska vi nog kunna ordna :)
« Senast ändrad: mars 05, 2009, 17:01:38 av Emanuelsson »

axelj

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #15 skrivet: mars 05, 2009, 17:04:55 »
de e nog en "effekt" fråga som sagt =)..

ska du köra etanol??

Ok, nej jag kör på )( som det är just nu och tänkte börja tanka 95 när jag har intercooler osv. Sen kanske det blir etanolkonvertering någon gång i framtiden:P

Åkeson: Ja detta ska vi nog kunna ordna :)

Ska du tanka 95 så är det nog idé att kompsänka. Bättre då att köra på 98 oktan (eller helst V-power, 99 oktan) och inte ladda riktigt så mycket.
Fast en etanolkonvertering är ju ihopsnodd på en fikarast, antingen högre bränsletryck eller större spridare (helst en kombination). Ev. kan du behöva släppa lite på luftmängdsmätaren (Inget alternativ om du ska bibehålla laddtrycket med närmare eftertanke).
Hör av dig om du behöver hjälp med att räkna lite på det!

Edit: info tillagd
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #16 skrivet: mars 05, 2009, 17:18:15 »
ok ska kolla lite på det där, men som det är nu är jag inte så sugen på etanolkonvertering än då jag är en fattig student som inte har råd att tanka hur mycket som helst :)

Men nu vill jag ha tomgång! har kollat lite efter kallstartsventilen men inte riktigt fått ihop det, någon som har en bild på hur det sitter orginal eller någon snäll person som till och med kan tänka sig knäppa ett kort på det?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #17 skrivet: mars 05, 2009, 17:50:56 »
vad är det du behöver veta med kallstartsventilen?? kolla min projekttråd ..någonstanns på slutet. finns med när jag monterar en extra kallstartsventil där! henke va ju med när ja gjorde de så han vet ju hur de ser ut.

=)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #18 skrivet: mars 05, 2009, 17:52:04 »
sida 16 ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #19 skrivet: mars 05, 2009, 17:58:45 »
Det är den där "tillsats-luftslid" jag babblar om, den som frej snackade om. Fattar inte riktigt vart den sitter :(

Sen undrar jag hur man laddar upp bilder här?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #20 skrivet: mars 05, 2009, 18:15:23 »
hmm ja den har ja inte vart o pillat på nått så de får Frej prata mer om =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #21 skrivet: mars 05, 2009, 18:36:31 »
tillsatsluftgrejjen har jag just kastat åt skogen från min bil.

Den ska sitta på ventilkåpan. Går 12v till den när bilen är igång. Innuti den finns en grej som vrider sig när elen och ventilkåpan värmer så den tillslut stänger.
Dvs. när den är kall är den helt öppen och luft kan passera.

Jag tog bort min för att den strulade och tomgången varierade.

Nu har jag knapp/ingen tomgång kall, men normal tomgång så fort bilen blir lite varm.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #22 skrivet: mars 05, 2009, 19:09:55 »
Tack så mycket girder, hittade den nu. Dock så var den inkopplad och allt så ut att var i sin ordning. Dock finns det en "skruv" som man kan skruva på under insuget, kan det vara så att man kanske kan ställa "tillsats-luftslid-saken" med hjälp av den?

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #23 skrivet: mars 05, 2009, 19:11:11 »
Ja den borde gå att ställa på nåt vis.

Leta efter bosch-nummern på den och googla. Finns fler bilmodeller med samma grunka.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #24 skrivet: mars 05, 2009, 19:22:03 »
Ok ska kolla på det imorn då :)

En bild på hur den ser ut just nu, inte så fin precis men ska bli bättre :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #25 skrivet: mars 05, 2009, 21:09:44 »
Tack så mycket girder, hittade den nu. Dock så var den inkopplad och allt så ut att var i sin ordning. Dock finns det en "skruv" som man kan skruva på under insuget, kan det vara så att man kanske kan ställa "tillsats-luftslid-saken" med hjälp av den?
Ja den borde gå att ställa på nåt vis.

Tror inte det finns nån inställning på den. Tror du hittade svarta ratten man ställer tomgången på!?

Hur som helst, luftsliden kan ju ha hängt sig i stängt läge, då får du lägre tomgång med kall motor. Borde gå att slita bort en slang eller 2 och kika igenom om den ser stängd ut då den är kall.. inte provat själv dock.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #26 skrivet: mars 05, 2009, 21:18:46 »
Hoppsan. Läste lite fel där.

På själva tillsatsluftsliden sitter en bult med 6eller 7 mm mutter på, den kan man ändra läge på.


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #27 skrivet: mars 05, 2009, 21:22:03 »
Hoppsan. Läste lite fel där.

På själva tillsatsluftsliden sitter en bult med 6eller 7 mm mutter på, den kan man ändra läge på.

Jasså? Typ "manual override" så man spärrar den i öppet/stängt läge eller är det en justering som sen ligger kvar som ett "tillskott" när den rör sig så att den efter din justering öppnar lite mer/mindre varje gång?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #28 skrivet: mars 05, 2009, 22:30:30 »
Tror man kan justera max/min läget med den.

downhill

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #29 skrivet: mars 05, 2009, 22:49:45 »
Ok en liten lista på vad jag tänkt göra.

Rolla den vit.
Installera IC. (köpt)
Dra om tryckrör.
Installera lamdamätare. (köpt)
Installera oljetrycksmätare. (köpt)
Installera laddtrycksmätare.
Fixa ett oljeläcka vid oljelocket. (Nytt oljelock är köpt, får se om det räcker)
Ny downpipe.
Kompsänka.

Sen har jag lite ljud liggandes som ska in och även sportpedaler, ny växelspaksknopp, huvlås osv :)

Det är vad jag kan säga så här på rak arm, kommer ju bli mera men kan inte riktigt komma på nu :P

Tänkte höra vart du köpte din lamda mätare? måste jaga fatt en sådan till mitt bygge :P

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #30 skrivet: mars 06, 2009, 10:17:13 »
http://faq.thasaint.com/Lambda/index.html

Blir inte så dyrt om man bygger en egen. En snutt exprimentplatta kan inte vara så svårt att jaga rätt på om man inte vill köpa en hel själv. Jag har grejerna till den övre hemma, men inte byggt ihop den än.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #31 skrivet: mars 06, 2009, 14:25:30 »
Tänkte höra vart du köpte din lamda mätare? måste jaga fatt en sådan till mitt bygge :P

Köpte den för 185kr på dalhems (dom rear ut den där)

http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Product=05d8e08b-f8d7-4224-8a75-24647c45e911

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #32 skrivet: mars 06, 2009, 14:28:52 »
Idag så har jag slängt in sterio och sinuslive 4" i dörrarna, tagit bort 2 av extraljusen och börjat kolla på hur jag ska sätta mätarna.
I helgen blir det nog även intercooler om det blir som jag vill.

Ska försöka pilla lite med tomgången oxå, vore ju väldigt skönt att ha tomgång :)

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #33 skrivet: mars 06, 2009, 19:20:01 »
Tänkte höra vart du köpte din lamda mätare? måste jaga fatt en sådan till mitt bygge :P

Köpte den för 185kr på dalhems (dom rear ut den där)

http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Product=05d8e08b-f8d7-4224-8a75-24647c45e911

Ohh, rea :D
Det är nästan så man ska passa på att handla en, det är ju utan tvekan snyggare med en riktigt mätare, men tycker lambdamätare ofta är oförskämt dyra. I alla fall när man funderar på hur avancerad den är...
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #34 skrivet: mars 08, 2009, 03:34:14 »
Vad som hänt idag.
Köpt fälgar och testmonterat IC.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #35 skrivet: mars 08, 2009, 14:50:49 »
Vad som hänt idag.
Köpt fälgar och testmonterat IC.

Fint med alu-fälg, även om den BMW-fälgen inte är den snyggaste. Å andra sidan har jag fula Opel Vectra fälgar på min 360  ::)

Satt ingen IC på vid köpet eller`?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #36 skrivet: mars 08, 2009, 15:35:56 »

Fint med alu-fälg, även om den BMW-fälgen inte är den snyggaste. Å andra sidan har jag fula Opel Vectra fälgar på min 360  ::)

Satt ingen IC på vid köpet eller`?

Nej men med tanke på att jag fick dom för 200 spänn så tyckter jag att det får duga :P

Nepp ingen ic och tryckrören är typ 1,5 tums som är väldigt dåligt ihopsvetsat så ny ic och nya tryckrör ska de bli :)

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #37 skrivet: mars 08, 2009, 17:23:38 »
Hej, det trycks ut olja vid oljelocket, vad beror detta på? Dålig vevhusvent? isåfall hur gör jag bäst en bra vevhusvent?

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #38 skrivet: mars 08, 2009, 18:37:24 »
kän på packningen vid locket om den är hård så byt...
annars sitter vevhus ventilationen alldeles under insuget (den lilla svarta lådan) gör ren den :)

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo.
« Svar #39 skrivet: mars 08, 2009, 18:42:10 »
kän på packningen vid locket om den är hård så byt...
annars sitter vevhus ventilationen alldeles under insuget (den lilla svarta lådan) gör ren den :)

Ok ska kolla de, men med tanke på att den är turbokonverterad kanske det behövs bättre vevhusvent? har läst att det är flera som har byggt egen?