Författare Ämne: ms vem bygger det  (läst 4143 gånger)

daniel021

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
ms vem bygger det
« skrivet: januari 13, 2010, 09:15:05 »
hejsan tänkte kolla om det är nån här som bygger och vad ni vill ha för att göra ett

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16580
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: ms vem bygger det
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2010, 21:54:32 »
Vet inte om nån som bygger till nån annan än sig själv på detta forum.

Större lycka finner du nog på www.megasquirt.se där köpte jag mitt + när jag kom på att jag behövde ett
extra kretskort för att klara lågohmiga spridare på MS V2.2 + när jag uppgraderade till andra generationens processor med ett dotterkort.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1517
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2010, 22:48:53 »
mofid på ms forumet gör sånna strax över 3k tror jag han tar för ett V1.3
här är hans e-post adress så det är bara å maila å fråga vad han ska ha, kom ihåg att speca upp för han vad du behöver ha för funktioner.
mofidgorgis@hotmail.com
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2010, 22:59:18 »
mofid på ms forumet gör sånna strax över 3k tror jag han tar för ett V1.3
här är hans e-post adress så det är bara å maila å fråga vad han ska ha, kom ihåg att speca upp för han vad du behöver ha för funktioner.
mofidgorgis@hotmail.com

V1.3  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2334
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #4 skrivet: januari 13, 2010, 23:31:38 »
Tror backeliten på savarturbo kan fixa också...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Elias__

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 29, 2011, 15:09:46 »
christoffer en polare från södern bygger MS boxar med , är inte särskilt känd inom MS värden men har sålt en hel del och har sjuk kunskap om just kretskort.
bra priser samt service !
( vet ej om han säljer det än men han har även tagit fram en adapter för att plugga rakt in i original härvan till volvo 2,3,7,900 serier med insprut ! )
hör av er till mig så ska jag medla vidare så tar han kontakt med er via mail eller telefon.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 29, 2011, 18:56:27 »
christoffer en polare från södern bygger MS boxar med , är inte särskilt känd inom MS värden men har sålt en hel del och har sjuk kunskap om just kretskort.
bra priser samt service !
( vet ej om han säljer det än men han har även tagit fram en adapter för att plugga rakt in i original härvan till volvo 2,3,7,900 serier med insprut ! )
hör av er till mig så ska jag medla vidare så tar han kontakt med er via mail eller telefon.

Kolla om det verkligen gäller även Volvo 300 då för det sprutet är ju lite annorlunda och finns inte/finns i liten skala i de större volvosarna  ::)

Elias__

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: juni 27, 2011, 07:52:23 »
adaptern byggs till den bil det gäller, alltså skräddar sys den för att passa den bil man köper till.

han har likadant på sin Mazda 323 GTR , kan skifta mellan MS och original boxen genom ett knapp tryck ! lösningen gjorde han i början för att köra på tändkurvan i original boxen men styra bränsle med MS boxen, senare byggdes detta om då han kör allt i MS boxen nu och hade original kvar för besiktning och lång åkning. Nu har han dock satt i 1000cc spridare så original boxen ska nog rensas ut, han fick även bilen igenom SBP med MS boxen och 1000cc spridare på 95 oktan helt jävla otroligt ;)