Författare Ämne: 15x8.5" fälgar till 360 köpes!  (läst 702 gånger)

Kentta

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
15x8.5" fälgar till 360 köpes!
« skrivet: oktober 01, 2012, 21:44:58 »
Hej, har nu på allvar börjat fundera på vilka fälgar jag ska köpa till 360:in. Är väldigt sugen på någon sorts 15x8.5" fälgar. Såg att någon hade det i någon tråd, och dom satt ju verkligen bra. Någon som har några typ BBS att sälja till en rimlig peng? Frakt är inga problem från min sida, jag pröjsar frakt osv.

Ha det gott!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 15x8.5" fälgar till 360 köpes!
« Svar #1 skrivet: oktober 01, 2012, 23:56:21 »
Hej, har nu på allvar börjat fundera på vilka fälgar jag ska köpa till 360:in. Är väldigt sugen på någon sorts 15x8.5" fälgar. Såg att någon hade det i någon tråd, och dom satt ju verkligen bra. Någon som har några typ BBS att sälja till en rimlig peng? Frakt är inga problem från min sida, jag pröjsar frakt osv.

Ha det gott!

Du nöjer dig nog med 15x8" också för det är ganska brett eller rättare sagt ganska maxat FRAM. Bak är det mer plats men bara inåt, utåt så är det mindre plats till skärmkanten än vad det är fram. Mina 8" breda fälgar med ungefärligt ET på 17mm (som sitter mindre än en centimeter från fjäderbenet fram) är på gränsen till att de klarar sig innanför skärmkanten när de monteras bak.

Bara liten tanke, nu hoppas vi att någon har feta fälgar att sälja till dig!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Eazy

• Medlem
  • Antal inlägg: 132
    • Visa profil
SV: 15x8.5" fälgar till 360 köpes!
« Svar #2 skrivet: oktober 02, 2012, 01:27:35 »
Jo det var jag det, 15x8.5" är lagom fram, bak är det för brett om man inte breddar skärmkanterna lite.
Beror på hur mycket du sänker och vilka däck du har. Själv brukar jag ha 175/50 på 9" så..
Synd bara att det ser koko ut när bakvagnen är bredare än fram.

Går utan tvekan in 8.5" bak om man har 175 breda däck, men då hamnar det för långt in (för min smak) fram om man har samma runtom.

Byt skärmkanter till bredare bak så kan du klämma in 9" bak och 8.5" fram typ, det är nog optimalt.

Men som sagt, beror lite på vad man är ute efter, hellaflush är ju lite annan sak än svenssons fitment  ;D

Nåväl, till tipsen.

BBS RS, 9" med ET minus 1 bak är saftigt, det kräver en ordentlig breddning av skärmkanter och mycket smalare däck,
men får man det att funka så sitter det nog som en smäck. Dessa ska vara nere i 10 tusen nu vad jag vet.

http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=38&t=9646

RS igen, endast 7 tusen får väl anses som ett kap, dock utan centrumkåpor, dem kan lätt kosta 1000kr styck kompletta för nya.

http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=38&t=9574

Polaren har också en uppsättning RS till salu men jag tror han ville ha 14 tusen. Går säkert att förhandla ner lite dock.
Säg till så hör jag med honom. Hans är 8.5" och 8".

Kolla annars på Vwgolf.se, mycket 4x100 till salu där.