Författare Ämne: hjulhopp så man tror hela bilen ska ramla isär vid hjulsläpp  (läst 9203 gånger)

_rockabilly86_

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
tja micke här. ny på forumet men nu när man har köpt sig en 300 så tänkte jag att det va lika bra o gå med :)
 
mitt problem är nu att så fort jag åker rakt fram och får hjulspinn så studsar däcken nåt otroligt:( kör med 195/65/15 sommardäck. bakvagnen bestar av plan smidda org bladfjädrar,240 bakaxel och amazon bakdämpare. tacksam för anabbt svar så man kan ut o känna lite mer på grejerna innan riktig mappning . mvh micke nybliven 300 tok:)

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: hjulhopp så man tror hela bilen ska ramla isär vid hjulsläpp
« Svar #1 skrivet: mars 01, 2012, 15:23:35 »
Har du något momentstag ??? om det glappar eller saknas studsar däcken vid hjulspinn.

_rockabilly86_

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: hjulhopp så man tror hela bilen ska ramla isär vid hjulsläpp
« Svar #2 skrivet: mars 01, 2012, 21:15:44 »
jag har ett moment stag precis till höger om diffen bakifrån sett. såg idah att bladfjädrarna ser ut som S nu efter man kört lite:S. kan inte så mycket om just bakvagnar så är väldigt tacksam för svar. mvh micke

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: hjulhopp så man tror hela bilen ska ramla isär vid hjulsläpp
« Svar #3 skrivet: december 28, 2012, 01:06:40 »
jag har ett moment stag precis till höger om diffen bakifrån sett. såg idah att bladfjädrarna ser ut som S nu efter man kört lite:S. kan inte så mycket om just bakvagnar så är väldigt tacksam för svar. mvh micke

Hej, längsesen det skrevs men ser bladfjädrarna fortfarande ut som S? Har inte hört tala som detta fenomen tidigare annat än när det körs på strippen med ganska hög effekt i motorn. Men då var det nog ett tillfälligt S i starten. Inte bestående!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.