Författare Ämne: Klubbträff med Streetrace?  (läst 10448 gånger)

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
Klubbträff med Streetrace?
« skrivet: november 03, 2010, 19:29:07 »
Hej alla likasinnade individer!

Jag tänkte bara tipsa om/kolla intresset för Norrtälje Shootout och möjligheten att köra någon typ av 300Power-event där.
För er som inte vet vad Norrtälje Shootout är, så  finns mängder av information på www.landracing.se. I kort handlar det om
arrangerad, legal streetracing med tidtagning, riktig startgran osv. Detta arrangeras på söndagar under sommarhalvåret i Görla
industriområde utanför Norrtälje.

I normala fall så är skaran av bilar väldigt blandad, men allt från Chevrolet Suburban till åkgräsklippare har kört där. Jag har varit
uppe med min 360 och kört ifrån både Supror och jänkejärn, men samtidigt blivit ifrånkörd 1500-hästars dubbelturbo-rörramsbyggen.
Variationen är enorm och alla är välkommna, besiktigad eller inte. På plats kan man köpa grillade hamburgare och knata runt i depåområdet
och kolla på alla tuffa byggen och framförallt... få prova på att köra på strippen och se vad sin bil går för.

Jag tänkte det kanske skulle vara kul att mötas upp ett gäng från klubben och köra som någon typ av liten träff där uppe.

Här är ett filmklipp från i somras där bla. jag är med och kör.

http://www.youtube.com/watch?v=thbjFpkWqWY

Finns det något intresse för något sånt här?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Klubbträff med Streetrace?
« Svar #1 skrivet: november 03, 2010, 20:16:38 »
Hoppas på att du får lite motstånd till sommaren då  :D

För mig är det lite långt att åka.
Här är en vägbeskrivning. Kolla gärna slutdestinationen att det stämmer. Jag har ju själv aldrig varit där.
http://kartor.eniro.se/m/IfMf6

Står att det ska utvärderas om det ska bli nån fortsättning till nästa år, vet du hur det går?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Quinnan Motorsport

  • Medlem
  • Antal inlägg: 171
    • Visa profil
SV: Klubbträff med Streetrace?
« Svar #2 skrivet: november 11, 2010, 09:34:24 »
Hoppas på att du får lite motstånd till sommaren då  :D

För mig är det lite långt att åka.
Här är en vägbeskrivning. Kolla gärna slutdestinationen att det stämmer. Jag har ju själv aldrig varit där.
http://kartor.eniro.se/m/IfMf6

Står att det ska utvärderas om det ska bli nån fortsättning till nästa år, vet du hur det går?

Beskrivningen stämmar kanon. Själva race-sträckan är på Sikvägen som syns vid slutdestinationen.
Vad det gäller om det blir av nästa år också tvivlar jag inte alls på att det inte kommer köras. Intresset
växer hela tiden, och som det lät på kommunfullmäktige som va där i sommar så blir dessutom ny asfalt i
starten till nästa år och till året efter det en helt ny raka som arrangörerna själva ska få designa.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Klubbträff med Streetrace?
« Svar #3 skrivet: november 11, 2010, 12:09:12 »
Hoppas på att du får lite motstånd till sommaren då  :D

För mig är det lite långt att åka.
Här är en vägbeskrivning. Kolla gärna slutdestinationen att det stämmer. Jag har ju själv aldrig varit där.
http://kartor.eniro.se/m/IfMf6

Står att det ska utvärderas om det ska bli nån fortsättning till nästa år, vet du hur det går?

Beskrivningen stämmar kanon. Själva race-sträckan är på Sikvägen som syns vid slutdestinationen.
Vad det gäller om det blir av nästa år också tvivlar jag inte alls på att det inte kommer köras. Intresset
växer hela tiden, och som det lät på kommunfullmäktige som va där i sommar så blir dessutom ny asfalt i
starten till nästa år och till året efter det en helt ny raka som arrangörerna själva ska få designa.

Vilken kanonkommun!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

philen

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Klubbträff med Streetrace?
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2011, 02:25:12 »
Längesedan nåt skrevs, men andra än jag och quinnan som varit intresserade att åka dit bör veta att Norrtälje Shootout är inställt, om jag fått all rätt info. Har flera från jobbet som skulle dit inklusive jag själv. Sjukt trist! Hade vart skoj att träffs med likasinnade utan att behöva åka land och rike runt. Jag ska iofs till Tierp (som är mina hemtrakter) i augusti, men kommer inte köra då.
Riktiga bilar har varken styrservo eller AC.