Toppen är busenkel att riva, underliggande kam är trevligt! Bara lossa ventilkåpa och vipparmsbrygga, lyfta ur stötstängerna och sedan lossa topplocksbultarna. Bulten närmast fördelaren lossar du bara ett varv eller så till en början, sedan tar du gummiklubban el. dyl. och bankar lite försiktigt på toppen för att rotera den så att den släpper från blocket. Sedan skruvar du ur sista skruven och lyfter toppen. Om man bara lyfter rakt upp direkt finns en risk att något av fodrena släpper från fodertätningen i botten av blocket, då får man skruva isär betydligt mer...
Nyare B14-toppar behöver i vart fall inte blyersättning, vet dock inte riktigt hur det är med gamla grejer. Det gjordes ju några olika utgåvor av topparna, de tidigaste hade andra ventilsätesvinklar bland annat...
Om du behöver förgasare kan jag kanske ha något, jag tror jag har två stycken i okänt skick i garaget. Jag behöver definitivt inte fler än 1, särskilt inte eftersom jag har insprutning på min bil... De finns i Strängnäs om du är intresserad!