Författare Ämne: 360 B200F, Tankmätaren visar nästan rakt åt höger. Jordpunk och ev säkring?  (läst 10485 gånger)

Sabelström

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 276
  • 360 GL 87:a Super Vulvan 7
    • Visa profil
Har sprejat div elkoppling i bilens motorrum i dag då oxid börjat komma.

Lastade även i däck i bagaget.

När jag sen startade bilen visade mätaren nästan rakt åt höger.

Finns det kablar i motorrummet som går till denna eller kan det blivit något med en jord när jag lastade däcken i bagaget?
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
Jag har ingen lösning på detta, men jag har exakt samma problem.

Ibland kan den fungera, men oftast slår den till höger då man vrider på tändningen. Jag har försökt med att byta ut själva mätaren i mätarhuset, men det gav inget resultat.

Sabelström

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 276
  • 360 GL 87:a Super Vulvan 7
    • Visa profil
Ingen som har några svar på om tankmätarn är uppsäkrad eller var jorden sitter?
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7

loke

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
kan kolla i elschemat imorgon och se hur det ser ut...

Lightfox

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 295
    • Visa profil
tankmätaren sitter ( I alla fall på -84 årsmodell) i toppen på tanken under baksätet. (på 3 och 5 dörras åtminstone..) den går att lossa och mäta på? eller bara kolla om alla sladdar sitter som dom ska och inte är kortslutna :)

Tänkte om ett däck landade oturligt när du lastade in i bagaget.
Och bilen går bra? ;)

Sabelström

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 276
  • 360 GL 87:a Super Vulvan 7
    • Visa profil
tankmätaren sitter ( I alla fall på -84 årsmodell) i toppen på tanken under baksätet. (på 3 och 5 dörras åtminstone..) den går att lossa och mäta på? eller bara kolla om alla sladdar sitter som dom ska och inte är kortslutna :)

Tänkte om ett däck landade oturligt när du lastade in i bagaget.

Det var det med kablar och däcken jag tänkte på, sitter jorden till tankmätaten i bagagen?
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7

Lightfox

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 295
    • Visa profil
tankmätaren sitter ( I alla fall på -84 årsmodell) i toppen på tanken under baksätet. (på 3 och 5 dörras åtminstone..) den går att lossa och mäta på? eller bara kolla om alla sladdar sitter som dom ska och inte är kortslutna :)

Tänkte om ett däck landade oturligt när du lastade in i bagaget.

Det var det med kablar och däcken jag tänkte på, sitter jorden till tankmätaten i bagagen?

På min bil satt det 2 kablar fram till tankmätaren. (Har jag för mig, var ett tag sen jag kolla där) så jag skulle tro det..? Inte säker dock. :/

Bara att riva loss sätet och kolla!
Och bilen går bra? ;)

Sabelström

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 276
  • 360 GL 87:a Super Vulvan 7
    • Visa profil
Hahaha, hitta felet men ingen lösning på det.

Hade den dagen den slutade fungera monterat ett kupevärmaruttag i bilen och lyckades givetvis sätta skruven i två kablar och borra i en tredje.
Skruven satt mellan dom två från tankmätesgivaren därför det inte funkade, dock funkar inte mätaren när jag fixat detta, kan jag ha kortslutit den.
Får fortfarande ca 50ohm från givaren så den verkar fortfarande fungera som den ska.
« Senast ändrad: oktober 24, 2013, 05:10:48 av Sabelström »
245 GL 90:a Super Vulvan, 245 GLT 84:a Super Vulvan 2, 244 DL 86:a Super Vulvan 3, 244 GL 87:a Super Vulvan 5, 244 DL 86:a Super Vulvan 6, 360 GL 87:a Super Vulvan 7