Författare Ämne: Quinnan's Streetraceprojekt (Uppstartsfilm s.9)  (läst 183271 gånger)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #160 skrivet: januari 27, 2010, 20:29:05 »

Sådärja!

En liten bildupdate till kanske. :P nu har jag ju faktiskt varit duktig och tagit ordentligt
med bilder :P Mitt grenrör är KLART! Helt färdigt, sånär som på att jag ska dra rör för wastegaten
och det kan jag inte göra förrän motorn sitter på plats med downpipen monterad. Och jag är nöjd,
riktigt nöjd :P Och jag kan faktiskt rekommendera Biltemas avgasbandage. Trodde aldrig jag skulle
rekommendera nåt därifrån, men för dom pengarna är det helt klart ett bra köp. Förvisso har jag inte
kört något med det än, vem vet, det kanske brinner upp, men det var lättarbetat och känns riktigt trevligt.

Såhär blev det iaf.











Det ser rätt sjukt ut på motorn med så långt utstick på avgassidan, men :P

Comments!

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #161 skrivet: januari 27, 2010, 20:58:22 »


Det ser rätt sjukt ut på motorn med så långt utstick på avgassidan, men :P

Comments!

hehe ja det gjorde det faktist men det blir nog bra när man ser det i bilen
såg helt okej utt med avgasbandage på
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #162 skrivet: januari 27, 2010, 21:06:02 »
Ser ut som grenröret som sitter i Opelbadster som fått mycket bra kritik för sin utformning.

http://www.badster.se/media/bilder/16/16-1131216077.jpg

Bra jobbat!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #163 skrivet: januari 27, 2010, 21:16:46 »
Bra och snyggt jobbat! Ser nice ut på spisen med men som du säger lite sjukt utstick hehe

Fortfarande sugen på att bygga fler grenrör? Kan tänka mig att efter det är riktigt färdigt med allt småpill så är du rätt glad om detta blev bra (prestandamässigt) på första försöket!?
(Kanske rätt svårt att veta om det blev bra prestanda om man inte har nåt annat att jämföra med)  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #164 skrivet: januari 27, 2010, 21:49:01 »
Ser ut som grenröret som sitter i Opelbadster som fått mycket bra kritik för sin utformning.

http://www.badster.se/media/bilder/16/16-1131216077.jpg

Bra jobbat!

Den bilen har jag faktiskt inte sett förut :P Men det finns en annan som jag tycker mitt grenrör påminner lite om, och det är Jens Gustavssons B20 grenrör, och den bilen kör han hjullyft med :P
Men teoretiskt sett så borde det vara ganska sjysst. Ungefär lika långa rör, få böjar, jämna skarvar
osv osv.
Bra och snyggt jobbat! Ser nice ut på spisen med men som du säger lite sjukt utstick hehe

Fortfarande sugen på att bygga fler grenrör? Kan tänka mig att efter det är riktigt färdigt med allt småpill så är du rätt glad om detta blev bra (prestandamässigt) på första försöket!?
(Kanske rätt svårt att veta om det blev bra prestanda om man inte har nåt annat att jämföra med)  ::)

Skulle faktiskt kunna tänka mig att bygga nåt fler, men i nuläget känns det som att det jag har duger, men om nån polare skulle vilja ha nåt byggt så skulle jag lätt ta på mig de :P

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #165 skrivet: januari 27, 2010, 23:58:49 »
De blir som sagt kanonsnyggt! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #166 skrivet: januari 28, 2010, 09:29:04 »

Idag ska det förmodligen byggas värmesköld till avgashuset på turbon också :D Rostfritt, TIGat och
polerat kommer det bli ;)

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #167 skrivet: januari 28, 2010, 19:16:55 »
snyggt grenrör..snyggt med polerade plåtar.. :D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #168 skrivet: januari 28, 2010, 19:39:54 »

Idag ska det förmodligen byggas värmesköld till avgashuset på turbon också :D Rostfritt, TIGat och
polerat kommer det bli ;)

Låter optimalt nice!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #169 skrivet: februari 05, 2010, 16:13:58 »

Då är det dags för en ny update :D

jag fick mitt lördagsgodis idag, trots att det bara är fredag :D Jag har dock inte fått hem ALLT jag har beeställt. Min MSD-spole och fälgar har inte dykt upp än, men lite har jag fått iaf.

Till exempel mina nya ventilfjädrar av det hårdare slaget, utifall att man känner för att varva lite :P
Dessutom fick jag lite sjyssta topplocksbult, även dom av det hårdare slaget... Ventilerna
är dom som satt i, med natrium på avgassidan...




Luftfilter, siliconslangar och "klämmajättehårt-klammer"...


Fick även tillbaka min 531a från planing. Så nu är den rak, ren och riktigt sjysst. Dessutom
fick den en helt ny omgång pinnbultar och lite sjysstare säten.


Jag fick tag i en riktigt sjysst glycerinfylld tryckmätare också. Underbart med fyndlådor på
ställen som Hydroscand :P Problemet är väl att såna mätare sällan sitter i mätarhus, så det
finns inte direkt att få tag i sjyssta såna, så vad gör man... jo. Man bygger en egen. Ett litet
stycke aluminium och en svarv så va problemet löst.







Thats all folks... Det kommer mer bilder när mer godis anländer :D

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #170 skrivet: februari 05, 2010, 21:48:07 »
vad tycker en sådan mätare om undertryck som blir på tomgång/motorbromsning?
Bara en fundering :P
Är det "vanliga" 12.9 insex bult du skaffat? :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #171 skrivet: februari 05, 2010, 21:53:58 »
dem verkar palla undetryck, har kört själv med industrimätare å jag tror ingen pajjat hitills-- bra material i "tråden"
däremot har jag krökt nålen i ett par billiga laddmätare  ;D ni vet sådanna larviga som bara visar upp til 1.5 bar, dem va rätt vanloiga för några år sen

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #172 skrivet: februari 05, 2010, 22:49:50 »
vad tycker en sådan mätare om undertryck som blir på tomgång/motorbromsning?
Bara en fundering :P
Är det "vanliga" 12.9 insex bult du skaffat? :)

Dom ska inte ha nåt direkt emot undertryck, men det lär väl märkas. I värsta fall får den bytas mot en med annan skala, men Wika's mätare ska vara riktigt sjyssta, och vi använder dom till allt möjligt på jobbet, både för enkla vattentryck, men även för div. oljor såsom diesel, och det är aldrig några problem, så dom är nog grovt tilltagna :P

Bultarna är insex 12.9, men framförallt så är dom inte av sträcktyp, utan vanliga stumma. Vet inte hur mycket hårdare man kan dra med dom, men det känns lite tryggare. Dessutom blev jag sponsrad ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #173 skrivet: februari 09, 2010, 19:41:58 »
Om man vill vara rädd om mätaren går väl en backventil installera.. fast då kanske det behövs dumpventil i kretsen oxå  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #174 skrivet: februari 09, 2010, 22:33:52 »
iufs misstänker jag att den mätaren inte kommer vara med om undertryck så ofta ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #175 skrivet: februari 10, 2010, 12:48:53 »
iufs misstänker jag att den mätaren inte kommer vara med om undertryck så ofta ;)

Jag håller nog med dig här :P

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #176 skrivet: februari 10, 2010, 21:15:36 »
Snyggt byggt grenrör, och kul med godis till bilen!

Vad är det för ventilfjädrar och vad blir det för kamaxel?

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #177 skrivet: februari 10, 2010, 21:41:45 »
Snyggt byggt grenrör, och kul med godis till bilen!

Vad är det för ventilfjädrar och vad blir det för kamaxel?

Jag har faktiskt ingen spec på ventilfjädrarna, utan det är bara såna som man tydligen brukar använda som KG säljer. Lite hårdare än orginal, men framförallt nya och friska. Kamaxeln blir en KG2T och den har jag däremot lite specar på:

Lyft in   10,4
Lyft ut   11,9
Nockvinkel   112*
Duration   300*

Dom körde med samma kam i förra bilen, och när dom bytte från T (orginalkammen) till KG2T så sjönk laddtrycket i insuget med typ 0,3 bar med samma wastegateinställningar, så den flödar på lite bättre :P

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #178 skrivet: februari 19, 2010, 15:13:15 »
Ytterligare en liten update då. Mycket liten. Jag har funderat en del på det här med motorkuddar. Orginal verkar vara svårt att få tag i annat än Volvos egna, och några värre verkar inte finnas heller, så jag funderade lite, slukade en semla och ställde mig vid pelarborren.

Såhär blev det:



Inte helt stumma men inte i närheten av lika slappa som orginalet. Dom ser iof väldigt klena ut, eftersom det ser ut somn jag bara punktat fast en bult i en stålplatta, men i själva verket så är dom 2 grova bultarna fästa i mittenplattan och det som är punktat är bara en "anliggningsyta" mot motorfästena.

Har städat igen inne i mitt gästrum (mek-rum), och det innebär som vanligt att alla delar som ligger utspridda måste samlas ihop, så jag plockade på allt som skulle fast på motorn, och passade på att ta ett par bilder på den till synes klara maskinen.






Funderar på att rulla ut den till vardagsrummet och ha den som prydnad tills den ska i bilen :P
« Senast ändrad: februari 19, 2010, 15:16:20 av Quinna »

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #179 skrivet: februari 19, 2010, 16:35:42 »
Mycket snygg motor  8)
"don't buy it if you can build it!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #180 skrivet: februari 19, 2010, 17:03:25 »
vart får man tag på det här tyger du har runt tändkablarna??

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #181 skrivet: februari 19, 2010, 17:19:39 »
vart får man tag på det här tyger du har runt tändkablarna??
[/quote

Billigaste är väl att köpa såna isoleringsark på biltema och sy ihop såna själv.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #182 skrivet: februari 19, 2010, 17:45:07 »
jag har inte sett såna på biltema, får spana lite

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #183 skrivet: februari 19, 2010, 18:11:25 »
Art.nr: 79-499 ;)

D.Svensson

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 233
  • Volvo 340 DL -87 R.I.P
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #184 skrivet: februari 19, 2010, 18:13:23 »
fin motor.. men kommer den få plats i bilen? ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #185 skrivet: februari 19, 2010, 19:17:37 »
Art.nr: 79-499 ;)

Det fanns inte på biltema.se det numret  ???

Häftiga motorfästen förresten  :P
« Senast ändrad: februari 19, 2010, 19:20:49 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #186 skrivet: februari 20, 2010, 11:01:46 »
Art.nr: 79-499 ;)

Det fanns inte på biltema.se det numret  ???

Häftiga motorfästen förresten  :P

Typiskt Biltema med en ej fungerande sökmotor. Testa Bil -> Tuning -> Sportluftfilter -> scrolla längst ner

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #187 skrivet: februari 20, 2010, 11:18:43 »
Är motorfästena "hängande " som orginal lr ska motorn stå på dom och vad är det för gummi du kör med biltema orginal?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #188 skrivet: februari 21, 2010, 00:00:04 »
Typiskt Biltema med en ej fungerande sökmotor. Testa Bil -> Tuning -> Sportluftfilter -> scrolla längst ner
Ah tack!

Är motorfästena "hängande " som orginal lr ska motorn stå på dom och vad är det för gummi du kör med biltema orginal?
Förstår heller inte principen... gummina ser ut som hockeypuckar tycker jag  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #189 skrivet: februari 21, 2010, 19:57:44 »
Typiskt Biltema med en ej fungerande sökmotor. Testa Bil -> Tuning -> Sportluftfilter -> scrolla längst ner
Ah tack!

Är motorfästena "hängande " som orginal lr ska motorn stå på dom och vad är det för gummi du kör med biltema orginal?
Förstår heller inte principen... gummina ser ut som hockeypuckar tycker jag  :P

Det är hängande motorfästen, och ja, gummit är hockeypuckar. Jag ritade en enkel skiss för att förklara hur dom är ihopbyggda, men för att förstå hur dom "fungerar" får man tänka lite och kanske ha lite förståelse för fysik :P


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #190 skrivet: februari 21, 2010, 22:11:55 »
Nu blev det lättare att förstå när du ritade ut hur bultarna satt fast inuti! Tack för fin illustration  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #191 skrivet: februari 21, 2010, 23:20:45 »
jag byggde egna m10 pinnbult,  ;D   dvs utan kudde, men det kanske bara jag som är hårdrockare här :P
på lådan fegade jag å tog PVC å svarvade till "kuddar"  :P

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #192 skrivet: februari 22, 2010, 17:05:30 »
jag byggde egna m10 pinnbult,  ;D   dvs utan kudde, men det kanske bara jag som är hårdrockare här :P
på lådan fegade jag å tog PVC å svarvade till "kuddar"  :P


Hårdrockare och hårdrockare :P En av polarna stummonterade sin motor på hans 244a och det slutade med att instrumentbrädans fästen skakade sönder och skiten släppte :P Men tanken är väl ungefär den att kuddarna är i princip stumma, i den mån att dom inte kan sträcka sig eller komprimera sig mer än nån tiondels millimeter kanske, men några tiondels millimeter kan räcka för att hämma riktigt jobbiga vibrationer som i sin tur kan ge upphov till skitfräna resonansfrekvenser :P Det kan innebära skillnaden mellan att ha en baslåda i hemmet, och att ha byggt hemmet i en baslåda :P Detta är teorier som verkar ha fungerat i andra applikationer... får se om det funkar här med :P

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #193 skrivet: februari 23, 2010, 22:14:41 »
har testat mellan hockeypuckar och stumt förr å ibland blir det värre med puckar å ibland bättre med puckar, beror nog lite på hur man "råkar" få frekvens på motor å bilens resonans att spela mot varandra. men på nått visst varvtal så får man alltid mer eller mindre resonsans i bilen i vilket fall... men men,  jag har alltid kört med gummi förr, men nu bygger jag rejsbil så då kan det kvitta, kommer inte ha nån radio att lyssna på i varje fall ::)

när är det tänkt du ska riva bilen å plocka i motorn då föresten???

blir väll så den rullar till säsongen lr???

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #194 skrivet: februari 24, 2010, 14:40:31 »
har testat mellan hockeypuckar och stumt förr å ibland blir det värre med puckar å ibland bättre med puckar, beror nog lite på hur man "råkar" få frekvens på motor å bilens resonans att spela mot varandra. men på nått visst varvtal så får man alltid mer eller mindre resonsans i bilen i vilket fall... men men,  jag har alltid kört med gummi förr, men nu bygger jag rejsbil så då kan det kvitta, kommer inte ha nån radio att lyssna på i varje fall ::)

när är det tänkt du ska riva bilen å plocka i motorn då föresten???

blir väll så den rullar till säsongen lr???

Precis som i ditt fall, så är detta ett racebygge, så med andra ord spelar det ingen större roll om de skakar hejvilt, men det var kul att testa iaf. Får som sagt se om det blir bra.

Tanken är att kunna börja riva så fort vägarna blir bara så pass att man kan plocka fram sommarbilen och köra den istället. Jag har fått klart att jag får förvara grejerna och bygga ihop allt på jobbet, så jag har tillgång till allt från lyftar till plasmaskärare till svarv när det ska monteras ihop. Och när man väl kommer så långt så är väl förhoppningen att allt ska passa ihop smidigt eller snart ett års förberedelse av delar. Kommer tillome ha mappat en grundmapp på en nästan likadan motor på jobbet i bromsbänk, så det ska gå hyfsat smidigt att få den körbar :P 14 maj vill jag ha ut den på gatorna i fullt racefärdigt skick :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #195 skrivet: februari 25, 2010, 20:34:02 »
Grundmapp i bromsbänk på "dummie" det kallar jag seriöst  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #196 skrivet: februari 25, 2010, 20:38:45 »
Grundmapp i bromsbänk på "dummie" det kallar jag seriöst  8)

Jovars :P Men gör inte alla så? :O

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #197 skrivet: februari 26, 2010, 23:56:45 »
Jag kom precis på en sak... Om alla medlemmar på detta forum skulle sponsra mig med 10 kronor var,
så skulle jag ha ganska precis tillräckligt för att köpa på mig dom sista bitarna jag behöver för att få till
en av Sveriges vassaste 360'is :P Säg att knappt en fjärdedel av dessa är aktiva medlemmar, och att alla aktiva skulle istället sponsra med 20 kronor var så skulle jag ändå vara en god bit på väg :P

Sug på den karamellen en stund ;) :P

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #198 skrivet: februari 27, 2010, 00:25:02 »
isåfall tror jag du inte har så stora krav, med tanke på antalet aktiva medlemar så blir du knapast rik  ;)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Quinnan's Streetraceprojekt
« Svar #199 skrivet: februari 27, 2010, 09:36:05 »
isåfall tror jag du inte har så stora krav, med tanke på antalet aktiva medlemar så blir du knapast rik  ;)

Antalet medlemmar var 928 när jag kollade igår... sen räknade jag med att en fjärdedel av dessa är aktiva, men det kanske är en skev beräkning? iaf... 928/4x20=4640:- :P Som sagt, en bra bit på väg :P Jag skulle kunna handla koppling, tändspole, alla packningar till motorn och kanske nåt mer :P