Författare Ämne: projektarbete  (läst 37267 gånger)

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #40 skrivet: december 04, 2012, 10:07:10 »
ja dom ska ju bort, onödigt att ha dom kvar om stereon ska bort :) så di ska jag hive :) ska sätta sådna som bakljus bara för att göra den lättare, och dom lyser starkare än org backljus, så det är bra :)

ja det måste ju va mycket bilder :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #41 skrivet: december 04, 2012, 10:10:41 »
Låter riktigt fint det :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #42 skrivet: december 04, 2012, 10:15:23 »
innertaket är endel vikt å va? :P
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #43 skrivet: december 04, 2012, 10:21:40 »
innertaket är endel vikt å va? :P
Jo väger säkert något kilo.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2862.msg33278#msg33278
Här har FREJ sammanställt en lista på vikter på olika delar.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #44 skrivet: december 04, 2012, 10:24:06 »
här kommer det mer bilder, kopplade ihop mobilen och datorn på nåt modärnt vis :) så jag kunde flytta bilder från mobilen till datorn, komplicerat men :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #45 skrivet: december 04, 2012, 10:27:52 »
Ja kan vara krångligt ibland att få över bilder till datorn :P

Fint med fler bilder :)
Är det flera småhål i motorhuven eller är det bara lacksläpp?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #46 skrivet: december 04, 2012, 10:29:11 »
va tvungen att ha snabblösning till extraljusen :) så det ble 3 höl i huven :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #47 skrivet: december 04, 2012, 10:30:36 »
va tvungen att ha snabblösning till extraljusen :) så det ble 3 höl i huven :)
Okej. Ja det kan man kalla snabblösning iaf ::)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #48 skrivet: december 04, 2012, 10:32:56 »
haha :) blev ett j*vla ljus iallafall :) men sånt blir det inte nu då den ska va lätt, snabb och stark :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #49 skrivet: december 04, 2012, 10:36:58 »
haha :) blev ett j*vla ljus iallafall :) men sånt blir det inte nu då den ska va lätt, snabb och stark :)
Ja kan jag förstå :)
Nä allt onödigt måste bort, mycket billigare att lätta än att trimma. Har för mig en tumregel är 10kg=1hk, dvs lättar man 10kg går bilen lika mycket "hårdare" som om man trimmat 1hk.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #50 skrivet: december 04, 2012, 10:42:53 »
ja det har jag läst i nån tråd åt nåt håll :) så om jag tar bort motorn å växellådan så går den fan så mycket bättre sen ;)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #51 skrivet: december 04, 2012, 10:46:50 »
ja det har jag läst i nån tråd åt nåt håll :) så om jag tar bort motorn å växellådan så går den fan så mycket bättre sen ;)
Jo mycket onödigt vikt det :P. Problemet med det är att då tar man även bort effekten, men ta bara bort växellådan men inte motorn för det är ju i motorn effekten sitter ;)

Men kom på att man kan ju räkna ut vikt/effekt-förhållandet för att vara lite vetenskaplig:
Kan ta min bil som exempel:
1200kg/120hk = 10kg/hk
Lättar jag sedan 100kg får jag
1100/120 = 9,166kg/hk
För att få samma vikt/effekt förhållande utan att lätta behöver jag då:
1200kg/9,166kg/hk = 130,9hk
Därmed har vi visat att 100kg lättning på min bil ger samma som en ökning med 10,9hk i motorn.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #52 skrivet: december 04, 2012, 10:48:06 »
haha :) ja det var ju en uträkning man ska vara mattesnille för :) men förstår ungefärligt vad du menar :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #53 skrivet: december 04, 2012, 10:50:58 »
får nog döpa om tråden, för det kommer ju inte bli gjort i 3an detta :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #54 skrivet: december 04, 2012, 10:58:08 »
haha :) ja det var ju en uträkning man ska vara mattesnille för :) men förstår ungefärligt vad du menar :)
hehe jadu är väl inte allt för svårt.
Har man bara en kalkylator (kör med windows inbyggda när jag sitter på datorn) och man kan division så ska det inte vara några problem.

Kan försöka förklara lite bättre:
Det första jag gjorde var att räkna ut hur många kilogram som varje hästkraft måste släpa fram.
Sen räknade jag ut hur många kilogram varje hästkraft måste släpa fram ifall jag tar bort 100kg
Efter det tog jag sedan det önskvärda vikt/effekt-förhållandet och delade det med vikten jag kommer ha och då får jag fram hur många hästkrafter som behövs för att kompensera för den högre vikten.

Sen ändras ju vikt/effekt-förhållandet beroende på hur mycket bränsle man har i tanken, hur mycket spolarvätska man har i behållaren, hur mycket kylarvätska man har i kylsystemet, hur mycket olja man har i motorn och även hur mycket skräp och passagerare man har i bilen.

Tjänstevikten på bilen är ju bilen med alla vätskor fyllda till max, en förare på 75kg och bilen utrustad så som den rullade ut från fabriken.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #55 skrivet: december 04, 2012, 11:00:35 »
fatta nog ännu mindre nu, matte är inte mitt område, vad är division? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #56 skrivet: december 04, 2012, 11:10:00 »
fatta nog ännu mindre nu, matte är inte mitt område, vad är division? :)
division = delat med eller vad du nu vill kalla det. Division är när du delar ett nummer med ett annat iaf ;)
Ja alla kan ju inte vara duktig på matte.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #57 skrivet: december 04, 2012, 11:51:49 »
sköter att vara dålig på matte åt många ja :) jaha men då fattar jag mer vad du menar :) har en fråga, hur får turbon olja egentligen? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #58 skrivet: december 04, 2012, 11:58:57 »
sköter att vara dålig på matte åt många ja :) jaha men då fattar jag mer vad du menar :) har en fråga, hur får turbon olja egentligen? :)
Turbon får olja genom en oljetrycksslang som man kopplar på en oljekanal i blocket, oftast kopplar man den på ett T-kors eller Y-kors på samma ställe som oljetrycksgivaren sitter.
Har för mig 940LTT har ett oljerör med banjo-koppling på båda sidorna, ena sidan kopplas på oljeinloppet i turbon och andra sidan kopplas längs fram på motorn just under vattenpumpen om jag inte minns fel (det är på samma kanal som oljetrycksgivaren sitter bara att det är där kanalen slutar just i fronten av motorn).

Sen oljeretur från turbon ner i block eller tråg. Bäst att sätta i block på B200/230 då det är utgjutet på dessa block, man behöver bara borra upp ett hål och stoppa dit en nippel. Svårare på B12/21/23 för där är det ingen gjutningen för oljeretur i blocket man sätter då oftast oljeretur i tråget på dessa.

Hoppas det var svar på din fråga :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #59 skrivet: december 04, 2012, 12:00:59 »
bättre svar kunde jag inte fått :) vet du någon som har en billig turbo som kan säljas till rimligt pris? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #60 skrivet: december 04, 2012, 12:08:54 »
bättre svar kunde jag inte fått :) vet du någon som har en billig turbo som kan säljas till rimligt pris? :)
Jadu det vet jag inte. Om du inte vill köpa min TD04H-13 med 940-grenrör, turbon är renoveringsobjekt (läker olja både på avgas och insug-sidan), men har lovat bort den åt en polare (men är inte säkert han kommer köpa den) men funderar på att renoverar den och köra med i min. Velar lite där för egentligen vill jag ha en lite större turbo som klarar mer effekt men känns inte så jättevärt då jag redan har en som duger till runt 200hk om man renoverar den, betalade trots allt endast 300kr för grenrör+turbo. (Renoveringssats går på runt 500kr från brittiska ebay).

Men kolla blocket, bilforum, bilskroten och hör runt bland folk du känner.
Går säkert att hitta en 940-turbo eller 740-turbo på någon bilskrot i närheten av dig. 940-turbogrenröret är bättre utformat än 740-turbogrenröret iaf, inte lika skarpa böjar i 940-grenröret.
Men vet inte hur billig en bilskrot är på det, ett 940-turbogrenrör går på runt 300-500kr på tradera och en TD04H-13C går även den på runt 300-500kr på tradera i ungefär samma skick som den jag har liggandes.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #61 skrivet: december 04, 2012, 12:14:20 »
men passar 940 grenrör på 343 då? :) är inte så insatt i turbo, så jag vill nog ha en hel, borde finnas på raksta-skroten här i arvika :) men hur blir det med extraktor? måste jag bygga eget turboextraktor? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #62 skrivet: december 04, 2012, 12:29:41 »
men passar 940 grenrör på 343 då? :) är inte så insatt i turbo, så jag vill nog ha en hel, borde finnas på raksta-skroten här i arvika :) men hur blir det med extraktor? måste jag bygga eget turboextraktor? :)
940-grenrör passar på alla rödblockare. Så ja det passar på din B200 för det är en rödblockare :)
Problemet är bara att motorfästet som sitter bultat i karossen hamnar nära wastegateklockan på turbon, max 1cm mellan wastegateklocka och motorfäste, det några har gjort är att bygga om motorfästet på avgassidan så motorn står på fästet istället för hänger i det så det blir mycket mer utrymme.

Ja det är bara att börja leta så hittar du nog till slut, räkna med att en turbo som är i fullt fungerande skick går på mellan 1000-2000kr + grenrörskostnaden på det.

Kör du med 940-grenrör och 940-turbo så behöver du inte bygga något turboextraktor-rör, det enda du behöver är att bygga en downpipe mellan utblåset på turbo och ner till avgasröret, blir enklast om du tar en original-downpipe från samma bil du tog turbon ifrån och modifierar så det passar i 300-serien.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #63 skrivet: december 04, 2012, 12:37:10 »
det låter rimligt :) funderar på en dumpventil, borde skona motorn ganska bra? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #64 skrivet: december 04, 2012, 12:42:41 »
det låter rimligt :) funderar på en dumpventil, borde skona motorn ganska bra? :)
Skaffar du en TD04H-13C så sitter det redan en dump på kompressorhuset.
Men man kan ju sätta ett dumplock och montera en extern dump.
Vill man komma undan billigt köper man en Bosch-plastdump, är ingen idé att köpa någon flashig dump då Bosch-dumpen funkar precis lika bra bara att de flashiga kostar många kronor mer.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #65 skrivet: december 04, 2012, 12:46:11 »
okej :) vill inte ha nåt bögigt ljud (inget illa ment till dom som har det) vill bara att det ska hålla länge. har många frågor, så tar nån ibland, om jag gasar fullt så ryker det svart, när jag släpper gasen ryker det blått, är det dålig olja då? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #66 skrivet: december 04, 2012, 12:59:51 »
okej :) vill inte ha nåt bögigt ljud (inget illa ment till dom som har det) vill bara att det ska hålla länge. har många frågor, så tar nån ibland, om jag gasar fullt så ryker det svart, när jag släpper gasen ryker det blått, är det dålig olja då? :)
Låter precis som att motorn din förbränner olja. :-X Blå rök = olja i avgaserna.
Frågan är då var oljan kommer ifrån, om det är vevhusventilationen som är igentäppt, kolvringarna som läker igenom olja, ventiltätningar eller ventilstyrningar som är dåliga.

Vet tyvärr inte vad man kan göra för att kolla, ett komptest är inte dåligt iaf. Kompet brukar ligga runt 8-9bar, men det viktigaste är att kompet är jämnt mellan cylindrarna, max 0,1-0,2bar skillnad mellan bästa och sämsta cylindern.

Du kan även ta loss tändstiften och kolla hur dem ser ut, är tändstiften svarta så förbränner motorn olja.
http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/faqs/faqread.asp (bra länk där man kan se hur tändstiften brukar se ut vid olika motorproblem).
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #67 skrivet: december 04, 2012, 13:17:37 »
vi har en sån tavla på skolan, skitbra :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #68 skrivet: december 04, 2012, 13:19:44 »
vi har en sån tavla på skolan, skitbra :)
Najs :) Riktigt bra att ha då tändstiften säger mycket om vad som händer inne i förbränningsrummet.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #69 skrivet: december 04, 2012, 13:22:03 »
ja, får kolla på dom, om jag ställer tändningen lite före? borde göra lite skillnad? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #70 skrivet: december 04, 2012, 13:24:02 »
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=8053.0 vore snällt om du kunde höra dig ikring och meddela mig om du hör nåt? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #71 skrivet: december 04, 2012, 13:28:08 »
ja, får kolla på dom, om jag ställer tändningen lite före? borde göra lite skillnad? :)
Om du ökar förtändningen får du lite högre cylindertryck så ger lite ju lite vrid med ökad förtändning. Möjligtvis att den startar lättare när den är kall annars vet jag inte om det gör någon skillnad (jag har då inte märkt av någon mer skillnad är att motorn får lite mer ork på låga varv och orkar dra lite längre på höga varv).

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=8053.0 vore snällt om du kunde höra dig ikring och meddela mig om du hör nåt? :)
Ja jag bor ju "några" mil bort, men ser jag något så hör jag av mig.
Inte kul att bli bestulen, speciellt inte på en 30-moped då det är så gott som omöjligt att hitta dessa :-\ Finns ju inga ägarpapper eller något sånt, enda riktiga beviset på att man äger en 30-moppe är kvittot från inköp.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #72 skrivet: december 04, 2012, 13:30:00 »
farsan har hade moppen sen han va liten, så ägarbevis finns tyvärr inte :/

värt ett försök iaf :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #73 skrivet: december 04, 2012, 13:49:09 »
farsan har hade moppen sen han va liten, så ägarbevis finns tyvärr inte :/

värt ett försök iaf :)
Ok, ja om ni kan ramnummret så tror jag det duger som "ägarbevis" men inte säker på det. Kanske räcker med att man har dokumentation som styrker att det är ens moped.

Jo nog är det värt ett försök alltid, högre chans att hitta mopeden igen om man försökt än om man inte försökt.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #74 skrivet: december 04, 2012, 14:03:17 »
ja, menade att det är värt ett försök med tändningen :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #75 skrivet: december 04, 2012, 14:26:53 »
ja, menade att det är värt ett försök med tändningen :)
Jaha, ja det är också värt ett försök. ;D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #76 skrivet: december 04, 2012, 14:30:27 »
får pröva mig fram på det :) med kompressor blir det väl ett bättre bottendrag? :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #77 skrivet: december 04, 2012, 16:42:52 »
får pröva mig fram på det :) med kompressor blir det väl ett bättre bottendrag? :)
Jo kompressor ger ju mer effekt på låga varv än turbo men går inte att ta ut lika hög toppeffekt som med turbo.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

gl87an

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #78 skrivet: december 04, 2012, 16:47:09 »
okej :) ja det var bara e litta fundering :) nu ska jag ut i garaget och kika lite :) se om det går att göra nåt med den iaf :)
om gud velat att man skulle springa hade han ej byggd motorer och hagelgevär.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3516
    • Visa profil
SV: projektarbete
« Svar #79 skrivet: december 04, 2012, 16:56:14 »
okej :) ja det var bara e litta fundering :) nu ska jag ut i garaget och kika lite :) se om det går att göra nåt med den iaf :)
Ja funderingar är bra, då kommer man på idéer och lär sig förstå lite mer hur saker fungerar :)

Ja det låter bra det :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88