I fredags och idag så har jag fortsatt med bilen.
Jag har kapat upp mer i höger tröskel så jag kom åt att kapa bort den dåliga plåten, dvs plåten som bakre domkraftsfästet sitter på. Och man blir ju inte förvånad att domkraftsfästena bak rostar bort, det sitter ju en plåt framför som hindrar rostskyddet att nå dit på insidan av tröskeln
Men nu är det nästan bara kvar att knacka till lite plåt och svetsa fast på bilen så är höger tröskel rostfri.
Jag har också slipat mer på bilen, köpte stålborstsats till rondellen på biltema och punktsvetsmunstycke till svetsen på jula. Och jävlar vad det tar bra med stålborste på rondellen
Sen tog jag även ner hela avgassystemet och svetsade lite på det för att täppa igen några läckor.
Tyvärr så tog både svetsgas, svetstråd och kapskivor slut så kunde inte göra något mer. Men imorgon så ska jag köpa på mig några kapskivor på jobbet, får ju köpa varor till inköpspris så jag kan fortsätta till helgen.
Och lön kommer in på kontot på tisdag så då blir det att se över kontostatusen och eventuellt beställa polyuretan-bussningar
Eller om man kanske skulle köpa en kraftigare tryckplatta och 6-puck sinterlamell istället
Visst har 240-turbo det plana svänghjulet? Och vad för effekt kan den tryckplattan tänkas palla tillsammans med 6-puck sinter?
Eller är det bättre med en Saab 900-turbo tryckplatta?
Det känns som inte värt att köpa en Sachs -766 för ca 3000kr för min milda effekt, kan tyvärr inte få tag i en -766 tryckplatta genom jobbet (eller jag kanske kan det, hmm måste fråga på jobbet imorgon för i så fall är det ju lika bra att köpa en när man får den billigt, blir ju minst 25% billigare isf).
Jaja nu är det dags att göra sig iordning för sängen, måste ju hinna sova några timmar innan jobbet.