Författare Ämne: Mefistofeles is back!  (läst 49226 gånger)

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2664
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #280 skrivet: september 18, 2017, 21:46:02 »
Hur kan jag mäta varvtalet med multimetern?
Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2079
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #281 skrivet: september 18, 2017, 22:12:24 »
Hur kan jag mäta varvtalet med multimetern?
Om du har en multimeter som mäter frekvens Hz så är det bara att räkna.
Men de andra elfelet ska du ju iallafall fixa förr eller senare så lika bra att göra det nu för att utesluta att det inte hänger ihop med att bilen går dåligt, om det t.ex är glapp i strömlåsbotten eller något relä.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2664
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #282 skrivet: september 30, 2017, 19:30:18 »
Nä nu ger jag upp med originalprutet och tändningen. Jag kommer gå över till MS denna vinter!

Det ger mig bättre stöd när turbon hoppar ner i motorrummet.
Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16560
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #283 skrivet: oktober 01, 2017, 00:41:29 »
Nä nu ger jag upp med originalprutet och tändningen. Jag kommer gå över till MS denna vinter!

Det ger mig bättre stöd när turbon hoppar ner i motorrummet.

Jag beklagar sorgen att vi aldrig fick ordning på #dräparmotorn1.0 men välkomnar ännu en MS-installation :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.