Författare Ämne: Tommy^_s 360 Glt  (läst 56147 gånger)

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #80 skrivet: oktober 28, 2011, 02:08:15 »
Fått hem nästan allt jag beställt. Fick hem fel hjul lager däremot. Fick till en 440 86-96 bak. Så nu ska jag strula med att skicka saker fram och tillbaka.
Blev tjurig så jag åkte och köpte ett lager i stan istället. Har inte tid att sitta och vänta på att saker ska skickas hit och dit.

Det ända som jag inte fått hem annars är frostplugg till motorn så man blir ju lite ståendes.. Dom sa att dom va tvungna att beställa om det så jag skulle få det i morgon istället.

I helgen ska det bli ordentligt med arbete gjort på 360in tänkte jag :) Planerar att provstarta den i helgen iaf. Ska försöka bättra mig med bilder också :P

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #81 skrivet: oktober 28, 2011, 04:57:07 »
Gött Tommy! va är de för motor du startar upp i helgen isf?? den nya "vitblockarn" ??  :)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #82 skrivet: oktober 28, 2011, 22:40:26 »
Gött Tommy! va är de för motor du startar upp i helgen isf?? den nya "vitblockarn" ??  :)
Stämmer bra det! :)

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #83 skrivet: oktober 28, 2011, 23:05:41 »
Har skruvat lite idag.

Såhär ser det ut nu. Tillverkade ett nytt motorfäste med 740ins tidiga fäste och sen eget fäste i ramen med en 240 motorkudde.


Mardrömmsjobbet! Tänker nog aldrig någonsin mer byta hjullager på en 360..



Efter mycket skruvande så kände jag mig helt plötsligt som en arkiolog!
Jag kom till slut fram till det här förhistoriska fyndet!


Slänge i mattan igen också så det känns som jag kommit långt :)
« Senast ändrad: oktober 28, 2011, 23:07:48 av Tommy^_ »

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #84 skrivet: oktober 28, 2011, 23:17:36 »
Ser att det ligger en 3" Lmm från BMW där med ;). Mysigt, då ska det nog bli lite skjut i maskineriet med originalsprutet :)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #85 skrivet: oktober 29, 2011, 10:03:07 »
Bakhjulslager som är sååå kul  ;D
"don't buy it if you can build it!"

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #86 skrivet: oktober 29, 2011, 11:48:10 »
Ser att det ligger en 3" Lmm från BMW där med ;). Mysigt, då ska det nog bli lite skjut i maskineriet med originalsprutet :)
Japp det fick bli så :) Har velat fram och tillbaka om hur jag ska göra. Funderade på att slänga i ett megasquirt som jag hade liggandes men jag ska ju ha bilen som bruksbil också och då kanske inte ms är det bästa alternativet. Funderade också på att köpa en extra kabelhärva och slänga i Linket från 240in men det känns omständigt också.
Peter tyckte att det va vettigast att bara lura orginal sprutet :) Det verkar ju fungerat stabild för er andra och det kostar ju knappt inget :)
Sist jag höll på med att lura sprut så skruvade jag K-jet mycket men det va också det som fick mig att byta till eftermarknads sprut :)

Det får bli 3" Lmm och progressiv btr och så kör jag b230fk spridare som ska ge 337cc på 3bar. Det borde duga för att ha lite roligt med :)

Bakhjulslager som är sååå kul  ;D
Jag bygger nog om till 740 bakaxel om ett lager går igen :D Det är nog mindre jobb med det ;)

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #87 skrivet: oktober 29, 2011, 20:10:10 »
Idag har jag inte fått något flyt på skruvandet alls. Småsaker som strulat hela tiden och har fått åka o köpa småsaker o så.
Uppstart i morgon iaf om inget mer strular :)


peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #88 skrivet: oktober 29, 2011, 20:49:56 »
Uppstart  :D JIPPIII   :-*
"don't buy it if you can build it!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #89 skrivet: oktober 29, 2011, 21:30:07 »
bra att du kämpar på tommy, när du väl sätter den rätta sidan till så händer ju en del trots allt  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #90 skrivet: oktober 30, 2011, 01:19:12 »
Blir för fint det där!

Bakhjulslagerbyte är ingen höjdare!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #91 skrivet: oktober 30, 2011, 10:24:28 »
Fräscht motorrum! Snyggt!  :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #92 skrivet: oktober 30, 2011, 15:36:45 »
Blir ju riktigt nice de där! :D
fy tusan va hållaren tillbaklagret såg ut däremot! =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #93 skrivet: november 01, 2011, 15:10:07 »
Tackar! :) söndagen blev inte mycket med. Åkte upp till Raidopower Andreas och pratade lite strunt och köpte en Gopro Hero2 kamera som precis hade kommit hem :)
Igår höll jag på med elen och försökte få liv i bilen men bränslepumpen fick bara 5volt av någon konstig anledning. Ska kolla på relät idag och så har jag ett helt nyladdat batteri så jag får hoppas på att den startar ikväll :) Hade tänkt att åka o besikta den i nästan vecka!

Självklart så måste jag ju bjuda på en Gopro bild :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #94 skrivet: november 01, 2011, 16:47:38 »
Hoppas ni hittar 5v problemet! =)
Blir sjukt coola bilder med Heron helt klart! :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #95 skrivet: november 01, 2011, 20:35:57 »
Om du har 12v in till bränslepumpsreläet från bränslepumpssäkringen vid batteriet så ska det ju vara möjliga kontaktproblem i reläsockeln som kan ge detta annars är det nog nytt bränslepumpsrelä som gäller  :-\

Ingen dålig leksak du köpt dig, får man förvänta sig att du filmar bilen med den senare?  :P
Eller kanske sätter den på hjälmen och gasar loss med garagecrossen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #96 skrivet: november 01, 2011, 21:54:06 »
Det löste sig med reläet. Va bara lite dålig kontakt i sockeln :) Den ville inte riktigt igång idag ändå tyvärr. Han går nästan igång men vill inte riktigt. Ska man behövs ändra något när man slängt i större lmm? Har aldrig strulat med orginal sprut tidigare  :-[
Hjul lager och allt sånt är check i varje fall :)
Få start på motorn och köra ner den till lackboxen och spackla och slipa och slänga på lite färg. Förhoppningsvis innan veckan är slut!
« Senast ändrad: november 01, 2011, 21:55:50 av Tommy^_ »

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #97 skrivet: november 01, 2011, 21:59:54 »
Du måste höja bränsletrycket lite, prova att lägga trycket på 3bar.
"don't buy it if you can build it!"

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #98 skrivet: november 01, 2011, 22:14:24 »
Du måste höja bränsletrycket lite, prova att lägga trycket på 3bar.
Slänge på en 3 bar orginal btr direkt på bilen så det borde inte vara problemet. Tänkte att den bör duga tills jag får på turbon. Måste få iväg min beställning snart med performance parts :)

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #99 skrivet: november 02, 2011, 22:02:00 »
Suck vilket nybörjarfel.. Svänghjulet satt fel. Jaja fixat nu iaf. Koppla in motorn igen i morgon :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #100 skrivet: november 03, 2011, 00:31:26 »
Suck vilket nybörjarfel.. Svänghjulet satt fel. Jaja fixat nu iaf. Koppla in motorn igen i morgon :)

Du hitta felet i allafall! Men inte kul att komma på det när motorn är på plats..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #101 skrivet: november 03, 2011, 20:33:36 »
klantballe  ;D

men idag startade den bättre  :P

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #102 skrivet: november 06, 2011, 22:57:41 »
Slänger upp lite bilder :) Skulle slängt i rutan idag men något har spräckt den i förrådet =/ Blir att fixa en ny igen i morgon. Hade ju tänkte att åka till bilprovningen i veckan.





zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #103 skrivet: november 07, 2011, 16:08:55 »
Jäkligt fint! :D

Och nu såg jag nog århundradets smidigaste lösning på "non-turbo" besiktning! Smart!  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #104 skrivet: november 07, 2011, 18:42:20 »
Jäkligt fint! :D

Och nu såg jag nog århundradets smidigaste lösning på "non-turbo" besiktning! Smart!  :D
Tack :P ja det är ju smidigt som satan att bara ta ur turbon ur avgashuset och i med locket :) har gjort två stiliga kabelhärvor till lmm'en också. En kort för orginalplaseringen och en för andra sidan av motorutrymmet. Med samma slags kontakter som redan sitter i bilen orginal :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #105 skrivet: november 07, 2011, 20:42:47 »
Jäkligt fint! :D

Och nu såg jag nog århundradets smidigaste lösning på "non-turbo" besiktning! Smart!  :D
Tack :P ja det är ju smidigt som satan att bara ta ur turbon ur avgashuset och i med locket :) har gjort två stiliga kabelhärvor till lmm'en också. En kort för orginalplaseringen och en för andra sidan av motorutrymmet. Med samma slags kontakter som redan sitter i bilen orginal :)

Snyggt jobbat och smarta lösningar! Gillas!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #106 skrivet: november 09, 2011, 03:06:16 »
Inatt så dunkade jag i en bättre begagnad ruta :) Och en framlyktan va insatsen helt skrot på och glaset va sprucket så jag satte igång och skulle byta och kunde inte låta bli att slänga i lite färg i lykthuset. Riktig styling det här :D



FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #107 skrivet: november 14, 2011, 21:17:11 »
Grattis! Säg till om du kommer på hur man får dit plastlisten i gummilisten runt rutan sen  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #108 skrivet: november 14, 2011, 21:23:18 »
Byhåla filmen  ;D
"don't buy it if you can build it!"

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #109 skrivet: november 15, 2011, 22:06:56 »
Hehe riktiga rariteter på vhs o allt :P Har inte viljat kasta dom men dom ligger bara o skräpar i garaget :)

Nu är den klar för besiktning. Ska bli spännande och se hur det går :) Efter den så blir det trösklar och sen lacka den Racingvit!
Längtar efter att få slänga i dom roliga bitarna istället för sugmotor.

En proggressiv btr är monterad vid torkarmotorn men hade inte kopplat slangen här såg jag.


Ser ju lite fränare ut med svart i lyktorna.


Dekorlisten är på! Den va riktigt jävlig i hörnen men med mycket smörj så gick det ganska bra.


Frej här har du verktygen jag använde :) Den är lite för trubbig för den här listen egentligen men tryckte man riktigt hårt så gick det ganska bra ändå.


Lite nya fina bitar att montera efter en godkänd besiktning
« Senast ändrad: november 15, 2011, 22:09:28 av Tommy^_ »

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #110 skrivet: november 15, 2011, 22:31:00 »
Dubbla intercoolers, ett element + en hink med skrot  :o  som ska i efter bes............                ;D
"don't buy it if you can build it!"

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #111 skrivet: november 15, 2011, 22:39:01 »
Dubbla intercoolers, ett element + en hink med skrot  :o  som ska i efter bes............                ;D
Exakt! Jag tänkte ladda 2 bar med 13c agget och jag har hört att dom blåser mycket värme då så det va lika bra med dubbla ic tänkte jag. Men tyvärr väger dom så mycket så hinken slänger jag ner i bagaget för att behålla den fina viktfördelningen i 360in. Och elementet måste jag ha för att takluckan läcker så mycket :D

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #112 skrivet: november 15, 2011, 22:59:42 »
Haha härligt me lite kvällshumor :D
Kommer bli så sjukt fint me bilen lackad sen!! :D o med -åka fort- grejjerna oxå!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #113 skrivet: november 15, 2011, 23:01:41 »
Citera
Ser ju lite fränare ut med svart i lyktorna.
Oh yes!

Citera
Dekorlisten är på! Den va riktigt jävlig i hörnen men med mycket smörj så gick det ganska bra.
Frej här har du verktygen jag använde :) Den är lite för trubbig för den här listen egentligen men tryckte man riktigt hårt så gick det ganska bra ändå.
Bra jobbat!
Själv har jag bara kört med diskmedel och mina stackars tummar som jag nästan tryckt benen genom skinnet på  :o

Vad kallar du verktygen på bilden och framför allt: HUR använder du dom? Gissar att dom gör plats för listen enbart och trycket tillför du med händerna direkt på listen?
Och vilken smörja använder du dig av?

Tack så här långt för svaren och bilden på verktygen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #114 skrivet: november 15, 2011, 23:37:56 »
Haha härligt me lite kvällshumor :D
Kommer bli så sjukt fint me bilen lackad sen!! :D o med -åka fort- grejjerna oxå!
Hehe längtar tills jag får i ordning på den ordentligt :)

Citera
Dekorlisten är på! Den va riktigt jävlig i hörnen men med mycket smörj så gick det ganska bra.
Frej här har du verktygen jag använde :) Den är lite för trubbig för den här listen egentligen men tryckte man riktigt hårt så gick det ganska bra ändå.
Bra jobbat!
Själv har jag bara kört med diskmedel och mina stackars tummar som jag nästan tryckt benen genom skinnet på  :o

Vad kallar du verktygen på bilden och framför allt: HUR använder du dom? Gissar att dom gör plats för listen enbart och trycket tillför du med händerna direkt på listen?
Och vilken smörja använder du dig av?

Tack så här långt för svaren och bilden på verktygen!
Diskmedel är inte bra att smöja med. Gummi sväller nämligen av det så går det inte väldigt fort så blir det bara jobbigare att få i den :)
Hmm har faktiskt aldrig tagit reda på namnet på verktyget. Får fråga på jobbet om dom vet va dom heter :) Du trycker ner ögglan i gummilistens öppning och sen genom ögglan trär du i dekorlisten. En bit runt hörnen behövde jag trycka lite på listen för att den skulle lägga sig rätt.
Jag körde Aktiv glasrengörings spray som skummar, det funkar bra men annars har jag något sjukt kladdigt vi använder på svåra lister på jobbet. Skulle nästan viljat haft det idag men o andra sidan va ögglan lite felformad :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #115 skrivet: november 16, 2011, 00:50:03 »
Haha härligt me lite kvällshumor :D
Kommer bli så sjukt fint me bilen lackad sen!! :D o med -åka fort- grejjerna oxå!
Hehe längtar tills jag får i ordning på den ordentligt :)

Citera
Dekorlisten är på! Den va riktigt jävlig i hörnen men med mycket smörj så gick det ganska bra.
Frej här har du verktygen jag använde :) Den är lite för trubbig för den här listen egentligen men tryckte man riktigt hårt så gick det ganska bra ändå.
Bra jobbat!
Själv har jag bara kört med diskmedel och mina stackars tummar som jag nästan tryckt benen genom skinnet på  :o

Vad kallar du verktygen på bilden och framför allt: HUR använder du dom? Gissar att dom gör plats för listen enbart och trycket tillför du med händerna direkt på listen?
Och vilken smörja använder du dig av?

Tack så här långt för svaren och bilden på verktygen!
Diskmedel är inte bra att smöja med. Gummi sväller nämligen av det så går det inte väldigt fort så blir det bara jobbigare att få i den :)
Hmm har faktiskt aldrig tagit reda på namnet på verktyget. Får fråga på jobbet om dom vet va dom heter :) Du trycker ner ögglan i gummilistens öppning och sen genom ögglan trär du i dekorlisten. En bit runt hörnen behövde jag trycka lite på listen för att den skulle lägga sig rätt.
Jag körde Aktiv glasrengörings spray som skummar, det funkar bra men annars har jag något sjukt kladdigt vi använder på svåra lister på jobbet. Skulle nästan viljat haft det idag men o andra sidan va ögglan lite felformad :)

Oj tack för infon!

Måste bara dubbelkolla: Du säger att du trär igenom öglan? Menar du att du håller öglan still och matar på dekorlisten in i gummilisten eller håller du dekorlisten stilla och drar öglan framåt genom gummilisten och "plöjer" ner dekorlisten  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #116 skrivet: november 16, 2011, 05:37:27 »
Hehe du drar verktyget utmed listen :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #117 skrivet: november 17, 2011, 23:15:36 »
Hehe du drar verktyget utmed listen :)

Bra då ska jag testa det nån gång. Tack igen för finfina tips!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #118 skrivet: november 20, 2011, 21:15:31 »
Ikväll va jag ute och provkörde lite :) Va kul att få köra den lite. Synd bara att den är så slö ;)

Märkte att jag fått fel tempgivare till instrumentet så den måste jag byta. Och sen så insåg jag att jag har blivit bortskämd med servobilar de senaste åren för ush va tungstyrd den är.
Besiktning i veckan hade jag tänkte :)

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: Tommy^_s 360 Glt
« Svar #119 skrivet: december 01, 2011, 23:09:09 »
Va på bilprovningen idag! 2st 2or bara :) på tröskel vilket jag redan visste om och sen fjäderskål. Det blev en trevlig samling med besiktningsmän när jag öppnade huven :P dom pekade på den halva turbon och btr och elfläkt o allt möjligt. Men tillslut fick dom ge sig. Det satt ju ingen turbo där :P men jag erkände iaf att det kommer sitta en där efter godkänd besiktning :)