Författare Ämne: fram&bakvangs konvertering samt bromsar  (läst 8559 gånger)

jimmy_boy

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
fram&bakvangs konvertering samt bromsar
« skrivet: november 26, 2013, 22:38:46 »

nämligen så att jag vill få dit vetilerade skivor fram med 5 bultat från annan volvo och bakvgn från annan volvo oxå hur gör jag på änklaste sätt

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: fram&bakvangs konvertering samt bromsar
« Svar #1 skrivet: december 07, 2013, 14:10:09 »
Enkelt blir det ju inte. Bak får du byta till 240 eller 740 bakaxel (beroende på önskad bredd) och sen flytta över kardan och växellåda samt bygga om kardantunneln fram så växellådan får plats fram. Gör plats för spakstället med. Och anpassa så handbromsen funkar till nya axeln. Samt bromsslang.

Fram får du ta hela fjäderbenet, bygga nya fästen till länkarmarna från donatorbilen. Bygga om fjädertornen. Vet inte hur man gör med hastighetsmätarwiren som sitter in i originalets vänster hjulnav fram.

Som du märker blir det mycket jobb. Är det för att få på "rätt" fälgar som du vill göra detta?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: fram&bakvangs konvertering samt bromsar
« Svar #2 skrivet: december 07, 2013, 14:12:15 »
Ventilerade skivor kan du få utan att bygga om allt!
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5761.0
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.