Författare Ämne: MS1V3 Ingen rpm singnal?  (läst 2777 gånger)

TobbeBobbe

• Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
MS1V3 Ingen rpm singnal?
« skrivet: mars 26, 2009, 19:52:12 »
Okey börjar med o säga de är som rubriken ett MS1V3 som ska va gjort för enbart köra - på spolen..
Nån som kan bekräfta de på bilderna nedanför??Har kollat o visst längst ner till höger på framsidan
är de byglat för opto/hall/coil -?

Så här ser de ut på undersidan..Inga kablar hit o dit..Har läst mycke på megamanualen men inte kommit
fram till vad mitt e gjort för..Kan säga Alla övriga givare funkar med undantag TPS:en står lite dumt (20%)vid stängt spjäll trots kalibrering etc o 95 % vid fullt..Men de är ju inte huvudsaken nudå..Saknar ju RPM singnalen..Har satt multimeterns plus på batteriets plus o kört ner multimeterns minus från minusen
på tändspolen o Whola 1Volt bara..??MS:et vill väl ha 5V för o få singnal väl???
Nu undrar jag vad man ska ha för elshofräs för o få starkare singnal på - in till boxen??
Vad de heter OSV..
Overpressure is the shit

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16615
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: MS1V3 Ingen rpm singnal?
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2009, 20:54:42 »
Kan inget om hårdvaran på V3:an.

Med mitt MS1 V2.2 triggade jag direkt på tändspolens negativa anslutning utan något extra så som pullup-motstånd eller någon förstärkning.
Vet inte vilken spänning pulserna kom upp i.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

• Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: MS1V3 Ingen rpm singnal?
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2009, 23:04:18 »
ok inte jag heller som kanske märks  :-[ har nu bytt till vanliga brytare o spole men de hjälpte föga  ???
Måste va lött för nåt annat........O de är micran jag försöker med by the way
Overpressure is the shit