Nu är det här fritt ur minnet på en just nu överarbetad hjärna, och jag är inte helt med på vad som händer för dig. Men det kanske hjälper ändå.
Det ska gå att med lossa/sätta dit remmarna utan specialverktyg. När man justerar spelet så brukar det finnas tillräckligt med justermån för att kunna lirka isär grejerna. Men det finns en skivspridare för den fjäderbelastade delen. Det ser ut som en vanlig skruvtving med nylonklotsar på, man lägger på remmen och skruvar så trycker man isär remskivorna. Finns även en distans att lägga in så man kan ta bort spridaren och "låsa" remskivorna i öppet läge. Men som sagt det ska gå att fippla till ändå. Remskivorna på vakuumdelen ska väl glida fritt? I vart fall om man lossar på vakuumslangarna (om jag inte minns fel så är dom olika stora, så du ska inte kunna blanda ihop dom. Men märk ändå!)
När du har fått dit remmarna måste du justera in spelet på den fjäderbelastade delen? Tror det var där man mätte i alla fall. Har dock ingen bok här, så jag har varken bilder eller mått. Du justerar genom att ställa avståndet mellan primär och sekundär, tror det var ganska uppenbart vilken skruv som man justerar på.
Många men och kanske, som alltid när jag försöker beskriva något. Är dock ganska trött och det var ett tag sedan jag skruvade nu (tyvärr...). Men det kanske hjälpte något.