360 är helt klart en vettig förstabil, finns ingen roligare bil för dem pengarna man får tag i en för
Meka = Inga problem, det är ju en Volvo. En 13mm hylsa på spärrskaft och du har plockat isär halva bilen
(Kanske inte riktigt, men det är riktigt simpla grejjer tycker jag iaf men jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av att meka).
Rost? Vid framrutan, trösklarna och under bilen, lägg dig på marken och knacka med något hårt och ganska spetsigt.
Drivknutsdamasker (Biltemas minsta universal för 99kr/st passar där)
Krockad? Kolla ifall något ser ut att vara riktat och ifall det är veck vid dörrar, tak m.m.
Startar enkelt? Knackar högt från motorn? (Lite får det ju knacka/ticka, men låter det onormalt högt så kan det vara något värre).
Bromsarna tar bra, drar inte något håll och vibrerar inte i ratten när man bromsar och handbromsen tar inte tokhögt?
Fräscha däck?
Hur är personen som säljer bilen? Runt 18år och kör en sleten 740 eller kanske en 40+are som tar väl hand om sina bilar? Det säger ganska mycket om hur väl omhändertagen bilen är.
Hur många ägare?
Hur många mil?
Går växlarna i mjukt?
Ta med dig någon som har lite mer vana att köpa begagnade bilar, t.ex din farsa
Sen kommer jag inte på något mer just nu.
Lycka till med körkort och bil-inköpet