Sen en sista fråga, hur är det med kopplingen osv på dessa? kan man köra en tryckplatta från en 740/940 turbo/sugis och sedan org lamell från 360in?
Turboplatta från 240-turbo med det plana svänghjulet som hör till kör jag med. Plus en originallamell (som råkar komma från Opel Astra).
Funkar fint men så har jag inte så många trimmade sugishästar än heller
Men pga. det svänghjulet kan jag inte köra originaltändningen Renix då den behöver rätt hålbild för impulsgivaren att läsa på.
Men en 740-turboplatta ska väl gå bra tror jag? Då slipper man ju byta svänghjul och tändning.
Någon får gärna bekräfta som kör med det.
det plana svänghulet du kör med är det med 60-2 i delning på tändningen? för jag ska köra ett komplett styrsystem frå en 940 turbo dock har jag inget svänghjul så jag vet inte hur jag ska göra med den biten än folk från sävarturbo säger att det funkar att köra vanliga svänghjulet som kommer från 940ín och sen i nån guide här på 300Power så förklarar nån att det inte funkar utan att man slipar ur i sprängkåpan?! är det nån som kan förklara detta mer exakt och de där med astra lamell osv så ska ju audi och vw osv också passa! men vet du exakt vilken splines delning din lamell har? de finns en med 20,4x24 och en 20,6x24!
Nej det plana svänghjulet är från Volvo 240 och hade inga hål eller dylikt för tändningen. Jag kör med hallgivare i fördelaren som trigger.
Tror inte det finns plana/lätta Volvo original svänghjul med 60-2 eller dylikt.
Däremot borde man kunna stansa en plåt och valsa och svetsa på sitt plana svänghjul för att få triggern att funka men det kräver ju en del jobb, räknande och maskiner..
B230FT i 360-guiden säger något sådant ja.. men är det dubbelmassesvänghjul från 940 som används i den guiden!?
Ja 20.4mm är korrekt. Dock finns ju 20.6mm angivet ibland också men vet inte om det är felskrivet då eller inte eller om det är så lite att det inte spelar roll.
Men 20.4mm fungerar för det kör jag med!