Författare Ämne: 360 turbo bild uppdate rasad diff 14/7  (läst 110436 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt
« Svar #40 skrivet: januari 21, 2010, 20:37:15 »
Gött med lättat svänghjul!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt
« Svar #41 skrivet: januari 21, 2010, 23:45:31 »
Gött med lättat svänghjul!


japp de är jyllskar som vart händig med svarven..

här ser man lite skillnad mot ett orginal
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt
« Svar #42 skrivet: januari 22, 2010, 23:32:26 »
yes idag åkte motorn i och den funka till och med så jädra skönt ;D

bara koppla in lite slangar och få dit en kylare å så sen så
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =D
« Svar #43 skrivet: januari 23, 2010, 00:02:22 »
okej nu en liten fråg om nån kan svara på de anntingen är jag dum eller är not fel

jag har bytt koppling i bilen nu sitter en sprit ny 360 koppling i men nu när motorn är på plats märkte jag att kopplings pedalen inte ligger där den ska så min första tanke va shit jag glömde urtrapningslagret men nää det hade jag inte gjort..

men med gammla kopplingen som satt i bilen va pedalen bra så varför är den inte de nu jag kan sticka ner handen och dra i vajern 2cm då åker pedalen upp i det läget den ska finns ju justering på vajern så jag lär spänna den men borde de inte va att jag lär slaka på vajern då den nya kopplingen är ju mer att ta på så att säga eller varför är det så???

Old Volvo's never die, they only go faster!"

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =D
« Svar #44 skrivet: januari 23, 2010, 00:25:02 »
okej nu en liten fråg om nån kan svara på de anntingen är jag dum eller är not fel

jag har bytt koppling i bilen nu sitter en sprit ny 360 koppling i men nu när motorn är på plats märkte jag att kopplings pedalen inte ligger där den ska så min första tanke va shit jag glömde urtrapningslagret men nää det hade jag inte gjort..

men med gammla kopplingen som satt i bilen va pedalen bra så varför är den inte de nu jag kan sticka ner handen och dra i vajern 2cm då åker pedalen upp i det läget den ska finns ju justering på vajern så jag lär spänna den men borde de inte va att jag lär slaka på vajern då den nya kopplingen är ju mer att ta på så att säga eller varför är det så???


Du ska spänna när du bytt till ny koppling, slakar på vajern gör man vart efter lamellen slits.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =D
« Svar #45 skrivet: januari 23, 2010, 00:42:38 »
okej nu en liten fråg om nån kan svara på de anntingen är jag dum eller är not fel

jag har bytt koppling i bilen nu sitter en sprit ny 360 koppling i men nu när motorn är på plats märkte jag att kopplings pedalen inte ligger där den ska så min första tanke va shit jag glömde urtrapningslagret men nää det hade jag inte gjort..

men med gammla kopplingen som satt i bilen va pedalen bra så varför är den inte de nu jag kan sticka ner handen och dra i vajern 2cm då åker pedalen upp i det läget den ska finns ju justering på vajern så jag lär spänna den men borde de inte va att jag lär slaka på vajern då den nya kopplingen är ju mer att ta på så att säga eller varför är det så???


Du ska spänna när du bytt till ny koppling, slakar på vajern gör man vart efter lamellen slits.

okej ja satt å funderade över de där jag med får prova göra det imon
tackar för snabbt svar  :)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =D
« Svar #46 skrivet: januari 23, 2010, 02:13:23 »
ja lär väll uppdate lite igen då nu när den lever tyvärr hade jagglömt kameran hemma men fick bli mobilen då för bilder lär man ju vissa ått 300 folket ;D

motorn på väg i


men va trångt så fick kapa bort lite i front plåten


men jäklar va det jävlades med mig trångt va det



men jodå i gick den till slut kolla på engång hur det passade med 740 kylaren


sen ett bevis på att den startade hade kommit in olja i cylindrana så det vart en moln när den starta

kan till lägga att den hade till och med oljetryck

tyvärr dåliga bilder men det syns not där iallfall

sen lär jag till lägga va bara ens snabb prov start då jag inte hade nå grenrör på bilen..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #47 skrivet: januari 23, 2010, 09:10:26 »
gött med 16v :D var kör du med  för sprut då? och tänker su byta motor  till besiktningen? ojoj nu vart det  mycket ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #48 skrivet: januari 23, 2010, 11:37:28 »
gött med 16v :D var kör du med  för sprut då? och tänker su byta motor  till besiktningen? ojoj nu vart det  mycket ;D

jag kör med b234ans spridare och insug och allt sånt sen har jag kopplat på 360ns orginal härva allt passar skapligt föruom
att jag inte har en temp mätare.

när det gäller besiktning så får vi se den är besiktad till september har jag för mig så då får vi se då
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #49 skrivet: januari 23, 2010, 12:34:47 »
Gött att den är igång!

Har du 16v spjällhus? Och isåfall har den likadan gasspjällsgivare som 360?

Angående tempgivaren så kanske du kan flytta över den från 8v-toppen till denna toppen? (eller rättare sagt båda eftersom det är en till 360-sprutet och en till tempmätaren och dom skiljer sig från givarna på 16-ventilaren) Se en guide jag gjort där man ser alla tempgivare på en 8v.

Sen på 360 har du ju en kallstartsinsprutare som startar via en termotidkontakt monterad i toppen. Samt en tomgångsventil (den i alu som sticker högst upp på motorn i 360). Utan den kanske tomgången blir lite högre/lägre vid varm motor än med kall.

Gött att forumet äntligen har en 16v sugis för en stund  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #50 skrivet: januari 23, 2010, 23:47:41 »
jo det är lika kontakt på spjällgivarn

jag kör med separat vatten temp

dom andra givarna kör jag utan styr tomgång på gasspället å kallstart behöver jag ingen gå bra en då..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #51 skrivet: januari 24, 2010, 00:48:32 »
jo det är lika kontakt på spjällgivarn

jag kör med separat vatten temp

dom andra givarna kör jag utan styr tomgång på gasspället å kallstart behöver jag ingen gå bra en då..

Okej så bra!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #52 skrivet: januari 24, 2010, 02:29:38 »
vart tyvärr dåligt med bilder idag va så jävla skoj å plocka ihop allt efter som fick dit gasvajer fixa kopplingen oc lite sånt monterade även dit grenrör så jag får avgasystem på bilen nu är det bara lamdan som ska koplas in så man kanse kan få den att gå rent ;)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #53 skrivet: januari 24, 2010, 12:37:06 »
ser ut som gjutet med en 16v motor i en 360 :o vackert förbannat vackert! ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #54 skrivet: januari 25, 2010, 02:17:35 »
ja faktis men jag rekomenderar flytta över toppen och kolvar till en b230 under del om ni ska göra det det underlättar väldigt mycket men de är roligt å pyssla lite så ;D

provade köra den idag faktist men den gick som en påse nötter har ju ingen lamda in kopplad förstunden ska fixa de i veckan..
sen upptäkte jag att jag bara har halv gas så lär leta på en ny gas vajer satte dit en från en 240 men den va för lång den jag hade
så får gå på skroten och leta på nån i lämplig längd..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Stoffe

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #55 skrivet: januari 26, 2010, 22:50:21 »
Kan bli en rolig bil när den är klar ;D
Vad är det för effekt i en sådan där snurra???
Klart att bilen ska gå på tvären!

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #56 skrivet: januari 26, 2010, 23:25:03 »
ja orginal motorn ligger på 164 har jag för mig men ska beställa avgasfläns och lite sånt till helgen så jag kan få på turbon så ska den iväg och bromsas hade jag tänk om bara växellåda bakaxeln håller.

men det är garanterat fler än 2hk iden
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #57 skrivet: januari 27, 2010, 18:31:31 »
snyggt byggt sitter som en fläsk läpp i bilen ju kul med 360 16 ventilar turbo ps ag tror det är 159 häst i 16 väsarna orginal...
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #58 skrivet: januari 27, 2010, 20:06:16 »
snyggt byggt sitter som en fläsk läpp i bilen ju kul med 360 16 ventilar turbo ps ag tror det är 159 häst i 16 väsarna orginal...

tackar kul att höra okej 159älgar ja fler än orginal i allfall  ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P bild uppdate 23/1
« Svar #59 skrivet: januari 27, 2010, 21:38:59 »
även kanse fått tag på ny turbo till den frågan är om den blir för stor kanse en ta45 in 66mm ut 72mm


för dom flesta jag pratat med säger min turbo jag har inte kommer räka till
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #60 skrivet: januari 27, 2010, 21:51:39 »
fick snabba svar av peter så tackar för de ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #61 skrivet: januari 27, 2010, 22:17:04 »
det är ju ninte den modernaste å mest snabbsloade snurran, men tror det kan blir ätt lagom ändå om du bara ska bygga en kul busbil...

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #62 skrivet: januari 27, 2010, 22:21:26 »
okej ja fundera på att köpa den lägga på hyllan annars va väldigt bra pris på den så..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #63 skrivet: februari 01, 2010, 00:19:45 »
ja det har varit ett lite uppehåll nu på 360n håller på att renovera upp motorn lite i den ny bruks bilen
vart och köpt en 850 92glt med en slut ventil så håller på att plocka ihop den nu så kan jag få in 360n och börja igen

de ända konstiga flachbacks man får är att föra vinter stod det ochså en 850 i min verkstad fast i den åkte motorn ur på
och de va jyllskars röda 850 han hade som brukis som nu mera motorn är parad med bmw låda och på väg till sitt nya hem i en vovlo 3serie ;D

så ni får vänta ett tag till sen kommer det en mängd bilder har även filmat lite när jag test kört den som jag ska försöka lägga utt på nå vis  ;)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #64 skrivet: februari 01, 2010, 10:52:58 »
så ni får vänta ett tag till sen kommer det en mängd bilder har även filmat lite när jag test kört den som jag ska försöka lägga utt på nå vis  ;)

Vi väntar, och längtar.
Film kan du lägga på Youtube, de sväljer de flesta format och smidigt är det!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt den lever =P
« Svar #65 skrivet: februari 01, 2010, 17:16:58 »
ja försöker desperat bli av med person bilen nu då jag köpt en lite nyare så nån intresserad av en rolig kombi så har jag en 745 turbo till salu ny besiktad och skattad

http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_745_ftx_turbo_25685155.htm?ca=5&w=1

nr finns i annonsen om nån är sugen så man får lite mer pengar och lägga på ;D 360n
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo
« Svar #66 skrivet: februari 09, 2010, 19:30:58 »
ja nu har man kommit hem och fått bilen såld å så nu har jag varit och bränt lite pengar men bilen kommer få gå som sugis ett tag till då jag helt enkelt inte har råd att köpa allt som behövs för att meka dit turbon men men de kommer vart och köpt en turbo nu till bilen det blev en kkk29 med 14avgasuhus så men bilen åker nu in i garaget igen ska koppla in lamdan ordentligt sätta i stolen i den och börja måtta lite med turbon kan man ju göra  ;D sen kommer då nå få vila ett tag till tills pengar kommer in skulle haft nån som kunna gjort avgasflänsar ått mig för plattgärn har jag men inte till gång till nån fräs



hoppas den ska duga till att ge lite ork till min lilla bil
« Senast ändrad: februari 09, 2010, 19:35:55 av dahlan144 »
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #67 skrivet: februari 09, 2010, 20:46:30 »
lagom stor snurra ;)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #68 skrivet: februari 09, 2010, 22:35:29 »
ja jag hoppas det ska ta den till garaget imon och mäta lite kanse dricka en öl i kväll så ni kan få lite hum om storlek å ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #69 skrivet: februari 11, 2010, 20:31:11 »
ja idag va solen framme så fint till och med lite asfalt framme så fan fick ett ryck tog in 360n i värmen igen i garaget och borrade håll i avgasröret och svetsa dit en lamda mutter så jag kanse kan få lamdavärde på den sen blir det nog kapa ur frontbalken eller ta bort den helt imon och bygga ny så jag får dit kylaren och ic och eventuellt måtta dit en oljekylare.

sen lär jag skruva lös motorn igen från kudarna och höja den en bit för den står nästan på styrväxeln nu och det är kanse inte så bra så imon blir det upp i tid för en hel dag i garaget ska även ta med batteri till kameran så ni kanse kan få se lite bilder åå

så om allt går som jag vill kanse man kan utt och bränna slut på lite däck ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #70 skrivet: februari 11, 2010, 20:46:58 »
ja idag va solen framme så fint till och med lite asfalt framme så fan fick ett ryck tog in 360n i värmen igen i garaget och borrade håll i avgasröret och svetsa dit en lamda mutter så jag kanse kan få lamdavärde på den sen blir det nog kapa ur frontbalken eller ta bort den helt imon och bygga ny så jag får dit kylaren och ic och eventuellt måtta dit en oljekylare.

sen lär jag skruva lös motorn igen från kudarna och höja den en bit för den står nästan på styrväxeln nu och det är kanse inte så bra så imon blir det upp i tid för en hel dag i garaget ska även ta med batteri till kameran så ni kanse kan få se lite bilder åå

så om allt går som jag vill kanse man kan utt och bränna slut på lite däck ;D


Soligt inlägg, låter härligt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #71 skrivet: februari 11, 2010, 22:06:46 »
ja idag va solen framme så fint till och med lite asfalt framme så fan fick ett ryck tog in 360n i värmen igen i garaget och borrade håll i avgasröret och svetsa dit en lamda mutter så jag kanse kan få lamdavärde på den sen blir det nog kapa ur frontbalken eller ta bort den helt imon och bygga ny så jag får dit kylaren och ic och eventuellt måtta dit en oljekylare.

sen lär jag skruva lös motorn igen från kudarna och höja den en bit för den står nästan på styrväxeln nu och det är kanse inte så bra så imon blir det upp i tid för en hel dag i garaget ska även ta med batteri till kameran så ni kanse kan få se lite bilder åå

så om allt går som jag vill kanse man kan utt och bränna slut på lite däck ;D


ja fan sommarkänslorna börja nästan komma ju undra ocm man skulle letat på video kameran och kanse fått till en liten film och vissat upp å om jag kan få nån att filma

Soligt inlägg, låter härligt!
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt de vart en kkk29
« Svar #72 skrivet: februari 12, 2010, 23:57:48 »
ja nu har det hänt lite stöt på lite mer problem men ska ringa ett samtal under morgon dagen se om han kan hjälpa mig med det

vart trångt under huven för kylarslangen så ska få termostathuset om svetsat så jag kan dra slangen runt generatorn

men det blir nog bra till slutt vill ju kunna provköra den i helgen så

kapade bort fronten i dag bygger en ny sån i plåt sen så jag kunde måtta med 740 kylaren men efter ett tag så vart det bestämt för en ny 360kylare i stället fick bättre plats för ic och sånt då
sen svetsade jag dit en lamda mutter vet de inte vart de snyggaste men ska ju byggas om sen i allafall så får duga så länge



sen försökte jag mig på att göra fläns till turbon


borra som fan sen skärbrännan sen slipa lite snyggt med slipstift
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt kylare/ic på plats
« Svar #73 skrivet: februari 14, 2010, 02:53:58 »
ja idag har de hänt lite mer fått kyalre och ic på plats och fixat kylarslangarna då de vart lite trångt fick jag göra lite special.

tog termostathuset från volvo b20 och drog det runt generatorn men tror det ska bli bra en då hoppas jag..


sen måttade jag plats för ic och kylarn vart en ny orginalkylare var lättas så sen lät jag ic hänga ner lite svetsade dit ett rör framför den i mellan där gamla balken eller vad man ska kalla det var så jag får not att fästa nya frontläppen sen som blir i plåt.
 

sen tog jag bort lite mer i fronten för att kunna ge mer plats för tryckrören som kommer bli sen



kommer mer uppdate imon då ska batteri flyttasbak stolen ska helt på plats sen ska motorn höjas lite för nu när jag rattar slår stången i kopplingsvajern och tråget nästan ligger mot styrväxeln och vet inte varför men får inte i backen när jag ska växla så mistänker allt ska flyttas upp lite men det är snabbt fixat
Old Volvo's never die, they only go faster!"

daniel021

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt kylare/ic på plats
« Svar #74 skrivet: februari 14, 2010, 09:24:02 »
det här kommer bli bra det:D

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt kylare/ic på plats
« Svar #75 skrivet: februari 14, 2010, 19:45:51 »
ja idag sate jag i stolen satta det alla klammor fyllde jag på kylarvatten sattehiop de nödvändigaste och provade starta den till med

men samma resultat som tidigare den gick lite bättre de gjorde den men de som händer är bilen startar men den nästan blöddrar lite
när jag provar gasa så orkar den inte varvaupp inge responsalls i den den står bara och skjuterlågor som om det vore sista april
nån som satt i 16v och hade liknande problem kör med orginalrenixtändningen och allt sånt kopplat in alla kablar jag kan emn fått några över tacksam om nån har nå tips så man kan få den att gå ordentilig jag ville provköra den nu i helgen men icke

så nån som har nå tips?
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 16v turbo glt går inte som den ska
« Svar #76 skrivet: februari 14, 2010, 20:26:31 »
Sitter fördelaren rätt? Får den gnista på alla fyra?

Måste ju vara tändningsrelaterat, har jag rätt eller har jag rätt? (Med tanke på att den skjuter eld)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt går inte som den ska
« Svar #77 skrivet: februari 14, 2010, 20:58:30 »
Vilket svänghjul använder du?

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt går inte som den ska
« Svar #78 skrivet: februari 14, 2010, 22:49:26 »
Sitter fördelaren rätt? Får den gnista på alla fyra?

Måste ju vara tändningsrelaterat, har jag rätt eller har jag rätt? (Med tanke på att den skjuter eld)

jag har inte rört fördelarn not så den borde stå rätt men kan kolla
Vilket svänghjul använder du?
jag använder ett orginal 360 svänghjul så vete fan..

fick tips av peter att byta till alla givarna från b200 så får prova det se vad som händer annar har jag då ingen anning för det som är konstigt är ju att den går men låter som den går rent en stund sen försöker man gasa då börjar den skjuta lågor.. och bara går dass
« Senast ändrad: februari 14, 2010, 22:52:21 av dahlan144 »
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 16v turbo glt går inte som den ska
« Svar #79 skrivet: februari 15, 2010, 07:41:26 »
prova med en annan LMM annars om det inte vill sig, dom har ju en tendens att sluta funka ibland bara sådär om man har otur
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga