Författare Ämne: 345 GLS -82 Rosthögen  (läst 9866 gånger)

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
345 GLS -82 Rosthögen
« skrivet: september 09, 2012, 19:38:36 »
Åter tillbaks på detta forum nu när det börjar vankas vinterföre. Bilen har jag fått tag på morfar som har haft den i några år och dessförinnan har en ännu äldre herre ägt den sedan 83, innan det gick den som uthyrningsbil.

Nu har tiden satt sina spår och rosten har inte bara börjat komma krypandes utan har gått hårt åt bilen. Kanske inte så mycket i skärmkanter och dörrar men desto värre under. I princip så är det en flintabil om man tar bort mattan invändigt och den ditskruvade plåten.

Här kommer några bilder på skönheten =)







Har här på bilderna bytt till lagliga däck så istället för orginalfälgar och ynka 155/70 -13 så har det blivit några standard 14".

Från början innan jag hämtade kärran gick planerna i att få tag på en b23/b230 och lyfta ner och göra det lite halvseriöst iaf. Men nu när jag fått den kära rosthögen inser jag att det är väldigt mycket rost och jag får se hur många månader jag lyckas stå ut med den innan den går på skrot. Den är trots allt besiktad till sista april 2013.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #1 skrivet: september 09, 2012, 20:45:30 »
Den ser fin ut på utsidan iaf men synd på rosten under :'(

Har du tänkt göra något på bilen eller bara härja runt med den till du skickar iväg den för sin sista åktur?

Sitter det en hatthylla i den? Är ute efter en till min bil. Men säg till innan du skrotar den så får vi se om det är något mer jag är intresserad av ;)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #2 skrivet: september 10, 2012, 17:17:42 »
Som det ser ut nu så är det endast livsuppehållande åtgärder som kommer att göras på den. Första impulsen var blää, dels pga den gamla inredningen, stolen som var höjd 5cm i bakkant och allmänt dålig gång på motorn.

Nu är stolen åter på sin plats så man sitter någorlunda bra iaf. Förut blev man ju höjdrädd och svajigheten i chassit blev ju inte mindre "där uppe". Har kollat över tändningen lite och justerat den så har nog återfått någon hästkraft där och ska nu ut o byta brytare pga nergången nock. Syns knappt att den öppnar så den är ganska slut.
Den gamla inredningen går ju inte att göra så mycket åt. Är ju van den nyare som känns väldigt mycket lyxigare enligt mig. Den här gamla är väldigt sniken.. Sen gör ju inte alla småfel det hela bättre. Säkert många som känner igen sig. Bland annat lever torkarmotorn mest troligt på underspänning. Går väldigt sakta.. Blinkersen går inte alltid i beroende på rattens läge och en massa belysning i interiören är borta vilket gör mörkerkörningen till ett mörker helt enkelt.

Ska se om jag kan få någon vettig bild på underredet. Morfar nämnde något om att den varit krockad på förarsidan en gång i tiden och därför har den blivit hårt åtgången pga dåliga reparationer och därefter lätt för rosten att ta över.

Hatthyllan finns kvar i bilen. Skicket är väl inte NOS men väl fungerande. Hör av dig om det är något mer som ska sparas som inte ska slängas eller råkas förstöras. Tänkte slänga ut lite ur skuffen, typ som matta och sånt pga rosthål och blöta saker. Väger tungt och gör att bilen immar igen lätt.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #3 skrivet: september 10, 2012, 17:36:49 »
Som det ser ut nu så är det endast livsuppehållande åtgärder som kommer att göras på den. Första impulsen var blää, dels pga den gamla inredningen, stolen som var höjd 5cm i bakkant och allmänt dålig gång på motorn.

Nu är stolen åter på sin plats så man sitter någorlunda bra iaf. Förut blev man ju höjdrädd och svajigheten i chassit blev ju inte mindre "där uppe". Har kollat över tändningen lite och justerat den så har nog återfått någon hästkraft där och ska nu ut o byta brytare pga nergången nock. Syns knappt att den öppnar så den är ganska slut.
Den gamla inredningen går ju inte att göra så mycket åt. Är ju van den nyare som känns väldigt mycket lyxigare enligt mig. Den här gamla är väldigt sniken.. Sen gör ju inte alla småfel det hela bättre. Säkert många som känner igen sig. Bland annat lever torkarmotorn mest troligt på underspänning. Går väldigt sakta.. Blinkersen går inte alltid i beroende på rattens läge och en massa belysning i interiören är borta vilket gör mörkerkörningen till ett mörker helt enkelt.

Ska se om jag kan få någon vettig bild på underredet. Morfar nämnde något om att den varit krockad på förarsidan en gång i tiden och därför har den blivit hårt åtgången pga dåliga reparationer och därefter lätt för rosten att ta över.

Hatthyllan finns kvar i bilen. Skicket är väl inte NOS men väl fungerande. Hör av dig om det är något mer som ska sparas som inte ska slängas eller råkas förstöras. Tänkte slänga ut lite ur skuffen, typ som matta och sånt pga rosthål och blöta saker. Väger tungt och gör att bilen immar igen lätt.

Gamla interiören är ju härlig, den är ju mera rally :P

Sliten brytare känner jag igen, min var så sliten så det syntes inte ens att den öppnade. Ändå gick bilen att starta, fast fick gnugga i kanske 1min innan den kom igång.

Antar att det är instrumentbelsysningen som är borta? Min instrumentbelysning är också borta, har en ficklampa fasttejpat på plasten till rattstången så lampan lyser mot hastighetsmätarn.

Och slö torkare känner jag igen, tycker min är skitslö och när rutan inte är riktigt blöt så hackar den fram och ibland så vill den till att stanna så jag får sticka ut handen och peta till den för att den ska komma igång :(


Vad trevligt att hatthyllan är kvar, är intresserad av bältena bak också. Mina är solblekta som fan. Annars kommer jag inte på något mer just nu.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #4 skrivet: september 12, 2012, 07:50:11 »
Hastighetsmätaren lyser faktiskt men den till vänster över varvräknaren har slocknat samt alla lampor över värmereglagen. Visst borde alla knapparna vara belysta också? Allt är iaf mörkt.

Efter brytarbytet så går bilen bra vid gaspådrag men ryckigt när man försöker hålla jämn gas. Kanske höftade till avståndet för grovt. Desto sämre tändsystem desto tightare brytarspel måste man ju ha. Eller har jag fått det om bakfoten?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #5 skrivet: september 12, 2012, 08:03:50 »
Hastighetsmätaren lyser faktiskt men den till vänster över varvräknaren har slocknat samt alla lampor över värmereglagen. Visst borde alla knapparna vara belysta också? Allt är iaf mörkt.

Efter brytarbytet så går bilen bra vid gaspådrag men ryckigt när man försöker hålla jämn gas. Kanske höftade till avståndet för grovt. Desto sämre tändsystem desto tightare brytarspel måste man ju ha. Eller har jag fått det om bakfoten?
Vilka knappar? Den enda knappen som är belyst för mig är bakrutedefroster-knappen och extraljus-knappen ifall du har en sådan.
Sen har jag för mig att värmereglagen ska lysa för om jag inte minns fel slutade dem lysa samtidigt som insrumentbelysningen min slutade lysa för mig.
Ja det är ju bra att något lyser för dig, kanske bara lamporna som är paj. Men jag vet inte om du vill ta ut mätarhuset för belysningen slutade funka helt efter jag hade haft loss mätarhuset för att kolla hur många lampor som behövde bytas, var 2st trasiga så det lyste ju ändå någorlunda men sen när jag stoppade i mätarhuset igen så lyste ingenting >:(

Brytaravståndet ska vara 0,4mm när det är som störst, dvs när brytaren ligger högst upp på nocken på fördelaraxeln. Kan vara att du gjorde det för lågt så det rycker, det höll på att rycka vid jämn gas för mig innan jag justerade brytaravståndet och sen när jag bytte brytare så gick den ännu jämnare och finare. Fast det slipper jag nu för jag har stoppat i en hot-sparks-enhet som ersätter brytaren.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #6 skrivet: september 12, 2012, 22:40:57 »
Joo jag vet att det ska vara 0,4 :P Men det jag tänkte på är att om man har större avstånd så tror jag att gnistan blir starkare så länge övriga prylar orkar med att leverera den.

Ett fel som gjorde att den gick ryckigt var att hatten på tändstiftet var på väg lös så det glappade friskt. Nu är alla dom 4 åtdragna så den går bättre. Brytaravståndet hade jag höftat till ganska bra. Mätte upp det på 0,5 men justerade ändå ner det till 0,4..
Verkar fortsätta gå lite småryckigt men det är nog 35000mila-slitage :p Är mycket på den som skulle behöva fräschas upp. T ex är det läckage i packningen mellan grenrör och avgasrör samt mellan topp o grenrör. Såg även att EGR-röret har ett litet rosthål på sig..

Knapparna jag tänkte på är dom till vänster. Ljusreglagen och dimljusknappen. Ett vanligt fel på dessa instrumentbelysningar är att kopparbanorna på kretskortet går sönder. Lätt hänt när man tar isär dom. Går att löda och skarva om man vill. =)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #7 skrivet: september 12, 2012, 22:49:09 »
Joo jag vet att det ska vara 0,4 :P Men det jag tänkte på är att om man har större avstånd så tror jag att gnistan blir starkare så länge övriga prylar orkar med att leverera den.

Ett fel som gjorde att den gick ryckigt var att hatten på tändstiftet var på väg lös så det glappade friskt. Nu är alla dom 4 åtdragna så den går bättre. Brytaravståndet hade jag höftat till ganska bra. Mätte upp det på 0,5 men justerade ändå ner det till 0,4..
Verkar fortsätta gå lite småryckigt men det är nog 35000mila-slitage :p Är mycket på den som skulle behöva fräschas upp. T ex är det läckage i packningen mellan grenrör och avgasrör samt mellan topp o grenrör. Såg även att EGR-röret har ett litet rosthål på sig..

Knapparna jag tänkte på är dom till vänster. Ljusreglagen och dimljusknappen. Ett vanligt fel på dessa instrumentbelysningar är att kopparbanorna på kretskortet går sönder. Lätt hänt när man tar isär dom. Går att löda och skarva om man vill. =)
Ok, men jag tror inte det ger starkare gnista med större avstånd. Det enda brytaren gör är att den jordar när den klickar ihop, har för mig att om man har alledeles för stort eller alldeles för litet avstånd så kan man få överslag så gnistan slår mellan brytarspetsarna istället för ut till stiften.

Så den har gått hela 35000mil, det är mycket det för en 340 :o, de flesta på blocket brukar ha gått runt 15000-20000 riktigt ovanligt att det kommer ut nån som gått längre än så. Min har bara gått 12400mil 8)

Ja jag har ingen dimljusknapp, och ljusreglaget lyser då inte i min bil.
Ok, får ta och byta ut kopparbanorna mot en jävla massa sladdar istället så kanske jag får igång belysningen, tack för tipset :).
Men det är ett jävla pill så det får vänta till sommarn då jag kan låna min morsas bil så det inte gör något ifall min bil inte är ihopmonterad.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #8 skrivet: september 12, 2012, 23:00:15 »
ja just nu står den på 349xx nåt men slår snart över =) Mätaren brukar sällan ha flera kopparbanor och man brukar kunna ana vilka som är av. Men lätt att mäta upp. Enklast är ju att kolla jorden till belysningen. Har gjort det där själv på en tidigare 360 jag hade. Och köra utan mätarhus går ju fint.. Man lär sig ganska snabbt hur fort man kör =)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #9 skrivet: september 12, 2012, 23:09:51 »
ja just nu står den på 349xx nåt men slår snart över =) Mätaren brukar sällan ha flera kopparbanor och man brukar kunna ana vilka som är av. Men lätt att mäta upp. Enklast är ju att kolla jorden till belysningen. Har gjort det där själv på en tidigare 360 jag hade. Och köra utan mätarhus går ju fint.. Man lär sig ganska snabbt hur fort man kör =)
Jag har Car Dashboard i mobilen så jag kan se hastigheten, det är bara mobilen tar flera minuter på sig att hitta satteliter men annars så funkar det riktigt bra :)
Det är mest för bränlsemätare och tempmätare som jag behöver instrumentpanelen, har tagit bort höfläkten och kör en elfläkt manuellt med knapp så vill hålla koll på tempen så man slår på fläkten innan bilen kokar :P Annars är det bara bränslemätaren som behövs.
Men får kolla det, har försökt kolla så gott jag kan efter fysiska skador på kopparbanorna men har inte hittat något. Men får ta och ohm-mäta med multimeter, är det oändligt motstånd så är ju kopparbanan trasig. Det tar väl kanske 5min att ta ut mätarhuset, mäta och stoppa tillbaka huset igen.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #10 skrivet: september 17, 2012, 20:54:23 »
Lägger in två bilder till. Vem kan få nog av en 345a i sina bästa år? =)





En fråga. Har inte tänkt på det på mina tidigare 300a-bilar men ingen av dom har ju varit en tidig heller. Vad är det för sak som sitter på en röd slang som kommer ut ur luftburken. Vidare finns det även en svart slang på samma sak som går in i förgasaren. Den har även 2? elkablar kopplad till sig.. Någon som vet?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #11 skrivet: september 17, 2012, 21:05:19 »
Ingen kan få nog av en 345a i sina bästa år ;D

Jadu jag vet inte heller vad det är för något, skulle vara kul att veta den är till och vad den gör :)

Och får man fråga varför du har ett luftfilter framför batteriet? Det gör ju ingen nytta där iaf ::)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #12 skrivet: september 18, 2012, 22:35:22 »
Har du inte hört talas om att batteriet behöver frisk luft? Gör man det så minskar man bränsleförbrukningen med minst 200% samt att man får 200% mer effekt. ;)

Nej men tyckte att det inte gjorde så mycket nytta i luftburken som ändå knappt var inkopplad. Som du ser på bilden så är anslutningen lös och ligger där också. Den var ihoptejpad med eltejp och höll på att ramla isär. Så varför sportluftfilter när man kan köra utan? :p

Har den hållt 35000mil med filter lär den nog hålla några hundra till utan att den går sönder utan luftfilter =)

Men oj så underbara dom är att sladda med dessa bilar =) Lite synd på för lite effekt än så länge dock men med mina halkiga bakdäck så går det utmärkt när det är blött. Min teknik är dessutom underbar.
Börjar med ett förställ in i rondellen som görs med hjälp av att rulla in mot rondellen, dumpar kopplingen på tvåans växel så däcken låses och därefter är det bara att kliva på gasen omedelbart och glida lugnt och fint genom rondellen =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #13 skrivet: september 18, 2012, 22:45:51 »
Förutom öppen diff så är dessa bilar som gjorda för rondellkörning med stort flin  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #14 skrivet: september 18, 2012, 22:47:47 »
Har du inte hört talas om att batteriet behöver frisk luft? Gör man det så minskar man bränsleförbrukningen med minst 200% samt att man får 200% mer effekt. ;)

Nej men tyckte att det inte gjorde så mycket nytta i luftburken som ändå knappt var inkopplad. Som du ser på bilden så är anslutningen lös och ligger där också. Den var ihoptejpad med eltejp och höll på att ramla isär. Så varför sportluftfilter när man kan köra utan? :p

Har den hållt 35000mil med filter lär den nog hålla några hundra till utan att den går sönder utan luftfilter =)

Men oj så underbara dom är att sladda med dessa bilar =) Lite synd på för lite effekt än så länge dock men med mina halkiga bakdäck så går det utmärkt när det är blött. Min teknik är dessutom underbar.
Börjar med ett förställ in i rondellen som görs med hjälp av att rulla in mot rondellen, dumpar kopplingen på tvåans växel så däcken låses och därefter är det bara att kliva på gasen omedelbart och glida lugnt och fint genom rondellen =)

Hehe ja men det låter ju bra det, får bli nästa modifikation på bilen. 200% förbrukningsminskning gör ju så man får tillbaka soppa, jävlar kommer ju kunna starta en mack om jag kör tillräckligt mycket ;D

Låter ju som ett riktigt tattarlösning att eltejpa ihop. Det är ju en rödblockare så nog måste den hålla några hundra mil utan filter, stoppa dit en tunn duk (bakduk kanske dem heter?) och kläm fast med slangklammer eller något lämpligt på gummibiten som sticker ut från gasaren för att hålla ute det värsta gruset iaf ;)

Jo riktigt underbara är dem :D Med B19 kunde jag ta större rondeller när det var blött på 3an utan att knappt varva något, med B23an är det ännu enklare :) Synd bara att det vill till att enhjula när det börjar kränga lite väl mycket :'(
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #15 skrivet: oktober 24, 2012, 20:40:25 »
Fortsätter med att bidra med bilder =)

Passade på att åka ut mot hamnen idag när det faktiskt var sol ute. Även fast bilen inte är i det bästa skicket har den en viss charm över sig ändå. Kanske bara är solljuset som gör det? :P
Gillar iaf det nya stuket jag fick med mina vinterfälgar..








Håll till godo och försök inte att dreggla så mycket över tangentborden ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #16 skrivet: oktober 24, 2012, 21:14:03 »
Fina foton! Och som du säger, solen är en jäkla dräggelmultiplikator ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #17 skrivet: oktober 25, 2012, 16:16:43 »
Vad tycker ni om min svenska uppsättning fälgar och däck? Fälgarna står det något om eskilstuna på "made in sweden" och däcken är klassiska MSI regummerade "made in sweden".. Passar bra på en halvsvensk bil ju =)

En liten tanke när jag ser bilderna är att jag kanske kunda lyxat på med lite mer skärpedjup för att få mer av bilen i fokus. Nåt att tänka på tills nästa gång =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #18 skrivet: oktober 25, 2012, 23:24:24 »
Vad tycker ni om min svenska uppsättning fälgar och däck? Fälgarna står det något om eskilstuna på "made in sweden" och däcken är klassiska MSI regummerade "made in sweden".. Passar bra på en halvsvensk bil ju =)

Det är ju alltid kul  :D
Frågan är hur kul greppet är?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #19 skrivet: oktober 31, 2012, 20:22:19 »
Tyvärr är greppet bättre på blöt asfalt jämfört med dom betydligt nyare dock lite mer slitna 185orna som jag hade på förut. Dom jag har nu har en imponerande dimension på 155mm =)

Har inte fått något riktigt vinterväglag ännu vilket är tråkigt då jag inte har fått nyttja bilen på riktigt. Måste ju tyvärr nu meddela att jag kommer att göra mig av med bilen. Antingen blir det skroten om ingen nappar på att ta hand om den.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #20 skrivet: oktober 31, 2012, 20:28:47 »
Synd att du inte kunde nyttja den vintern igenom!
Men måste ju vara nån som är glad för en vinterbil som är utom räddning rostmässigt och som man inte behöver vara så rädd om!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 345 GLS -82 Rosthögen
« Svar #21 skrivet: oktober 31, 2012, 20:35:59 »
Ja jag skulle gärna ta den om jag bara får tag i nån plats att ställa den.
Har redan kontakt med danne via PM om det men är inte säkert att jag får tag i någonstans att ställa bilen så vi får se var den åker. Skulle vara perfekt som reservdelsbil åt mig :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75