Författare Ämne: Robins Räcer  (läst 115808 gånger)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #160 skrivet: januari 16, 2011, 14:08:01 »
Jag blir inte klok på ljudet i min bil för när man drar på över volym 20 så dör basen bara stänger av tror den går in i nått saftey mode? sen startar man om sterion så funkar den igen? tänkte först att jordningen är dålig så det blir spänningsfall i kabeln men har 12,68v på bateriet och 12,68v på basens anslutningar så där borde det ju inte vara några problem? så vad kan vara fel? Den leverar också mera bas nu än med gamla sterion det borde ju va för att den får bättre signal nu? kanske skulle ut och mäta hur mycket spänningen sjunker när man dunkar?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Robins Räcer
« Svar #161 skrivet: januari 16, 2011, 14:19:16 »
Vad har du för grovlek på jordkabeln till steget?? fläska på den ska du se att det kan fungera
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #162 skrivet: januari 16, 2011, 14:26:18 »
har med fått min nya sterio idag och ljudet är sjukt mycket bättre och basen funkar bättre med men måste fan fixa bättre jordning för elen till basen tar slut verkar det som:(  men det märks hur man löser det helt underbart med en usb sticka i fronten i alla fall :) hanterar ju mappar och allt så :)

Grattis till ny stereo. Blir med sugen på sån med USB/Minneskort  :P

Angående ljudproblemet så får du väl kolla både spänningen fram och jorden.
Jordkabeln var har du anslutit den och area på den? Och vad har du för area på kabeln? Samt hur många Ampere står det att steget kräver/gör av med?

Anledningen till att basen blir bättre med en ny stereo kan ju bara bero på signalen från stereon, att den filtreras i stereon på ett annat sätt så att den nu kanske bara skickar de frekvenserna basen vill ha så den slipper slösa effekt på annat ljud (frekvenser) som är av ointresse.

Mät spänningen över steget när du spelar som du sa.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #163 skrivet: januari 16, 2011, 14:46:13 »
utan bilen på sjönk spänningen till 12 volt på batteriet och 11volt på steget då vare ett hack under att basen stänger av sig
med bilen på klarar den av lite högre volym samtidigt som att spänningen blir högre runt 14volt  men när man drar på för mycket volym så sjunker spänningen till 10volt tror ja :S kanske skulle skaffa grövre kabel då eller kanske räcker med att ta bort den metern jag har extra där bak kanske? men sjukt svårt att mäta själv:/

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #164 skrivet: januari 16, 2011, 14:48:41 »
nu dimpar den ner till 13,2 volt när jag spelar på volym 19 men på volym 20 där den :S

basen är instalerat med instaltionskit från biltema http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdetaljer/Installationskit-for-montering-av-slutsteg/ så 8mm2 är det på ström och jordkabeln det kanske är på tok för lite? men det konstiga är att min kompis kör med ett http://www.mds.se/sv/product/46/MDS-Torque-T5 slutsteg och med samma kit och för han funkar det fint bara att lyserna dimpar men det gör dom inte för mig steget bara dör? har jag dålig jord endå? kan fotta vart jag ahr jordat och lägga upp :)
« Senast ändrad: januari 16, 2011, 14:57:52 av Robin Israelsson »

super_motard

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 283
  • 360 GLT Drifter
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #165 skrivet: januari 16, 2011, 15:16:44 »
Hade samma problem i 240in så jag byte batteri och satte i en kondensator
http://www.brc.se/kondensatorer/soundquest-kondensator-2f/
Finns säkert billigare någonstans.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #166 skrivet: januari 16, 2011, 15:26:43 »
och det löste problemet :)  en konding på 2 farad är väl jävligt mycket eller? behövs verkligen så stor konding för en 800 wats steg?

här är lite bilder på min instalation bara påpeka om ni ser nått som inte ser funktionsdugligt ut ?











« Senast ändrad: januari 16, 2011, 15:30:16 av Robin Israelsson »

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #167 skrivet: januari 16, 2011, 16:24:49 »
Fixade ny jordning vart kanske lite bättre men inte mycket tror grövre kablar behövs :(




kanske skulle prova med att löda fast den med? eller det kanske inte hjälper mycket ?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Robins Räcer
« Svar #168 skrivet: januari 16, 2011, 16:54:04 »
Du har lika grova Jord/pluskablar som jag har från steget till mina basar!!  :-\ Nu har inte ja läst tidigare så vet inte vad det är för grejjer du har monterat.. Men har du kopplat allt rätt samt att det inte är ett superklent steg.. så prova lite grövre kablar..
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #169 skrivet: januari 16, 2011, 17:28:31 »
det är ett lanzar vibe 430 steg på 800w som ska vara stabilt ner till 2 ohm så det verkar va vettiga grejer :) borde räcka till mina dubbla 12:or på 125w rms och 4 ohm var eller vad det är.  men basarna är paralelkoplade till ett delningsfilter som sitter i lådan sen så är det kopplat till steget bryggat över 2 kanaler kanske skulle prova att koppla bort delningsfiltret och koppla in basarna på varsin brygg kopling för det är ju ett 4 kanals steg så då tex kanske koppla ena basen bryggad över kanal 1 och 2 och andra bryggat över kanal 3 och 4 ? hoppas någon förstår denna text och kan ge mig hjälp :)



 en liten bild som kanske gör det tydligare  den oranga lådan ska föreställa delningsfiltret och dom gröna ska föreställa slutsteg ingen seriös ritning bara ihopsläng lite fort men hoppas någon fattar :)

super_motard

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 283
  • 360 GLT Drifter
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #170 skrivet: januari 16, 2011, 17:31:42 »
och det löste problemet :) ]
Haha, jo kanske skulle sagt det också.
Är inte så haj på ljud men det finns en på 1,6 hos ridetech den kanske duger och så har du lite att växa i  :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #171 skrivet: januari 16, 2011, 17:58:14 »
är inte heller något vidare jag å det där med ljud :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #172 skrivet: januari 17, 2011, 00:15:44 »
Stod det på steget hur många Ampere det är på eller ska säkras med? Hur stor säkring har du i hållaren?

Borde finnas nån kalkylator på nätet där man kan räkna ut vilken kabelarea man ska ha om man vet storleken på strömmen som skall passera och hur lång kabeln är.

Själv har jag ett 4-kanals MDS-steg på 630W med 2st MDS 10" basar bryggkopplat som på din andra ritning. Och till det hade jag 35mm2 pluskabel och en väldigt kort jordkabel på kanske 8-10mm2. Det funkade men ljusen blinkade ju hej vilt när man basade. (I brist på konding).

Dina jordanslutningar ser ju seriösa ut med borttagen färg och stor kontaktyta. Svårt att löda och skall inte behövas. Fina anslutningar på steget/noggrant kopplat!

Du skulle kunna testa att koppla på steget+lådan med en kort stump kabel (eller flera tunnare ihop) framme vid batteriet för att bekräfta att det är kabelarean som är för liten.

Vet inte hur du använder delningsfiltret men jag tror det är bättre att brygga varje bas över en egen kanal och skippa filtret. Filter har du ju inbyggt i steget ser det ut som.

Tycker det är konstigt att steget stänger av sig om spänningen verkar ligga runt 13 volt nu när du spelar  ???
Mätte du 13.2 volt på batteriet eller steget?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #173 skrivet: januari 17, 2011, 00:30:56 »
steget har 2 st säkringar en 25 och en 10 ampere och kabeln är säkrad med 30 ampere
35mm2 det är ju skapligt mycket större än det jag har jag har ju bara 8 på plusen men ska nog prova med att dissa delningsfiltret och koppla in basen som det är på andra ritningen :)
jag mätte 13,2volt på steget men vet inte hur mycket den sjönk när jag höjde ett snepp till svårt att mäta när man är själv som sagt vill kunna va med och se mätvärdena när den dör får nog ta hjälp av någon :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #174 skrivet: januari 17, 2011, 19:20:36 »
steget har 2 st säkringar en 25 och en 10 ampere och kabeln är säkrad med 30 ampere
35mm2 det är ju skapligt mycket större än det jag har jag har ju bara 8 på plusen men ska nog prova med att dissa delningsfiltret och koppla in basen som det är på andra ritningen :)
jag mätte 13,2volt på steget men vet inte hur mycket den sjönk när jag höjde ett snepp till svårt att mäta när man är själv som sagt vill kunna va med och se mätvärdena när den dör får nog ta hjälp av någon :)

Det var den kabeln jag råkade få tag i. Vet inte om det var OVERSIZE eller perfekt då jag inte räknade på det. Dock hade jag 50 ampere i säkringar på steget.

Gör så!
Tycker inte det borde hända nåt dramatiskt med spänningen om du har 13.2 volt på näst "högsta" snäppet under en "basning" och höjer ett snäpp till.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #175 skrivet: januari 17, 2011, 21:32:33 »
ne menar ju att det inte borde sjunka så men det kanske blir så på gränsen att blire mer så pallar inte kabeln att leverara mer men då tycker man ju att säkringen på kabeln borde gå ??? får kolla om man kan få tag på nån jäkel med en fet konding som man kan prova med :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #176 skrivet: januari 18, 2011, 20:48:38 »
Säkringen går inte. Ju tunnare kabel desto svårare är det för säkringen att lösa ut då resistansen ökar och därav minskar strömmen trots samma matningsspänning.
Men om detta vore fallet så skulle du mäta upp ett stort spänningsfall i slutet av kabeln men pga. att du har över 13 volt vid ett rejält effektuttag så tror jag inte det är bekymret. Står det nåt om säkerhetsfunktionerna i stegets manual eller har du ingen sådan manual att läsa i?

Kopplat om basarna? Kan ju vara så att du tar ut för mycket effekt på bara en kanal när du kopplat som du gjort. Lägg en bas per kanal så kanske det blir jämlikt och bra med ca halva effektuttaget på den kanalen du använder nu. Bara spekulerar nu då jag själv är typ "gammal nybörjare" i ämnet bilstereo  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #177 skrivet: januari 18, 2011, 21:25:24 »
Jo det är ju sant att säkringen på kabeln kan ju inte lösas ut om inte kabeln utnytjas fullt ut.. får prova att koppla om basarna :) bara ta sig tid men å fredag borde jag hinna ledig hela dagen :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #178 skrivet: januari 19, 2011, 14:42:35 »
Idag tog jag bilen in till skolan och när jag ändå var där så passade jag på att låna en tång-amper mätare visade sig att jag hadde runt 20-22 ampere vid dom värsta dunken lite svårt att se då den inte sparade topp värdet :( men det verkar ju som om det inte är kabeln som är för klen med andra ord så det blir att se om man kan få in baslådan idag och koppla om :)

men nu till nånting helt annat när jag kom hem från skolan såg jag att det rykte från frionten trodde först brosarna var lite varna för hadde bromsat lite agresefift för att liksom känna lite på den torra asfalten ::)  men det visade sig att slangen mellan motor och värme ventilen eller vad den heter hade ett litet hål i sig som har pissat ut kylar vatten över motorn så den är alldeles brun ???
blir att byta slang om man kan få tag på en idag sen hoppas att det håller tätt :) men efter att jag stängde av bilen gick det inte att få på tändningen igen ??? finns det nån säkerhet som gör att man inte kan starta om motorn är för varm eller ??? ska ut och kolla om en stund igen och se om den vill då :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #179 skrivet: januari 19, 2011, 18:43:41 »
Vid 20-22 Ampere så ska du ha 10 eller 16 kvadrats kabel enligt följande pdf: http://www.vastraostergotland.fro.se/dokument/smattogatt/Hur%20grova%20kablar%20skall%20jag%20dra%20till%20mitt%20slutsteg.pdf
Så eventuellt behöver du dubbelt så grov kabel för att få mindre än 0.5 volts spänningsfall som tabellen är beräknad efter.

Sen vore det bra att veta vad och när steget bestämmer sig för att stänga av. Kan ju vara för låg spänning, eller som jag gissade på att det blir för hög belastning på den ensamma kanalen som används.

Angående problemet med själva bilen så ska det gå att starta bilen även om den är överhettad!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #180 skrivet: januari 19, 2011, 19:55:26 »
men tror jag kan få tag på några meter 25 kvadrat det borde ju duga? :)


uch uch får felsöka bilen på fredag då:/ för tändningen är helt död nu även när motorn har blivit kall. alla säkringar är hela och jag har ström fram till tändningen och tändningslåset verkar funka det med tror ja. men vad är nästa steg att kolla?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #181 skrivet: januari 19, 2011, 23:31:02 »
men tror jag kan få tag på några meter 25 kvadrat det borde ju duga? :)


uch uch får felsöka bilen på fredag då:/ för tändningen är helt död nu även när motorn har blivit kall. alla säkringar är hela och jag har ström fram till tändningen och tändningslåset verkar funka det med tror ja. men vad är nästa steg att kolla?

Ja 25 kvadrat räcker ju till större/fler steg så det blir bara bra  :)

Gillar dock inte att din tråd gick från bilstereobygge till startfelsökning på ett litet kick  >:(

Vad händer och vad händer inte? Du säger att tändningen är död. Då räknar jag med att ingenting lyser nånstans när du vrider på nyckeln och bränslepumpen startar inte, drar startmotorn runt?

Finns ett huvudrelä som gör samma sak som tändningslåset. Det är väl starkt misstänkt om det är väldigt dött på elfronten. Alternativt nåt avbrott i nån kontakt till säkringsdosan, reläsockel eller liknande.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #182 skrivet: januari 20, 2011, 08:10:38 »
ingen reaktion när man vrider på tädningen inget lyser låter eller något :S
sterion funkar dock....
sitter det huvud reläet i stora säkringsdosan på passagerarsidan av motorutrymmet?
har jag elektrisk bränslepump på min har ju en förgasar motor då sitter det väl en mekanisk pump som suger från tanken mnterad på motorn? eller det kanske sitter en elektrisk pump innan den?

Malheus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
  • Frässpottfnys
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #183 skrivet: januari 20, 2011, 18:15:15 »
Kolla kontakterna bakom säkrings dosan, den vita eller bruna gick till tändlåset
Började med fyrklöver och stannade.
Alfa Romeo 159 TBI -10
Volvo 343 Variomatic -83
SpreadTheColour!

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #184 skrivet: januari 20, 2011, 18:16:31 »
bakom? ovanför passagerarens fötter då eller?

Malheus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
  • Frässpottfnys
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #185 skrivet: januari 20, 2011, 18:26:13 »
Jupp, bara riva lite i isoleringen så hittar du dem
Började med fyrklöver och stannade.
Alfa Romeo 159 TBI -10
Volvo 343 Variomatic -83
SpreadTheColour!

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #186 skrivet: januari 20, 2011, 18:28:42 »
okej tack :) kollar det i morgon är fan för kallt nu men ska nog hämta in basen snart och kolla på den koppla om lite och så :)

Edit: har kopplat om basen idag blir att prova den i morgon :) passade även på att försöka täta skiten lite sätta fast vadden på insidan ordentligt :)
« Senast ändrad: januari 20, 2011, 21:46:19 av Robin Israelsson »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #187 skrivet: januari 20, 2011, 22:52:07 »
Huvudrelät ska så vitt jag vet sitta på rattstången.

Du behöver ett elschema så du snabbt kan mäta ut var det är avbrott på strömförsörjningen..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #188 skrivet: januari 20, 2011, 22:57:30 »
okej men hur ser huvud reläet ut och vad för sorts relä är det ?

finns det något lämpligt schema på forumet kanske? :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #189 skrivet: januari 21, 2011, 15:33:44 »
har idag kopplat in högtalaren och den verkar funka bättre när det är kopplat utan delningsfilter och en bas till varje kanal :) inte fått det att ge sig än :) men körde inte över 25 heller för att inte dra ut batteriet.

men jag har med jucklat lite på kablarna som går upp till säkringsdosan i motorutrymmet och nu startartar bilen ??? hadde med batteriet ur hela natten på grund av att jag hade kopplat bort basen men det borde ju inte ha hjälpt att ha batteriet ur under natten.. så antar att det är glapp upp mot säkringsdosan är det bara försöka lossa och på med elektronik-sprej som gäller eller? :)
skönt med lite framsteg i alla fall :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #190 skrivet: januari 21, 2011, 19:24:10 »
Grattis! Du får pressa basarna lite mera sen då!

Och grattis igen! Elektronikspray är ju inte fel! Men leta även efter kabelskador när du ändå är där. Lösa kablar i kontakter etc.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #191 skrivet: januari 22, 2011, 00:53:10 »
han varken prova basen mer eller kolla kontakter för gasvajern gav sig jag blir så trött påt....

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #192 skrivet: januari 22, 2011, 11:17:59 »
han varken prova basen mer eller kolla kontakter för gasvajern gav sig jag blir så trött påt....

Hoppsan! Ovanligt! Var den för spänd eller bara gick av utav utmattning i wiren?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #193 skrivet: januari 22, 2011, 12:03:19 »
ingen aning sur vart jag i alla fall för skulle åka och grilla och dunka lite bas på vägen dit... men fick ta farsan audi med 2st 4 tumshögtalare i istället :(
kollade nyss och vajern har gått av typ 1-2cm från cylindern som sitter i änden och fäster vajern i gasrullen

vad kostar en gaswire och vart får man tag på en sådan?
« Senast ändrad: januari 22, 2011, 12:26:08 av Robin Israelsson »

Malheus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
  • Frässpottfnys
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #194 skrivet: januari 22, 2011, 15:42:24 »
=204104100&vcx1=5023&vcx2=2982&pc[0]=120102107]http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=120&vc[0]=204104100&vcx1=5023&vcx2=2982&pc[0]=120102107

Eller så kan du köpa ny på Volvo..var väl bara på B14 som de försvann? Annars bara åka till en järnhandel och köpa wire löst
« Senast ändrad: januari 22, 2011, 16:06:16 av Malheus »
Började med fyrklöver och stannade.
Alfa Romeo 159 TBI -10
Volvo 343 Variomatic -83
SpreadTheColour!

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #195 skrivet: januari 22, 2011, 16:04:42 »
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=120&vc[0]=204104100&vcx1=5023&vcx2=2982&pc[0]=120102107

Eller så kan du köpa ny på Volvo..var väl bara på B14 som de försvann? Annars bara åka till en järnhandel och köpa wire löst


länken funkar inte och det är ju anslutningarna som blir jobbiga om man köper lös wire?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #196 skrivet: januari 22, 2011, 21:02:16 »
Jo lösa wirar kan ju vara svåra att få anslutningarna att hålla på enligt min erfarenhet från moppetiden med strulande kopplingswire pga. uppspända kopplingsfjädrar  ;D

Kolla med Volvo, Mekonomen, Meca, Bildelsgrossisten osv.
Alternativt www.skruvat.se www.softbildelar.se  mfl.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #197 skrivet: januari 23, 2011, 15:12:34 »
orka inte ens leta delar på nätet:/ behöver motivation tror det bli att kolla genom dom större trådarna här i kväll/natt men först blire att göra läxan :(

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #198 skrivet: januari 23, 2011, 17:00:01 »
orka inte ens leta delar på nätet:/ behöver motivation tror det bli att kolla genom dom större trådarna här i kväll/natt men först blire att göra läxan :(

Vet hur det känns.. men tänk hur gött det är när det går att gasa och basa igen sen ;)

Läxa.. behöver jag säga att jag inte saknar skolan?  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #199 skrivet: januari 23, 2011, 17:03:30 »
uch skolan är inte rolig det mest omotiverade skiten som finns men kan bero på att man valde en kass skola som knappt har lärare och dem dom har kan typ inget...