Författare Ämne: Mefistofeles is back!  (läst 173650 gånger)

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Mefistofeles is back!
« skrivet: mars 11, 2009, 13:00:48 »
Hej alla.

Nu är det dags för min första projekttråd! Har varit utan en 300 i 4 år och nu äntligen börjar jag ha resurser att lägga pengar på en hobby igen.

Till och börja med kommer jag samla på mig delar som jag vill ha i min ultimata 300.

Kommer dela upp projektet i steg eftersom jag inte har ett garage ännu.

Steg1:
Hitta en 300 som är bra skick. Få den besiktigad göra små förändringar som  sänkning, byta fälgar, montera servo. Första året får den fungera som min andrabil.

Inköpslista:
Volvo 240 15" turbo fälgar.
Spacer som ändrar 4 bult till 5 bult.
Servo "köpt"
Rostfri kaross, önskemål:
MK2 , 2 dörrars, coupe, årsmodell -84 med de smala sidolisterna, manuell låda,  grå/svart inredning.


Steg2: Byta drivlina till något mer hållbart, byta till en b230FT. Få den reggad som ombyggt fordon.
Lutar åt att hitta en komplett bakvagn med låda från en porsche 928 GTS.

Steg3: Trimma

« Senast ändrad: mars 11, 2009, 13:03:04 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #1 skrivet: mars 11, 2009, 13:06:32 »
Låter som ett kul projekt siktar du på lite mer race stuk eller blir det fullsmetat med lull lull?

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #2 skrivet: mars 11, 2009, 13:19:19 »
Det blir en sleeper. Inget ska synas utifrån förutom sänkning och fälgar. Vill ha 240 Turbo fälgar 15" för de liknar 360 GLT originalfälgarna väldigt mycket.

Bilen ska kunna svänga och stå sig bra både på bana och stipp. Men förs och främst ska den vara körbar som bruksbil.

Inredningen kommer nog inte bli orörd vill ha in lite mer mätare och bättre stolar. Vill undvika bur eftersom jag har familj som kanske vill åka med på några race.

Är det någon som vet om det finns spacers som bygger om 4 bult till 5 bult?

« Senast ändrad: mars 11, 2009, 13:40:18 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #3 skrivet: mars 11, 2009, 14:29:04 »
Kul att du ska göra ett projekt också :D
porsce bakvagnen, är det ifrån en sån med motorn på "fel" ställe?
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #4 skrivet: mars 11, 2009, 14:33:42 »
Porsche 928 har motorn fram och lådanbak precis som Volvo 300. Porschen har v8 på 350 hk så den lådan i en 300 borde vara bombsäker!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #5 skrivet: mars 11, 2009, 15:37:58 »
Porsche 928 har motorn fram och lådanbak precis som Volvo 300. Porschen har v8 på 350 hk så den lådan i en 300 borde vara bombsäker!

Hur mycket mek är det för att få dit den lådan på original 360 då?

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #6 skrivet: mars 11, 2009, 15:45:06 »
Härligt att du är tillbaka och inte sitter och gömmer dig längre ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #7 skrivet: mars 11, 2009, 15:50:16 »
Härligt att se att klubbens skapare ska åka Svensk-Holländskt kavlité, istället för dinxie-toys fransosen ::)


Hur mycket mek är det för att få dit den lådan på original 360 då?

Skulle tro att inte en enda skruv passar :)
Tråkigt, men tyvärr sant i dom flesta fall, speciellt med 300. Det jag tycker bromsar mycket är splines. Att fixa upphängningar och plåtjobb går ju att göra med vilja och "svensson-verktyg" men hur många har obegränsad tillgång till rätt sorts kuggfräs/drift samt härdning och slip?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #8 skrivet: mars 11, 2009, 18:26:20 »
Nu gäller det bara att hitta en pärla att börja skruva med, sedan kan du visa alla vart skåpet ska stå!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #9 skrivet: mars 11, 2009, 18:28:45 »
Äntligen  :D ser verkligen fram emot detta projekt  :)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #10 skrivet: mars 11, 2009, 22:27:48 »
Härligt David! Har märkt att du varit sugen så skönt att du äntligen får möjlighet!

Blir roligt att följa och det är kul med projekt som är genomtänkta från början, tar lite tid och inte är "färdiga" på en helg. Och dessutom laddade med vilja redan före start så att risk för att det stannar upp och läggs ned är lika med noll!

Hoppas denna våren för med sig en pärla till dig  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #11 skrivet: mars 11, 2009, 22:33:51 »
Det finns ju exakt vad du söker för pärla i säljes.
Missa inte den chansen.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #12 skrivet: mars 11, 2009, 23:36:04 »
Tack för uppståndelsen :)

Kommer inte bli något 300 köp nu i vår även om det finns två riktigt fina objekt på blocket just nu. Har ett annat projekt som har kod namn "Bröllop" som går av stapeln 6 Juni. Men därefter kommer jag vända på varenda sten efter den perfekta utgångsobjektet. Hade vart kul att ha en fräsch 300 till bröllopet iofs, ingen som kan tänka sig låna ut en fin eller unik 300 tills dess?

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #13 skrivet: mars 11, 2009, 23:41:18 »
Härligt att se att klubbens skapare ska åka Svensk-Holländskt kavlité, istället för dinxie-toys fransosen ::)

Finns lite cittra idéer till 300 som kanske hamnar i steg 2. Har kört en Xantia aktiva som har aktiva krängningshämmare vilket skulle vara störst skönt att ha på en gat/banbil. Men det kräver mycket ombyggnad vilket gör att bilen aldrig blir färdig i rimlig tid. Sparar den eventuellt till steg 4: Finslipning.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #14 skrivet: mars 12, 2009, 16:26:46 »
spacers från 4 till 5 bult är svårt.. inte svårt att bygga kanske men dom blir väldigt breda! och resten kan du nog räkna ut själv  :P
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #15 skrivet: mars 12, 2009, 22:09:44 »
Tack för uppståndelsen :)
You have our attention  ;)
Citera
Kommer inte bli något 300 köp nu i vår även om det finns två riktigt fina objekt på blocket just nu. Har ett annat projekt som har kod namn "Bröllop" som går av stapeln 6 Juni. Men därefter kommer jag vända på varenda sten efter den perfekta utgångsobjektet. Hade vart kul att ha en fräsch 300 till bröllopet iofs, ingen som kan tänka sig låna ut en fin eller unik 300 tills dess?

Ajdå höll jag på att säga. Istället: GRATTIS! Så roligt, dagen efter min födelsedag dessutom! Och så är det ju nationaldagen  :D

Vore fint med en fin 300 med lite skrammel efter  :-*

spacers från 4 till 5 bult är svårt.. inte svårt att bygga kanske men dom blir väldigt breda! och resten kan du nog räkna ut själv  :P
Går ju ta andra fjäderben eller bara naven och bygga dit där fram. Bak kanske det går ändå!?
Vad är det för mått på turbofälgen? R15x6,5? ET??
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #16 skrivet: mars 12, 2009, 22:19:12 »
Tar problemen när de kommer. Jag vet vad jag vill ha så jag anpassar bilen därefter.

Ska ta reda på ET ....
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #17 skrivet: mars 13, 2009, 08:15:37 »
Tack för uppståndelsen :)

Kommer inte bli något 300 köp nu i vår även om det finns två riktigt fina objekt på blocket just nu. Har ett annat projekt som har kod namn "Bröllop" som går av stapeln 6 Juni. Men därefter kommer jag vända på varenda sten efter den perfekta utgångsobjektet. Hade vart kul att ha en fräsch 300 till bröllopet iofs, ingen som kan tänka sig låna ut en fin eller unik 300 tills dess?

Gratulerar! Då det är lite ont om 360 limousiner (och lite ont om tid att bygga också ;)) ska ju det nyvigda paret givetvis åka 363 CS!
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #18 skrivet: mars 13, 2009, 09:08:10 »
Gøy å se at det begynner å hende litt :)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #19 skrivet: mars 13, 2009, 12:30:21 »
Annars svetsar du igen dom gamla bulthålen och gör nya som peter gjorde på sin 240 bakaxel!  :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #20 skrivet: mars 13, 2009, 21:52:29 »
Annars svetsar du igen dom gamla bulthålen och gör nya som peter gjorde på sin 240 bakaxel!  :)

Får nog bli så. Slängde iväg ett mail till Manton racing som är specialister på spacers och fick detta svar:
Citera
Hej

Nej, tyvärr så går det ej byta ifrån 4-bultat till 5-bultat då 2st bulthål
”krockar” med varann!

Men det går byta till vilket annat 4-bultsmönster som helst! Välkommen åter!

 

Mvh Toni / Manton Racing

Typiskt att just 300 har 4/100 mönster  >:(
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #21 skrivet: mars 14, 2009, 10:23:18 »
Har för mig att det finns dom som löst det problemet,  4bultat -> 5bultat men det är ju ingen vidare vaettig lösning i mitt tycke. Enklast är nog att svetsa igen och borra om.


http://www.falgrikt.se/riktning.htm dom har kna ju borra om hålen på fälgen om det är ett alternativ, fast då borde man ju först svetsa igen dom gamla hålen.


Vad har porsche för bultcirkel? Dumt lägga ner för mycket tid och pengar på ett sånt ingrepp om du ändå tänkt byta bultcirkel till porsche sen.

Blir kul att se vad du kommer att kunna hitta på :)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #22 skrivet: mars 14, 2009, 14:33:00 »
Har för mej att Porsche har 4/130
"don't buy it if you can build it!"

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #23 skrivet: mars 14, 2009, 14:50:14 »
är osäker men skaffa dig fram navet till 240 och kolla om det bara går att flytta över.
 för nav tapparna ser ganska lika ut 240/360 ska nog testa själv nån gång i framtiden när inte ekonomin är mer än dålig :-\

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #24 skrivet: mars 14, 2009, 23:17:10 »
Blir nog att svetsa om och borra nya till att börja med. När det det blir Porsche bakvagn blir attt byta bultmönster igen :( Men det är om något år eller två.

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #25 skrivet: mars 15, 2009, 18:25:51 »
Jag har borrat om nav från 4*100 M12 1,5 till 5*100 M14 1,5 på min Golf Mk1. Det gick super och inga hål går i varandra!
Så det går att byta från 4 till 5 bult, problemet är att du inte kan byta diameter.

Det du bör kolla är hur bra ET på 240 fälgarna passar mot ET på 360. Kan vara en fördel att göra om 360 naven till 5*100 och sen använda spacer för fälgarna. Då slipper man dåliga lösa spacers.

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #26 skrivet: mars 16, 2009, 02:16:00 »
Blir nog att svetsa om och borra nya till att börja med. När det det blir Porsche bakvagn blir attt byta bultmönster igen :( Men det är om något år eller två.

Jag tror inte att det funkar så bra att borra om 360-naven till 240-bultmönster, 5x108? eller 5 hål överhuvudtaget. Skulle tro att det blir konflikt med skruvarna som håller bromsskivan. Oxå fyrbultad, 45 grader förskjuten. Om du då skiter i originalskivan, svetsar hålen å borrar navet fembultat så blir du ju tvungen att hänga på en bromsskiva utanpå navet (t.ex. 240-skiva) å då hamnar fälgen (som redan har lägre ET än 360) ännu längre ut. Det går väl kanske att svarva ur fälgen för att få den längre in, men bara lite.
Då tror jag det är enklare å bättre att byta till ett annat nav direkt. Kanske 240-nav funkar om du svarvar hylsor att knacka fast på hjulspindeln så den passar 240-lagren. Eller kanske nav från 140?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #27 skrivet: april 30, 2009, 14:40:06 »
Är det inte dags att börja bygga  :D såg att det fanns fina objekt på blocket  :)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #28 skrivet: april 30, 2009, 14:47:20 »
Är det inte dags att börja bygga  :D såg att det fanns fina objekt på blocket  :)

Är ju snart bröllop ju! å då får du låna ut en vit fin 360 till David så han kan åka kungligt!

Läs själv:
Kommer inte bli något 300 köp nu i vår även om det finns två riktigt fina objekt på blocket just nu. Har ett annat projekt som har kod namn "Bröllop" som går av stapeln 6 Juni. Men därefter kommer jag vända på varenda sten efter den perfekta utgångsobjektet. Hade vart kul att ha en fräsch 300 till bröllopet iofs, ingen som kan tänka sig låna ut en fin eller unik 300 tills dess?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #29 skrivet: april 30, 2009, 14:49:19 »
Inte omöjligt ,bara nån är färdig när det blir bröllop  ::)
"don't buy it if you can build it!"

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #30 skrivet: april 30, 2009, 15:16:49 »
Skulle vara kungligt att få ratta en av dina bilar Peter på den stora dagen.

Har fått hem min servo nu men den var inte i det skicket jag hade hoppats. Ena staget är krokigt :(
Vet någon om rattstången som från en icke servo bil går på min servo styrväxel eller har den en annan splines elle längd?

Har en 530 topp med natriumkylda ventiler som jag tänkte prova att porta, ska kika lite på hur Peters har gjort. Men någon bil blir det inte på ett tag om inte man får en i bröllops present ;) Har nämligen gått och köpt mig ett radhus, tyvärr utan garage. Därför finns det inte plats för någon bil hobby förrän till hösten.
Kommer flytta till Vendelsö i Handen och i närheten bor en kamrat som håller på med ett rat rod bygge. Vi har startat en klubb tillsamman som kallas YB-normal. Kommer hålla till i hans garage där det finns både svetsar och svarvar.
Så i höst kommer det händer saker hoppas jag!

Ja det finns många fina objekt på blocket nu likså en drivlina med fram och bakvagn från en Corvette C5 för 50 000 på blocket. Man är ju lite sugen att bytta upp sig till en hållbar transaxel!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #31 skrivet: april 30, 2009, 15:32:57 »
Har fått hem min servo nu men den var inte i det skicket jag hade hoppats. Ena staget är krokigt :(
Vet någon om rattstången som från en icke servo bil går på min servo styrväxel eller har den en annan splines elle längd?

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4387.0 Inte hela i alla fall :(
Fast stagen ska väl vara samma som icke-servo.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #32 skrivet: april 30, 2009, 18:06:18 »
Tror rattstångens nedre del skiljer, har bytt i min i vintras, och jag har kvar den övre delen av rattstången.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #33 skrivet: april 30, 2009, 18:35:42 »
Det sitter ju ett kors ihop med rattstångens nedre del på de med servo istället för gummit i de utan servo, så denna del är ju nog en slitdel så den kanske finnas att köpa om du har tur. Eller så kanske det går att få kors som passar styrväxeln från någon annan bilmodell och para ihop med delar från en 360 rattsång så du får till en pålitlig rattstång :-\

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #34 skrivet: april 30, 2009, 18:43:52 »
Det är en helt annan rattaxel på servo mod  :'( blir nog svårt att hitta en ny. P-ändarna är
inte samma som utan servo sa Gustav till mej, så styrstagena borde inte heller passa från icke servo  :-\ Inga goda nyheter med andra ord  :(
"don't buy it if you can build it!"

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #35 skrivet: april 30, 2009, 19:47:24 »
Då vart man blåst då!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #36 skrivet: april 30, 2009, 20:06:27 »
Lustiga är att jag meddelade honom vad jag ville ha:

Kopia av ett PM till Breman
Citera
Super, snabbt jobbat! Mitt mobilnr är 0709160420.

Vill bara kolla att följande är med:

Servopump med alla stag för montering på blocket.
Oljepåfyllningstank.
Styrväxel med rattstång.
Remskiva.
Slangar och remmar.

Mvh David Walman

Har nu skickat ett argt sms, får se om han svarar.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #37 skrivet: april 30, 2009, 20:33:05 »
Tråkigt med servot!  :-\
men du måste ju passa på nu när det finns några godingar på blocket (har själv inte sett dom) dom växer ju inte på träd direkt  ;)
härligt att du får tillgång till garage sen i alla fall!  :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #38 skrivet: april 30, 2009, 21:04:08 »
Har nämligen gått och köpt mig ett radhus

Kommer hålla till i hans garage där det finns både svetsar och svarvar.

Så i höst kommer det händer saker hoppas jag!

Ja det finns många fina objekt på blocket nu likså en drivlina med fram och bakvagn från en Corvette C5 för 50 000 på blocket. Man är ju lite sugen att bytta upp sig till en hållbar transaxel!

Grattis!

Grattis!

Jippie

och dyrt.. men skottsäker transaxel..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Mefistofeles is back!
« Svar #39 skrivet: april 30, 2009, 22:03:24 »
Fick ett snabbt svar från kille som sålde till mig. Han ska försöka jaga rätt på bilen och skicka mig rattstången. Styrväxeln får jag rikta på något vis.

En liten tröst iallafall.

Är ju rätt så sugen på denna:
http://www.blocket.se/vi/21439149.htm?ca=11_s
En av de första GLT (b19 och insprut) dessutom i fint skick.
Synd att det vart restskatt i år annars hade man kanske slagit till.

Den där C5 lådan får jag bara drömma om. Men vem vet en vacker dag.....
« Senast ändrad: april 30, 2009, 22:05:01 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor