FLYTTA VARVSTOPP FUNKAR!!!
Min box slutar på 346 och jag lödde dit ett 27kohm motstånd på samma som R704 och har inte vågat varva mer än 8000 än så länge men funkar gör det.
R704 ligger standard på 80kohm och när jag parallell kopplade med ett 27kohm så blev motståndet 20kohm.
Dock blev det något lustigt, båda mina boxar slutar har samma nummer men öppnar man dom så skiljer de lite på färger på komponenterna, men de ser för övrig lika ut.
Jag prövade med boxen lös i bilen o allt gick jätte bra, men när jag skruvade fast den så startade inte bilen, prövade allt löda bort motståndet, köra med start gas, kolla säkringar kablar o slangar, hittade inte felet.
Lödde tillbaka motståndet o prövade, då gick allt skit bra igen, skruvade fast det o bilen startade inte.
Kollade tändstiften, HEL DRÄNKTA.
Prövade på startmotorn utan tändstift, men vad fan spridarna är ju fullt öppna.
Bytte till gamla boxen lös i bilen, då blir spridarna normala igen.
Prövar den omlödda boxen lös i bilen o allt funkar fint.
Då kom vi på att ända skillnaden med att montera den eller ha den lös var att man satte dit jordkabeln när man monterade den så nu kör jag utan jordkabel på boxen.
Kan NÅGON förklara varför det blir såhär? Jordfel eller nåt?
Vi kunde ju prövat att montera den gamla boxen med jordkabel o se hur det betedde sig då men det orkade vi inte.
Övrigt som hände när man kör utan jordkabel är att min tomgång som förr låg på 800kall och 1300varm ligger nu ständigt på 300-400, lustigt att den inte dör med tanke på min H-kam.
Får inte samma gasrespons på låga varv som innan.
Och bilen beter sig som alla mina 240:s gjort med monterad H-kam, alltså väldigt slö till 2500 varv sen jävlar händer det grejer. Så var den inte innan, men känns rappare på höga varv nu.
Bilder kommer dom finns nu i brorsans mobil.