Hade oxå funderingar på ett komplett L.H 2.4 sen chippa och mappa men har läst på många ställen folk som har problem med att koppla in det pga avsaknad av hasighetssignal, har letat med ljus och lykta för att få detta bekräftat men folk säger fortfarande olika för vissa går det köra utan vissa kan inte, vissa säger den har betydelse andra inte.
Borde köra på megasquirt men då den förra bilen jag monterade det i bara står efter som jag verkar göra något fel när jag ställer in grundmappen, den startar och går som skit och saknar tomgång och lamdavärdet faldrar över hela sitt register. Och köpte 360n just för att jag satte megasquirt i bruksbilen och fick det aldrig att funka, gör inte samma misstag igen så vi prövar oss fram med original system.
Är dock sugen på att byta tändsystem ibland för att kunna ställa den mer.
Gav 8000 ink frakt och då hade jag bara en standard 531 topp utan kam så detta fick jag dör det priset:
Backcut på ventiler och säten,
Planad 2mm,
Lätt Portad insug & avgas,
Dubbla ventilfjädrar,
Nya tätningar,
Tystargummin,
KG8 kam,
Kamrem 1 kugg kortare,
Montering av kam.
Men orsaken till att det blev så billigt var att jag skulle fått toppen innan jul men blev div fördröjningar så har ingen aning om vad det kostar egentligen. Men närmare 1000kr blir frakt framåt tillbaka för det väger nästan 20kg.
Men priserna som var sagda från början var:
2000kr för planing 2mm, fräsa ventilsäten och slipa ventiler.
1000kr för montera och skimsa kammen.
Sedan pris för kammen och fjädrar (KGs Katalog eller hemsida för dom priserna)
Så vad portning kostar vet jag inte.
Detta var på
http://www.topplocksverkstan.se/ men skulle även kontakta
http://www.petersmotor.com/ http://www.spinkenmotors.se/http://www.bengansracing.se/http://www.kallebacksmotor.se/http://www.overboostracing.se/http://www.blencospeedshop.se/Och höra vilket som skulle bli billigast.