Författare Ämne: E folk friska??  (läst 6988 gånger)

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
E folk friska??
« skrivet: januari 08, 2011, 03:33:21 »
Här lägger vi upp saker där vi klankar ner på andra som betett sig som idioter mot oss.

Jag börjar!!




Som ni vet så har jag min 360 16v ute på blocket, här är ett par svar jag fått...
Jag begär 9 000 nu och i filmen går han ju inte optimalt men..... dom har ju inte ens ringt och pratat med mig om den ???


Första:
Inte bivit av med liket? Tändningen står en aning fel du, samma sakkammen står inte heller rätt, en 16v har ett rappt varvstopp och inteett jävla klonkande!!!

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/31092262.htm


Andra:
du får högst 2000 för bilen, den läcker olja, avgassystemet läcker, bes?inga miltal på 16v motorn om sitter i? karossen ser förjävlig ut onummerplåten? laglig? och sen betalar man inte mer för en 16v motor,skit motor som ingen vill ha.

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/31092262.htm
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: E folk friska??
« Svar #1 skrivet: januari 08, 2011, 09:27:32 »
Det var ju inga seriösa, snälla eller roliga svar att få på en annons!  >:(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

anders__87

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #2 skrivet: januari 08, 2011, 09:44:11 »
att folk orkar, om dom tycker annons o bilen är så hemsk kan dom väl bara hålla käften.

folk verkar tyvärr lägga sig i andras saker mer än vad dom bryr sig om sina egna saker :s


elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #3 skrivet: januari 08, 2011, 09:48:22 »
en 16v har ett rappt varvstopp och inteett jävla klonkande!!!


Det där blev jag lite glad av att läsa :D Det är motorn som bestämmer varvstoppet? :) Inte vad du har för tänd och soppasystem? :D

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #4 skrivet: januari 08, 2011, 10:49:59 »
Har fått liknande på min 242a men T5R motor.
har annonsen ute pga av att om ja får en bud ja gillar så åker den. men ja bygger samtidigt.
har lagt ut lätt över 35000 på bilen. men de sakerna syns inte tyvärr.
Och folk skriver mail ang att de kan ta motorn för 3000 så kan ja skicka resten till skroten m,m. Dom ringer som sagt inte och diskuterar.
360 Hybrid MKII

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: E folk friska??
« Svar #5 skrivet: januari 09, 2011, 04:44:29 »
en 16v har ett rappt varvstopp och inteett jävla klonkande!!!


Det där blev jag lite glad av att läsa :D Det är motorn som bestämmer varvstoppet? :) Inte vad du har för tänd och soppasystem? :D


ja det skrev jag till han med, sa att det sitter sprut från orginalmotorn på den men han och alla andra som skriver så vet ju inte vad dom pratar om, och så tror dom att man e idiot och ska skänka bort delarna... dom fattar inte vad sakerna har för värde ju....

både hatar och älskar när folk skriver såhär för det tar upp min tid me nman känner sig så smart och vuxen helt plötsligt  ;D tills man avreagerar sig och svarar  :D 8)
Bra, bättre, bredast

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #6 skrivet: januari 09, 2011, 21:15:23 »
Hoppas inte någon av dom är min arbetskamrat.. Han har snackat några gånger om en röd 360 16v som finns på blocket och han har pratat om att höra av sig men vet inte om han gjort det.


Det värsta förslaget jag fått är när jag hade en bubbla -73a till salu för många år sen besiktad och godkänd i 2år framöver. Ingen pärla men fungerade bra. Satte ut den för 5000kr bvsa.
Fick ett mail om att byta bilen mot en rockford baslåda med spruckna basar. Det är bara att byta så har du en skitbra baslåda skrev han.  :o
« Senast ändrad: januari 09, 2011, 21:19:13 av Tommy^_ »

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #7 skrivet: januari 10, 2011, 00:01:54 »
Här lägger vi upp saker där vi klankar ner på andra som betett sig som idioter mot oss.

Jag börjar!!




Som ni vet så har jag min 360 16v ute på blocket, här är ett par svar jag fått...
Jag begär 9 000 nu och i filmen går han ju inte optimalt men..... dom har ju inte ens ringt och pratat med mig om den ???


Första:
Inte bivit av med liket? Tändningen står en aning fel du, samma sakkammen står inte heller rätt, en 16v har ett rappt varvstopp och inteett jävla klonkande!!!

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/31092262.htm


Andra:
du får högst 2000 för bilen, den läcker olja, avgassystemet läcker, bes?inga miltal på 16v motorn om sitter i? karossen ser förjävlig ut onummerplåten? laglig? och sen betalar man inte mer för en 16v motor,skit motor som ingen vill ha.

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/31092262.htm

Klanka ner på andra har aldrig varit min grej ???
Varför ödsla en massa energi på ärthjärnor, har fått den mycket trevliga
uppfattning om det här forumet att ni bevisar saker genom att skita i vad
folk tycker ???
Det är i motvind en drake lyfter.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: E folk friska??
« Svar #8 skrivet: januari 10, 2011, 01:51:56 »
Ja Tommy en hög med plywood e ju värd sin vikt i guld.


Jo Topfuel alla vi här inne tycker jag är så pass vettiga så vi inte bryr oss om fånar osm detta men jag kunde bara inte motstå att dela med mig, lika bra som en rolig film på youtube te,x  ;)
Bra, bättre, bredast

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #9 skrivet: januari 10, 2011, 16:11:56 »
ahaa, då fattar jag :)
Det är i motvind en drake lyfter.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #10 skrivet: januari 11, 2011, 21:45:29 »
Hela detta forumet är ju uppbyggt av självdistans och Ironi :D

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: E folk friska??
« Svar #11 skrivet: januari 12, 2011, 00:14:14 »
Hehehe precis  ;D

rök ihop med en kille på garaget.org idag med..... varför skriver man "glöm inte rösta" och sen kan man inte ta att man inte får bra betyg...

http://www.garaget.org/?car=200213&image=1978523

Topfuel bli inte arg nu för jag brur mig verkligen inte men du kommer ihåg det där med rolig youtubefilm?? ; ) satte en trea på denna bilden (givetvis har han raderat vår diskution) för jag tycker det är en tråkig standardbil, han hadde ju tonat rutorna och monterat neon fram och bak.... och såå var det en sportmodell med!! det var viktigt... min skyline gav han en 2:a..... såpass självgod är jag fan att den är värd mer  ;D

vet inte ens om jag vågar visa er vad han gav mina 300:or i betyg  :'(

http://www.garaget.org/?car=103373&image=2173323   Skylinen, han mjuknade när jag frågade om inte min var en "sportmodell"...

http://www.garaget.org/?car=176536&image=2097417   Remhjoan
Bra, bättre, bredast

D.Svensson

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 233
  • Volvo 340 DL -87 R.I.P
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #12 skrivet: januari 12, 2011, 20:15:41 »
Haha! :D han verka ju helt dum i huvve!? :P

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: E folk friska??
« Svar #13 skrivet: januari 12, 2011, 20:36:54 »
Ha ha själv åker han i mamma pellejöns svennebil x 2 ;D
"don't buy it if you can build it!"

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: E folk friska??
« Svar #14 skrivet: januari 13, 2011, 00:26:56 »
ja jag blir så irriterad på sånna som honom, jag var helt ärlig och gav han ett ärligt betyg och så får man skit tillbaka... min mamma har pimpat sin bil mer än han och så menar hanatt man ska poängsätta vad det är för bil, att hans e fet för vad det är, man ska ju sätta sin personliga prägel på bilen och göra den efter sitt huvud, han har ju bara gjot som alla andra...


nee alltid kul att sätta sånna på plats, nu klarar jag mig på sommaren på detta  ;D
Bra, bättre, bredast