Joo jag vet att det ska vara 0,4 Men det jag tänkte på är att om man har större avstånd så tror jag att gnistan blir starkare så länge övriga prylar orkar med att leverera den.
Ett fel som gjorde att den gick ryckigt var att hatten på tändstiftet var på väg lös så det glappade friskt. Nu är alla dom 4 åtdragna så den går bättre. Brytaravståndet hade jag höftat till ganska bra. Mätte upp det på 0,5 men justerade ändå ner det till 0,4..
Verkar fortsätta gå lite småryckigt men det är nog 35000mila-slitage :p Är mycket på den som skulle behöva fräschas upp. T ex är det läckage i packningen mellan grenrör och avgasrör samt mellan topp o grenrör. Såg även att EGR-röret har ett litet rosthål på sig..
Knapparna jag tänkte på är dom till vänster. Ljusreglagen och dimljusknappen. Ett vanligt fel på dessa instrumentbelysningar är att kopparbanorna på kretskortet går sönder. Lätt hänt när man tar isär dom. Går att löda och skarva om man vill. =)
Ok, men jag tror inte det ger starkare gnista med större avstånd. Det enda brytaren gör är att den jordar när den klickar ihop, har för mig att om man har alledeles för stort eller alldeles för litet avstånd så kan man få överslag så gnistan slår mellan brytarspetsarna istället för ut till stiften.
Så den har gått hela 35000mil, det är mycket det för en 340
, de flesta på blocket brukar ha gått runt 15000-20000 riktigt ovanligt att det kommer ut nån som gått längre än så. Min har bara gått 12400mil
Ja jag har ingen dimljusknapp, och ljusreglaget lyser då inte i min bil.
Ok, får ta och byta ut kopparbanorna mot en jävla massa sladdar istället så kanske jag får igång belysningen, tack för tipset
.
Men det är ett jävla pill så det får vänta till sommarn då jag kan låna min morsas bil så det inte gör något ifall min bil inte är ihopmonterad.