haha ja lite mer pollar är alltid kul hm kanske fick ut 120-125 kanske mer kanske mindre du vet hur det är drog ju en 740 med 116 utan problem! sen så stryper ju förgasaren rätt mkt:P på med dubbla och säkert 130-140 det är väl litern på motorn stryper med kan jag tänka mig :/ men man fick mycket mera vrid
Jo alltid kul med mer effekt, och mer vrid är riktigt kul det med. Sån sjuk skillnad det blev när jag bytte till B23an från B19
Ja det är ju ändå en ökning på 25-30hk, det låter väldigt bra det. Går säkert att ta ut 130hk ur b23an ifall strombergarn inte stryper för mycket.
Jo men för att dra en 740 så räcker det med 100hk i 300-serien tack vare den lägre vikten, men för att dra en 740 någorlunda hårt (Saab 2,3i hårt
) så behöver man runt 120hk.
Låter konstigt att få mycket mer vrid med 405-topp och k-kam då det går emot vad folk säger, de flesta säger att den blir riktigt slö på låga varv pga stora kanaler i toppen och vass kam så det blir för låg gashastighet på låga varv men ger mer toppeffekt på höga varv. Fast man bör ju få mer vrid på högre varv, möjligtvis att vridkurvan följer effektkurvan lite bättre :hmm: