Författare Ämne: 360 projektet turbokonverterad m20b25  (läst 37600 gånger)

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
360 projektet turbokonverterad m20b25
« skrivet: januari 07, 2015, 02:14:25 »
hejsan Patrik heter jag och bor i boden har haft en handfull 360 tidigare och fick nyligen fått ett återfall in i 300 seriens underbara värld. Så tänkte dela med mig lite av vad som hänt i garaget den senaste tiden.

Bilen då en ganska rostfri 88 som hittades i boden efter säkert 2 månaders letande efter nå lämpligt.

Givetvis började man i fel ordning som vanligt och hann skrota en drivaxel innan man hunnit besiktiga. "nåja får väll byta den då" tänkte man väll lite oskyldigt och sen spårade det  :P

saker som är gjort vid trådstart

lättad enligt konstens alla regler
short shift och höjd växerspak ca 10cm
svetsdiffad
tank urplockad och ersatt med fuelcell
kabelhärva rensad
nya hempul bussningar till vxl låda
lackat huven mattsvart alltid retar de nån  :P
tagit bort reservhjulsbalja

bilder kommer så fort jag klurar ut hur man lägger in bilder :)

mvh Patrik


« Senast ändrad: mars 13, 2015, 14:52:29 av patrik89 »

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #1 skrivet: januari 07, 2015, 02:25:51 »
tog lös diffen och svetsade den på sidan när allt ändå va ute.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #2 skrivet: januari 07, 2015, 02:32:53 »
mer info och bilder kommer imöra  :)

mvh patrik

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #3 skrivet: januari 08, 2015, 01:42:25 »
Då har det bokats besiktning till på fredag  :)
Så då får man väll lov att skruva ihop resten av bilen.
Det som hunnits med idag är följande.

inredning monterad iaf de mesta










möblerat om lite i motorrum




lackade även grillen och monterade vingen även fast de kanske inte va så akut me de  :P kan jag besiktiga utan kofångare bak?





samt lackade och kletade på unreredsmassa pa allt under bilen och fixade tutan.

sen har jag luftning av bromsar och lite småpill kvar innan besiktning  :)

// Patrik

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #4 skrivet: januari 10, 2015, 23:18:55 »
sådär då va bilen besiktigad då och det jag måste fixa för att få igenom henne är rattlåset. Tråkig tvåa när man inte ens visste om att de va krav på det  :-\

men lite rost har hittats under listen på vänstra sidan av bilen på bakdörren hoppas framdörren har klarat sig bättre de får vi se imöra  :)


här står hon redo för besiktning  :)





simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #5 skrivet: januari 11, 2015, 02:50:39 »
Tjenare, visst var det du som köpte vinterdäcken av mig tidigare i höstas? Verkar väldigt likt iaf då det är samma stad och namn.

Bilprovningen brydde sig inte om fuelcellen?
Synd dem skulle bry sig om rattlåset, inget bilprovningen någonsin kollat på bilarna jag besiktat i Kalix.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #6 skrivet: januari 11, 2015, 12:34:17 »
hallå jo visst va det jag  :) han öppnade aldrig skuffen så han såg den inte, har du besiktigat med din? haha han började dock gorma att växellådan inte va orginal  ;D 
jo rattlåset va drygt som fan  :-\ får åka till kalix på efterkontrollen då  :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #7 skrivet: januari 11, 2015, 16:35:50 »
Kände på mig det :) Har tyvärr inte haft vägarna förbi boden så jag kunnat göra ett besök.

Nä, behöver inte besikta förrän sista december 2015 men om jag kommer besikta då eller inte beror på hur mycket jag hunnit bygga om bilen :P

Nog är det härligt när besiktningspersonalen har koll ::)

Jo fast när du redan har fått en 2a på rattlås blir det svårt att få dem att inte kolla det ;)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #8 skrivet: januari 11, 2015, 21:46:03 »
Bara höra av dig när du har vägarna förbi!

Fan vad skönt, jag skulle haft en äldre jag å. Så man slipper bes varje år. Besiktningsmannen var ett riktigt stolpskott. Försökte ge mig en lektion i hur en diff fungerar. Han trodde på fullaste allvar att en standard diff överför drivningen till det hjul som inte spinner haha :P

idag har man inte gjort så mycket på bilen mest kört :)

men de som hanns me va att göra en tillfällig rostlagning på dom vänstra dörrarna,
har ej bestämt mig än om jag ska byta dörrarna har ju 4st reservdelsbilar tillsammans med fezze här på forumet :)

gjorde även klart grillen blev grymmt nöjd nu fattads bara lite puts på övriga bilen :P


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #9 skrivet: januari 12, 2015, 22:56:40 »
Varför gormade besiktningsmannen över växellådan?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #10 skrivet: januari 13, 2015, 16:41:25 »
han trodde inte de va orginal med transaxel  :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #11 skrivet: januari 13, 2015, 16:59:51 »
han trodde inte de va orginal med transaxel  :P

 ;D  ;D  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #12 skrivet: januari 14, 2015, 22:44:51 »
hallå tyvärr har de inte hänt så mycket på bilen sen sist  :( Men va iaf i garaget idag och hjälpte lite kompisar :)





Lika bra jag berättar vad jag har för mål innan sommaren då  :P Turbo!!!  8)



fråga på resept

bränsle E85
proggresiv btr Malpassi 1:1,7
spridare bosch 315cc från v70 2,5t
tdo4hl-13g från v70 2,5t
lagom stor ic


kommer de gå att köra på dom spridarna utan att mappa?
eller bör man köra med tryckvakt och extra spridare?
ladd 0,8?
bör man köra med oljekyl?

eller andra synpunkter och tips  :)

//Patrik

 

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #13 skrivet: januari 14, 2015, 22:47:45 »
Oljekyl är ett måste om du tänkt hålla full gas längre stunder, stor risk att motoroljan kokar annars ;)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #14 skrivet: januari 14, 2015, 23:02:21 »
Oljekyl är ett måste om du tänkt hålla full gas längre stunder, stor risk att motoroljan kokar annars ;)


ok tack antog att så va fallet :) haha jo kan ju handa att gaspedalen kommer befinna sig i bottnat läge en hel del  ;)  vad tror du om resten? turbo och spridare har jag redan så de skulle ju va lämpligt om spridarna funkade  :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #15 skrivet: januari 14, 2015, 23:07:25 »
Ja spridarna räcker till ungefär 170-180hk på bensin, sen går det ju att koppla in extraspridare om det ändå inte räcker till.
Ett tips är att investera i en bredbandslambda så ser du direkt om motorn går för snålt.

Ladd är bara köra så långt soppan räcker eller att motorn spräng :P Nä men håll dig under 1bar så bör det vara lugnt så länge det inte spikar.

Om spridarna funkar utan att fippla med LMM vet jag ej, aldrig fipplat med originalsprut.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #16 skrivet: januari 14, 2015, 23:16:58 »
ok :) oj glömde skriva med bredbandslambda  :P

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #17 skrivet: januari 23, 2015, 14:22:25 »
Dåså inte hänt så mycket sen sist har fixat så hon går igenom besiktning iaf och monterat en sportratt.



men framförallt så har man lekt av sig lite så tänkte bjuda på en liten film  :) jag kommer fixa ett bättre fäste för kameran i helgen troligen.
Dåliga vinterdäck och laddar inte så hårt då jag är själv och alla jobbar men de e alltid nått  :)

https://www.youtube.com/watch?v=YQF_4QK3u-o

// Patrik

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #18 skrivet: januari 23, 2015, 16:16:59 »
Riktigt härligt klipp! Antar att du låg emot styrstopp där vid 1:35?  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #19 skrivet: januari 23, 2015, 17:59:42 »
Riktigt härligt klipp! Antar att du låg emot styrstopp där vid 1:35?  ;D

Tror jag med  ;D

Tack för att du delar med dig Patrik!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #20 skrivet: januari 23, 2015, 23:20:32 »
Kul att de gillas  :) va på feltema idag å handlade för lite väl mycket pengar nu när turbo planeras men men har å göra i helgen iaf  :) uppdatering kommer imöra  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #21 skrivet: januari 26, 2015, 00:33:21 »
Väldigt lätt att kasta ut några tusen på biltema!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #22 skrivet: januari 26, 2015, 21:26:26 »
Såg några minuter från början. Läskigt många returer där. Men svårt att veta om du ville ha returerna eller om dom bara kom. Försök att möta upp en retur både med styrning och gas så ska du se att kasten blir lugnare. Var det treans växel du lekte på?

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #23 skrivet: januari 26, 2015, 21:50:29 »
haha jo de går lite väl lätt ibland biltema bör klassas som drog :P

ber om ursäkt för utebliven uppdatering men råkade radera alla bilder :( så hoppas ni kan vänta till i helgen på en lite större uppdatering istället :)

ingen fara det är ingen mening att försöka åka snabbt med däcken jag har så lägger krutet på brett istället så varje kast va avsiktligt :P dålig vinkel på kameran och helt snöblind blev den så de kanske inte syns så mycket på filmen men det är inte många meter det inte går på ställ :P ska göra ett nytt försök nattetid med bättre kamerafäste så kanske de blir bättre :)

ja mestadels trean hon orkar inte riktigt på fyran med avgassystemet som sitter på nu men efter besiktning så ska hon få andas lite bättre  ;)

//Patrik

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #24 skrivet: februari 01, 2015, 22:48:41 »
Hyfsat återhämtad från efter mega förkylning så får man väl bjuda på en uppdatering om vad som hänt sen sist :)

sommarfälgar har inhandlats :) en rejäl sänkning innan sommarn bara :P


Nya stift tändkablar fördelarlock och rotor


Fixa elfläkt






lite tajt men de går nog :)


en av reservdelsbilarna fick donera en kylare i lite bättre skick :)


monterat fläsk stänklappar


sen en massa körande i vanlig ordning :)

hälsade på i diket en sväng :)


men de mesta av tiden spenderades med att 3serie räddar volvos övriga från att bli lämnade i skogen :P


har även fixat ny motor som ska i b230ft med allt :)

har jag fattat allt rätt med att använda b230ins svänghjul och tryckplatta och typ denna koppling? http://dalhems.com/sv/p/12f38f21682f4951897d9a1700ed0bcb/sinterlamell-228mm-solid-6-puck-nav-A-206x24-sintrad--keramisk

//Patrik

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #25 skrivet: februari 03, 2015, 23:34:58 »
Bra jobbat med bilen.
Och vilka fina frambromsar du har  :D

Blir kul till sommaren med turbo och finfälgar då!

Kopplingslamellen ska passa ja då det är rätt mått och splines.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #26 skrivet: februari 03, 2015, 23:56:50 »
Najs sommarfälgar :)

Skönt med reservdelsbil så man slipper fara på skroten.

Lamellen ska passa ja, kör själv med samma fast 215mm versionen.

B230ins svänghjul använder du om du inte tänkt använda renixet utan konvertera till LH2.4, fel triggermönster för renix.
« Senast ändrad: februari 03, 2015, 23:58:38 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #27 skrivet: februari 04, 2015, 00:27:40 »
frej

Tackar :)
Haha jo skulle väll helst bytt skivor :P beläggen va de mycket kvar på iaf :)
jo man vill helst ha sommar så fort som möjligt nu bara man hinner bygga klart allt :)


simlar

jo jag gillade dom skarpt :)
ja riktigt skönt :) att man inte har fixat reservdelsbilar tidigare!
låter bra :)


Jag har funderat lite och undrar om det är värt att kosta på sig ett sprut på en gång istället för att köpa guldbox och chippa. Nästan samma pengar ju.
Har ej satt mig in i ms och det känns som att det kan bli tight å hinna med allt jag vill få gjort innan sommaren som det är.
Försöker ju bygga i omgångar och köra så mycket som möjligt.

Vad tycks ska man köra på ms å hoppas att man kan klura ut hur det funkar?



//Patrik


simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #28 skrivet: februari 04, 2015, 00:35:41 »
MS är smidigt sprut för dem pengarna, speciellt med tunerstudio så man kan låta sprutet mappa soppan efter lambdavärde :)
Kan hjälpa dig med sprutet om du skaffar ett, kan dock inte hjälpa dig bygga en ms-box då jag själv inte byggt min box.

Men beror ju på effekten du är ute efter, är du inte ute efter mer än 300hk så räcker LH2.4 med chippad tändning och soppa (+ 3"lmm och större spridare, dvs standard "300hk" trimmet) och det är ju lite enklare när man inte behöver lära sig själv mappa m.m.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #29 skrivet: februari 16, 2015, 21:27:04 »
ok tack jag får fundera lite hur det blir :)

passar väll på att medela att tråden inte har dött :P har varit ute på övning men till helgen ska det tas tag i motorbyte iaf :)

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #30 skrivet: mars 08, 2015, 23:00:22 »
sådär åkte på en till monster förkylning med alldeles för mycket feber för garage.
men desto mer taggad vart man nu i helgen när man drog igång igen :)

och det är väll bara att erkänna att jag kanske inte har varit helt ärlig om bilens framtid ;)

här har vi lite bilder på helgens arbete ;D

hmm vad kommer hända här då?  obs simlar du får tyvärr inte gissa :P










visst ja hur fan får man lös framdörrarna???????

jag blir galen på dom poletten ramlar säkert ner nästa gång i garaget men för säkerhets skull kan väll nån upplysa mig :)

//Patrik

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 projektet
« Svar #31 skrivet: mars 08, 2015, 23:18:48 »
Hehe, behöver inte gissa då jag redan vet svaret ;)

För att få lös framdörrarna måste man få ut de två sprintarna vilket tyvärr inte är det lättaste :-\
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet
« Svar #32 skrivet: mars 09, 2015, 01:06:43 »
Hata framdörrarna!
Jag kapade loss mina gångjärn men innan det så borrade och gängade jag 3st M8-hål i varje rakt in i A-stolpen så nu hänger jag av framskärmen, lossar dörrgångjärnens bultar och tar sen tag i backspegeln och i dörrhantaget och lyfter bara av dörren. Hur smidigt som helst. Finns bilder på detta i min projekttråd. Sök bara på dörrgångjärn så dyker det upp.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #33 skrivet: mars 10, 2015, 23:05:07 »
fan misstänkte det :( Hoppades dock det fannns nå smidigare sätt  :)

Jag får väl berätta vad planen med bilen är och faktis har varit ända från början :P

bmw drivlina och hjulupphängning turbo och SFRO bes som amatörbyggt ;D

Så jag hoppas ni förlåter mig för att jag inte har berättat men ville inte säga nå förns jag hade fått tag i donatorbil :)
Sen hoppas jag att jag får stanna i gruppen även fast jag börjar blanda in bmw ;)

Donator blien jag fick tag i vart en e34 med nyrenoverad m20b25, kompsänkt, turbokonverterad och ett ms2v3 :)

//Patik

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #34 skrivet: mars 11, 2015, 15:51:46 »
Roligt säger jag.. Bygg på och bli klar någon gång =) Vad har du för tidsplan på kärran?

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #35 skrivet: mars 11, 2015, 22:32:08 »
Fint att det uppskattas :) jadu till sommaren 2016 sätter jag som mål och hoppas på att man ska vara klar tidigare :P
Jag har ju aldrig byggt nått i den här omfattningen tidigare så inte det lättaste att lista ut hur lång tid det tar.
Hoppas det inte tar längre tid bara :)

Jag är ju rätt flitig så jag bjuder på en mitt i veckan update ;D


jag har rensat en del inredning och motorn har lämnat blyhinken :)

på väg ur


orkade inte jävlas så kapade lite :)




Dom små liven fann varandra direkt jag tror dom kommer trivas ihop ;)


Lite frågestund är det någon som har erfarenhet av megasquirts dash som jag förstår det så är det bara en app. http://tunerstudio.com/index.php/shadowdashmsmenu
Min tanke om sfro godkänner förstås är att köpa en lämplig klösbräda och ersätta mätarhuset med känns som att det skulle vara smidigare?
Slipper en miljon mätare osv.

//Patrik

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 projektet
« Svar #36 skrivet: mars 12, 2015, 15:35:58 »
Har ingen erfarenhet men det tror jag dom ska godkänna. Det godkänns ju cykeldator som är belyst med bilen elsystem och att ha en app som visar allt låter väl inte så olikt en modern bil med canbus osv =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 projektet turbokonverterad m20b25
« Svar #37 skrivet: mars 14, 2015, 02:10:00 »
Grymt! Bara bygg och sluta inte :P

Kul med MS också då jag kör det själv sedan 11 år tillbaka i min 360 brukis.

Shadow Dash hade jag inte läst om ännu, nu blev man sugen!

Men gissar att det kan vara svårt med bilprovningen pga. att det bara är GPS-data som talar om hastigheten. Om det nu inte går att visa uppmätt hastighet om man kompletterar med en hastighetsgivare.

Men å andra sidan har väl bilprovningen ingen koll på vart signalen kommer ifrån.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 projektet turbokonverterad m20b25
« Svar #38 skrivet: mars 15, 2015, 19:10:16 »
Det får inte bara vara gps. Läste inget och eftersom det hade med ms att göra så trodde jag att man skulle mata in nån info från abs-krans eller liknande för att få ut hastighet i shadow dash.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: 360 projektet turbokonverterad m20b25
« Svar #39 skrivet: mars 29, 2015, 19:13:32 »
tack för svaren man får fundera vidare då. Inte har man nån rolig update att bjuda på heller men visar vad som hänt iaf :)





de var allt från mig den här gången :) tror de blir lite lugnare på jobbet ett tag nu så jag kan börja bygga lite :)
« Senast ändrad: mars 29, 2015, 19:19:03 av patrik89 »