Författare Ämne: Volvo 340 b230-k bara slutade att gå!  (läst 2795 gånger)

Steen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Volvo 340 b230-k bara slutade att gå!
« skrivet: juni 28, 2011, 22:00:26 »
Volvo 340 bara slutade att ha tomgång och går riktigt ojämt, pumpgasar upp den till höga varv, då går den rent, men såfort jag gasar fult när varvet är öppet så sten dör den bara..
Det enda jag pillade med är blinkersen, gjorde en egen jord..

innan bilen började krångla slutade allt i instumentpanelen att fungera, säkringen nr 9 går regelbundet..

MOTORN som sitter i är en B230 K Peirburg förgasare.. ( stavning?)
Ingen som har en aning om vad det kan vara??

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: Volvo 340 b230-k bara slutade att gå!
« Svar #1 skrivet: juni 29, 2011, 22:08:04 »
Jag brände en säkring i min 360, gick bl.a. till tomgångssolenoiden. Det var dock en Solex (B200K), vet inte hur det ser ut på din Pierburg.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Steen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
SV: Volvo 340 b230-k bara slutade att gå!
« Svar #2 skrivet: juni 29, 2011, 22:34:55 »
Jag brände en säkring i min 360, gick bl.a. till tomgångssolenoiden. Det var dock en Solex (B200K), vet inte hur det ser ut på din Pierburg.
Kollat lite mer nogrant idag, soppa kommer och jag har gnista, men bilen startar inte alls nu.. häller jag dock i soppa i förgasaren tänder den till och går lite, (lyfter trotteln och häller i )
konstaterat att det är förgasaren, men jag tror jag ger upp hoppet nu och säljer den som den är eller i delar, behöver en mer bättre bil då jag har några mil till jobbet!

DaViD^^

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: Volvo 340 b230-k bara slutade att gå!
« Svar #3 skrivet: juli 05, 2011, 15:28:54 »
slit bort föggen och montera en från en B230A istället använder du gasvajern från en 360 med B19 passar allt perfekt =)
gjorde så på svärmors 360 när hennes b200K motor började strula
förgsaren vägrade låta sig bli fylld i flotörhuset så man fick stänga av och på bilen hela tiden då fyllde den som den skulle

men med B230A förgasare gick den som ett skott
Varför köra sakta när man kan köra fort?