Författare Ämne: volvo 345 dls bygga gatbil  (läst 311912 gånger)

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #480 skrivet: september 10, 2016, 20:59:12 »
update  :D

igår tog jag å bytte toppackning och satt ihop allt å startade, funkade kanon. så jag ringde in min polare Abbe, (som jag har team med) så vi tog å for 1,5 mil utanför där jag bor å tänkte fortsätta mappa men de gick skit. bilen gick bra men de gick fan inte å ansluta datorn till boxen. Jag har inte haft någe speciellt strul med de förut men plötsligt funkade de inte  >:(, så efter 3 timmars strul med en massa uppdateringar på både datorn och tunerstudio / pröva allt!!, så gav vi upp ca 3 på natten. Idag har jag kollat massor och de visade sig att usb portarna på min laptop inte funkar, har googlat en massa å hittat mycket tips men inget värkar hjälpa. Tydligen kunde de hjälpa att man uppdaterar Windows för hittade tips på att com portar kunde sluta fungera å att de skulle vara fixat i uppdateringen, nu efter 3 timmar så är uppdateringen klar och nu tänkte jag gå ut i garaget å prova.

Fortsättning följer......
Men bilen är på hjul iallafall  :D :D :D :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #481 skrivet: september 18, 2016, 13:04:46 »
update  :D

Igår kväll var de mapptur 3,0. Den här gången gick det kanon, mappningen gick bra men vi stötte på ett litet problem, på lite över 6000rpm på 3ans växel tog de slut på spridare. jag märkte att vid en fullgasrepa blinkade dutycycle mätaren rött, så jag vinkade åt polarn som körde att han skulle släppa gasen, å då vi tog omtag så kollade jag noga på den mätaren eftersom bränsle och lamda var bra å såg att de drog mot 90%. Då sänkte jag varvstoppen från 6500 till 6000 å då var de 82% dutycycle med 373cc spridare på 0,5 bars ladd. Lite konstigt för jag läste att dom spridarna skulle räcka till lite över 300hp, bilen går ju jävligt bra men på de laddtrycket känns den effekten lite långsökt. så då bytte vi då mappen var bra så jag körde å polarn åkte, Tycker de e en brutal bil å är fantastiskt nöjd än så länge med drag och respons.

Men då kommer vi till lite större problem, de började bryta konstigt i bakvagnen under körningen på slutet, min kompis Abbe är 2år äldre och har haft mycket haverier med växellådor och bakaxlar, å han tycke genast att ljudet kom från diffen. efter en del körning för att få känsla för bilen kom det till finalen, testet om de gick å spinna på asfalt. Abbe filmade och jag ba en bön att de skulle gå bra å dumpade sinterkopplingen på 4000rpm på 1an, släppte direkt. 2m hjulspinn sen var diffen historia  :'( :'(
som tur var gick det att dra hem bilen med mycke skrammel, ska ta ur diffen idag å kolla lite men kåpan till bakaxeln är manglad och uttryckt.

Trots lite problem är jag väldigt nöjd med resultatet jag lyckats med under projektets gång, nu läggs projektet tillbaka i en ny byggfas den kommande vinter och mer körning blir till våren  :D :D :D

Hare gött  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #482 skrivet: oktober 20, 2016, 00:05:39 »
Tack för ännu en händelserik rapport! Vad händer nu? Finns nu en sista chans att köpa torsendiff på engelska forumet. Kanske vore nåt!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #483 skrivet: januari 15, 2017, 18:32:21 »
tjena, jävlar va det har hänt mycket sedan jag var inne på forumet sist   :P

Tog å byggde en helt ny bakvagn, 1031 axel med en diff jag svetsade på en helt nytt sätt. Blev även en riktig bakvagnsbrygga med justerbara uniballs för att säkerställa en bra pinjongvinkel. Efter det så beställde jag en bur hos Finess.se och efter 2 intensiva veckors arbete så var den på plats målad å klar  :D :D . Efter de byggde jag om fronten i rör för att få dit en större alu kylare, villket jag fortfarande bygger på. För att få mer gjort så tog jag ut motorn ur bilen och bytte ut m47an mot en m90 låda, formade kardantunneln med slägga sen var den på plats med en nybyggd växellådsbalk.  Rensade även bort all el bakom instrumentpanelen och drog nytt till de viktigaste. klädde även om instrumentpanelen då jag fick kapa i den för att få plats för rören till buren. så nu skissar jag på att flytta styrväxeln i sidled för att få plats för den hydrauliska slavcylindern, så det blir även ombyggnation av pedalställ för hydraulkoppling  :P

Har även köpt en kanonfin biltrailer så nu går jag all in för att kunna köra Gatebil mantorp i juni  ;D

Så tro inte att jag har gett upp,utan jag matar på 120% nu för att fullfölja drömmen om att köra gatebil  ;) :D
Bjuder på lite bilder för eran skull
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #484 skrivet: januari 15, 2017, 18:34:03 »
 8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #485 skrivet: januari 15, 2017, 18:35:13 »
 8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #486 skrivet: januari 16, 2017, 06:20:44 »
Ser ut att vara riktigt bra passform på buren, starkt jobbat!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #487 skrivet: januari 21, 2017, 11:15:53 »
Oj vad du bygger! Hoppas du orkar hålla i och få kul på Gatebil då! Kanske måste dit och kolla på då  :P

Tack för att du tar dig tid att uppdatera oss!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #488 skrivet: juni 06, 2017, 15:21:32 »
update  :D

Jag får beklaga för att inte uppdaterat på länge men arbete på dagarna och fullskruvning i 345an på kvällarna tar tid  :P
Men nu är bilen redo för Gatebil Mantorp, så om 1 Vecka blir det 90 mil söderut :D

just nu är det svårt att gå in på detalj och förklara allt för jag har arbetat så mycket med bilen. Så jag överlåter de till er att kommentera om ni är nyfiken på något.

Men utöver bygget med m90 låda, rörfront, bur, så blev det även i stort sätt ett nytt bränslesystem i skuffen. flyttade om tanken, dubbla 044 pumpar och en catch tank. Sedan byggde jag en brandlåda runt allt. dragkroken togs bort och nya fästen för kofångare bak byggdes, för att spara vikt. originallyktorna togs bort och jag formade plast istället som skruvades i fronten, sitter även en 18w ledstrålkastare bakom för att få något lyse. Det är faktiskt bättre än original ;)

Motormässigt så blev det screampipe och en h-kam monterades med ställbart kamdrev, annars samma grejer. märkte varför spridarna bottnade i fjol, trots att jag rengjort alla an-ledningar noga blev de gummirester kvar som fastnade i bränslefiltret, så nu då jag byggde om bränslesystemet blev det ett nytt filter. så för 1 månad sedan mappade jag och polaren Isak körde, så nu varvar jag 6000rpm 85% dutycycle på 0,5 bars ladd. Fullt ladd 3000rpm. Är riktigt imponerad på va de skottar på efter 4000rpm helt sjukt, så efter Mantorp blir det nya spridare å mer ladd för att se vad motorn går för. Än så länge spinner den 2an och en bit på 3an vid fullgasväxlingar rakt fram.

H-kammen får verkligen grejerna att snurra bra, går inte att jämföra med A-kammen. med A-kam så var det laddtrycket som sköt på, nu ere först laddtrycket då tycker man att bilen går bra, sen kommer man in i effektregistret på H-kammen å de drar nå grönjävligt. faktiskt så pass att jag fortfarande är obekväm i bilen och blir lite skakis  :P
Men man vänjer sig väl  :)
Får slänga in lite bilder
« Senast ändrad: juni 06, 2017, 15:43:14 av Teamduttmeck »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #489 skrivet: juni 06, 2017, 15:23:06 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #490 skrivet: juni 06, 2017, 15:24:26 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #491 skrivet: juni 06, 2017, 15:25:47 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #492 skrivet: juni 06, 2017, 15:27:23 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #493 skrivet: juni 06, 2017, 15:27:42 »
 :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

j_nilsson

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #494 skrivet: juni 15, 2017, 09:44:43 »
jävlars så snygg bil.

Var det mycket jobb att få plats med M90?
Fanns det nån kardan som passade direkt eller fick du svetsa om?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #495 skrivet: juni 19, 2017, 11:30:33 »
Häftigt! Hur gick det på Mantorp då!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #496 skrivet: juli 02, 2017, 11:37:12 »
jävlars så snygg bil.

Var det mycket jobb att få plats med M90?
Fanns det nån kardan som passade direkt eller fick du svetsa om?

Eftersom jag redan haft m47 monterad fram i bilen så vare bara
slägga och 1 timme så passade det i tunneln, sen mot framvagnsbalken blev det
riktigt snävt så jag fick kapa bort lite på svepet men de gick fint.
240 turbo kardan bakre och m90 främre kardan så passar det bra  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #497 skrivet: juli 02, 2017, 11:50:14 »
Häftigt! Hur gick det på Mantorp då!?

Man herregud vilken kanonhelg, blev 2st körpass på fredagen och ja kan säga att köra på bana är de roligaste jag gjort  :D
helt annat mot å köra på vanlig väg. bilen gick så jävla bra, stabil i chassi, bra bromsar, hjulspinn 3an. helt över förväntan.
tänkte köra försiktigt fredag, lördag och ge allt på söndag för att få så mycket körtid som möjligt. men fredagskväll slutade med blåst toppackning
på 1an och 4ans cylinder. Jag hade med grejer och toppackning men jag å polaren valde å se på festivalen istället för att skruva bort en massa tid, då ändå original packningarna inte håller för mig.

så nu är toppen riven och rensad och ska på riktplaning i veckan här, för de blev skador då packningen for. sen är 3-lagers stålpackning och original toppbultar på g
med posten. tänkte jag provar å ser om de håller bättre.

gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #498 skrivet: juli 08, 2017, 23:47:54 »
Häftigt! Hur gick det på Mantorp då!?

Man herregud vilken kanonhelg, blev 2st körpass på fredagen och ja kan säga att köra på bana är de roligaste jag gjort  :D
helt annat mot å köra på vanlig väg. bilen gick så jävla bra, stabil i chassi, bra bromsar, hjulspinn 3an. helt över förväntan.

Låter underbart! Kan inte vara många som testar bana första gången och tycker att bilen lirar på så bra!

Angående toppackningen. Har du knacksensor?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #499 skrivet: augusti 20, 2017, 12:29:06 »
Häftigt! Hur gick det på Mantorp då!?

Man herregud vilken kanonhelg, blev 2st körpass på fredagen och ja kan säga att köra på bana är de roligaste jag gjort  :D
helt annat mot å köra på vanlig väg. bilen gick så jävla bra, stabil i chassi, bra bromsar, hjulspinn 3an. helt över förväntan.

Låter underbart! Kan inte vara många som testar bana första gången och tycker att bilen lirar på så bra!

Angående toppackningen. Har du knacksensor?

nej ingen knackis, mappen va ganska snäll i tändningen och de syns inga tecken på spikning på grejerna.
så jag tror att original toppackning inte pallar en b19 som tar djupa andetag  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #500 skrivet: augusti 20, 2017, 12:46:52 »
update  :D

345an monterades ihop och gick som en klocka igen, sen slog de mig att de e dags att gå på med steg 2
ETANOL!! så jag investerade i siemens deka 875cc spridare, spolade bränslesystemet med e85 och tankade upp 35l
efter en helhelg med justerande så startade bilen som vanligt och avgaserna påminde om mantorp  :D
sen blev det 4 helger i rad som fredagsnatten var bokad för mappning, satan vad e85 gör skillnad! bilen blev så mycket lättare att köra och mycket
finare gång. efter mycket problem med skenande laddtryck, 2 pysventiler som gav upp, en egensvarvad justering i locket på wg-n som skenade på varvstopp, så beslöt jag mig för att köpa fjädrar för önskat laddtryck. För att få en säker mekanisk justering som inte skenar. så nu är en 1 bars fjäder monterad och jag är helnöjd, vilket jävla register att åka på, från 3500rpm till 6500rpm ere fullt ös och spridarna går på 62% dutycykle. så nu är jag fundersam om man ska köpa en 1,4 bars fjäder och mappa mer eller om man ska bänka motorn på 1kg nu och ta 1,4 till våren. kom gärna med förslag!

Tuvär inga bilder men de finns en film på 0,5 bar och e85 på min kanal : https://www.youtube.com/watch?v=B1_JMiVounY


gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #501 skrivet: augusti 21, 2017, 19:54:05 »
update

nu är en 1,45bars fjäder på väg från staterna och den 18 september blir det en halvdag på Motornord i Sundsvall.   ;D ;D
så lägg era gissningar på effektsiffror! mitt mål står kvar på 250whp/300wnm

motorspec: b19a block, 530topp med tillsnyggade kanaler samt en kompsänkning i förbränningsrummen, H-kam monterad, ställbart kamdrev, 875cc spridare, e85,
egenbyggt pulssplittgrenrör i 42,4 rör, 35mm wg med screampipe, super t70 turbo med AR: 0,82 avgashus, 3" avgas och tryckrör, 600x300x76 intecooler
ms1v3 styrsystem, högeffektständspole, volvos turbo stift med 0,4 elektrodgap. tror de va allt som är relaterat till en kraftökning

på återseende 300 åkare  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #502 skrivet: augusti 22, 2017, 00:01:19 »
Underbart!
Är ju känt sen länge att E85+laddtryck är ett bra koncept  :D

Gissar på att du får ut 275hk+  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #503 skrivet: september 18, 2017, 19:19:34 »
update  :D

fy fan vilken kanondag på Motornord i Sundsvall, mitt mål på 250whp är uppnått  :D :D :D :D


dagen började med att jag klev upp 03.30 och begav mig 22mil mot motornord, och klockan 8 på morgonen så knuffade vi in bilen. 345an hade sura ner sig totalt
då jag skulle varmköra innan dom öppnade verkstaden. efter att ha bytt tändstift så började mappningen, de susade på bra och jag bad att köra ett första svep för att kolla hur jag hade lyckats med mappningen själv på gatan, jag hade en mycket mager bränsleblandning på låglast men de gav 211whp. helt sjukt  :P efter att Roger mappat nån halvtimme med belastning av dynon så blev det 220whp och 317wnm på 1 bars ladd, trots att fjädern jag satt i va specsad till 1,45bar så bled de ändå 1 bars ladd ::) men jävla bra klös ändå  :P, då fick jag låna en pysventil och roger mappade på i 5 min till. så på 1,3 bars ladd gav de gammla b19 blocket 260whp och 372wnm och ja e så jävla nöjd  ;D ;D fruktansvärt bra bemötande och kunskap rekomenderar motornord starkt!

tips jag fick var att sätta i hårdare ventilfjädrar för original va på gränsen till ventilsläpp så varvstoppen är på 6000 nu
och kolla ventilspelet på 4ans cylinder för den surar ner sig på låglast

testade bilen nyss på 1 bars ladd 220whp och fy fan va den är rapp 2ans växel går lätt som is på asfalten  8)

kommentera gärna!
« Senast ändrad: september 18, 2017, 19:23:57 av Tobias Granlund »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #504 skrivet: september 19, 2017, 20:04:20 »
Nice!   ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #505 skrivet: september 22, 2017, 23:34:55 »
Oj vad kul! Skönt när det levererar!

Kul med B19 på bakluckan  ;D

300-Racing är egna dekaler eller nåt man missat?  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #506 skrivet: september 24, 2017, 23:09:37 »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #507 skrivet: september 24, 2017, 23:15:24 »
Oj vad kul! Skönt när det levererar!

Kul med B19 på bakluckan  ;D

300-Racing är egna dekaler eller nåt man missat?  :P

ska bli kul å köra någon kväll framöver och känna skillnaden, har precis kommit hem från gatebil med en massa inspiration igen  :D
300 racing är bara en dekal jag passade på å satt dit då jag fick wrd strömsund som en sponsor, dom jobbar med dekaler och vinyl  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #508 skrivet: oktober 03, 2017, 20:00:41 »
update

tog å körde några timmar med bilen på lördagen som var, och de gick fint
trodde faktiskt det skulle kännas mer med 50whp mer än jag själv mappat fram men de va som samma, ja tror man börjar bli van redan  :P
min polare som åkte tyckte dock att de va ett jävla klös  :D 8)

finns en liten film här: https://www.youtube.com/watch?v=hFeXjzpmCY0

gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #509 skrivet: oktober 06, 2017, 14:47:36 »
 ;D ;D ;D Och nästa steg är att slänga på ett par slicks och få ett tidkort. Då är du fast i träsket på riktigt!!! Det är gatbils-"vägen" som många blir fast i dragracing. Kör hårt!  8)

/M

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #510 skrivet: oktober 06, 2017, 19:01:17 »
;D ;D ;D Och nästa steg är att slänga på ett par slicks och få ett tidkort. Då är du fast i träsket på riktigt!!! Det är gatbils-"vägen" som många blir fast i dragracing. Kör hårt!  8)

/M

helt klart sugen  :P, men intresset drar mot att åka på sladd. nu kör vi en ny vinter med byggnation  ;)
kul med kommentarer  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #511 skrivet: oktober 18, 2017, 22:23:24 »
Denna bilen är ju grym, kul att den blev klar innan nästa bygge tog vid. Inte alltid det blir så..  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #512 skrivet: oktober 21, 2017, 12:09:53 »
Denna bilen är ju grym, kul att den blev klar innan nästa bygge tog vid. Inte alltid det blir så..  :P

fan va kul du tycker de  :D :D, jag är helnöjd, framförallt att jag överbevisat alla ja känner om att en gammal 340 med b19
kan bli frän och gå bra. dom flesta som tyckte jag var blåst som bygger på en 300 för 4 år sedan tycker att dom är grym nu  ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #513 skrivet: oktober 22, 2017, 21:33:36 »
dom flesta som tyckte jag var blåst som bygger på en 300 för 4 år sedan tycker att dom är grym nu  ;D

Kul att höra. Revansch  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #514 skrivet: oktober 22, 2017, 21:44:55 »
fan va kul du tycker de  :D :D, jag är helnöjd, framförallt att jag överbevisat alla ja känner om att en gammal 340 med b19
kan bli frän och gå bra. dom flesta som tyckte jag var blåst som bygger på en 300 för 4 år sedan tycker att dom är grym nu  ;D
Känner igen det där :P
Härligt att du lyckades bevisa för dom att 300 är det som gäller :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #515 skrivet: november 06, 2017, 22:29:24 »
Citera
fan va kul du tycker de  :D :D, jag är helnöjd, framförallt att jag överbevisat alla ja känner om att en gammal 340 med b19
kan bli frän och gå bra. dom flesta som tyckte jag var blåst som bygger på en 300 för 4 år sedan tycker att dom är grym nu  ;D

Lika här. Det var första kommentaren jag fick när jag berättade om mitt bygge........men vänta ni klentrogna!!!  8)

/M

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #516 skrivet: november 11, 2017, 12:23:31 »
tack för kommentarerna  :D

ska snart ta nya tag och bygga på men de har varit mycke strul ett tag med allt.
men jag ska bju på några bilder på bilen i sin helhet från sommaren, hoppas ni gillar de
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #517 skrivet: november 13, 2017, 06:55:25 »
Sommar!! Längtar redan efter asfalt.

Och appropå sommar så gjorde jag en riktigt rolig grej i sommras...Gasoline Streetweek!! En helt fantastisk veckan med race och härliga transportsträckor (130 mil). Något du borde överväga att göra med din bil. Den passar perfekt för detta evenemang!!

Här en bild från sommaren med förra bilen.



/M

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #518 skrivet: november 13, 2017, 21:41:31 »
den karamellen ska ja suga på  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #519 skrivet: november 23, 2017, 21:00:25 »
men jag ska bju på några bilder på bilen i sin helhet från sommaren, hoppas ni gillar de

Mycket vackert!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.