Det går att säkerligen att ta ut en närmare 180hk ur 200-blocket utan att röra bottendelen. Problemet som är att man måste kunna köra med hög tändninsgrad och få i mycket med bränsle och luft. Det enklaste och billigaste är att skaffa t.ex. dubbla Weber 45:or e.d. och köra med brytartändning. Hyfsat portad 530 topp med en H-kam och extraktorrör så ligger man ganska nära 170-180hk. Då går det undan.
Men billigt blir det aldrig tyvärr, det skulle nog kosta runt 10k om man inte har grejer liggandes.
Man skulle oxå kunna slänga på ett T3-agg rakt av med en liten ic och slänga på en ställbar tryckregulator på en B200E och ladda lite, typ 0,4-0,5 och kunna få ut en 150-160hk kanske. Inte speciellt dyrt, några tusen men lite jobb...
Det är aldrig billigt att trimma tyvärr, dvs man får inte effekt för några hundralappar, men man kan få rejält effekt för pengarna om man vet vad man skall göra.
Nemesis - Vadå passa sig för vad du skriver
Det är ju skitkul att du skriver massa! Vi får väl få fart på det här forumet