Författare Ämne: Motorhärva ur 360 gl-87  (läst 1598 gånger)

JL

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
Motorhärva ur 360 gl-87
« skrivet: november 15, 2010, 16:19:43 »
Hej! Var nere på skroten och hittade en grafittimålad 360gl som jag tänkte ta motorhärvan ur och stoppa i min 360gls-83. Nu var luftmängdmätarn borta så om någon har några siffror på den så skulle jag bli glad samt vad man bör få med sig så det funkar i förgasarbilen. Såg att det satt en givare bak på sprängkåpan mäter den varvtal på startkransen (vesäntlig?)? Kort och gott ös på med info

/Johannes

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Motorhärva ur 360 gl-87
« Svar #1 skrivet: november 15, 2010, 18:28:19 »
Hej! Var nere på skroten och hittade en grafittimålad 360gl som jag tänkte ta motorhärvan ur och stoppa i min 360gls-83. Nu var luftmängdmätarn borta så om någon har några siffror på den så skulle jag bli glad samt vad man bör få med sig så det funkar i förgasarbilen. Såg att det satt en givare bak på sprängkåpan mäter den varvtal på startkransen (vesäntlig?)? Kort och gott ös på med info

/Johannes

Givaren på sprängkåpan är väsentlig om du skall använda original "Renix" tändspole som hör till det bränslesystemet.
Sen så bör du väl byta bränslepump och ledningarna under hela bilen (som ligger inuti vänster längsgående balk).
Vet inte om det finns elledningar till pumpen på en förgasarbil.. annars får du väl dra dem löst i bilen under mattan vid tröskelkanten.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

JL

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 15, 2010, 19:06:42 »
Okej då ska jag se till att få med den också, men vilken sida sitter jetronickboxen i kupen? Smutt att dra bränsleledningarna i balken. Är det någon som har ett kopplingsschema? Ska försöka få med mig så mycket som möjligt ur bilen för efter lunch imorgon skulle den iväg och eldas och klippas sönder hos brandkåren. Hittade lite fakta att lmm med 0 280 000 346 skall funka att använda.

« Senast ändrad: november 15, 2010, 19:08:53 av 360gls »

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 15, 2010, 19:25:35 »
Bränsleledningarna behöver inte bytas. Inte om man ska köra original åtminstone.

Jetronic-lådan sitter i mitten mellan förarens och passagerarens fötter.

JL

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 15, 2010, 19:50:05 »
Där ser man! Blir väl original så länge men ytterligare 8 ventiler till sommaren. Tackar för infon :)