Författare Ämne: trimming innan besiktningen säger nej.  (läst 9475 gånger)

Snigelsport

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
trimming innan besiktningen säger nej.
« skrivet: mars 29, 2015, 23:27:31 »
Hej alla fantaster.  Jag är inne på min 3dje 360 nu. Och har fått ett sug på att ja få den att bli lite vassare. Det jag tänkte på efter att läst en massa här på forumet. Vad kan man göra med motor och så innan man måste regga om den?

Har lite olika planer med att fixa;
Topp
Kam
Exktrator
Tändsystem
Bränslepump samt insprutning
Kylare.

Eventuellt en turbo.

Men ahh skulle vilja veta vad man kan ha för riktlinjer.

Tack på förhand.  :-*
Lämnar hon snigelspår är hon ju klar för fan.

360 GL -88

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: trimming innan besiktningen säger nej.
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2015, 17:02:16 »
Egentligen får du inte göra så mycket innan du ska regga in det. Men mycket kan ju göras utan att det ens kommer märkas. T ex om du stoppar i en 2,3 och tar bort märkningen så finns ju inget som visar vad det är för volym. Häng på en 531 med en rolig kam så har du några extra hästar. Ett extraktor-rör på det och lite bättre andningsväg bakåt så har du vunnit några häst till. Håller man bara avgassystemet på en rimlig nivå är det knappast nåt bekymmer på besiktning eller på gatan.

patrik89

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: trimming innan besiktningen säger nej.
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2015, 17:03:24 »
Om man ska hårddra det så kan du inte göra någonting tyvärr men lite småtrimm brukar inte vara några problem om du har lite tur och får en mindre grinig bes man :)
Det du kan göra om du vill åka lagligt så kan du ju regga ombyggt och turbokonvertera med e85 då har du ju mycket större möjligheter till en potent maskin  ;)

Snigelsport

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: trimming innan besiktningen säger nej.
« Svar #3 skrivet: mars 31, 2015, 12:18:40 »
Nice. Det är typ det jag tänkt också. Först och främst fräscha upp motorn och så.

Men 531a vart får jag tag på en sådan lättast. Tittat rung på en massa b230f. Men vet inte exakt vad jag ska kolla efter. Sen var det någon som surrade R-kam ?

Ja regga om den med turbo är jag faktiskt sugen på. Men måste ta tag i rosten först. Så därför jag bara tänkte mig en ja 50 - 100 hk mer men utan att behöva regga om den till och börja med.

Mvh
Lämnar hon snigelspår är hon ju klar för fan.

360 GL -88

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: trimming innan besiktningen säger nej.
« Svar #4 skrivet: januari 16, 2016, 22:35:51 »
Nice. Det är typ det jag tänkt också. Först och främst fräscha upp motorn och så.

Men 531a vart får jag tag på en sådan lättast. Tittat rung på en massa b230f. Men vet inte exakt vad jag ska kolla efter. Sen var det någon som surrade R-kam ?

Ja regga om den med turbo är jag faktiskt sugen på. Men måste ta tag i rosten först. Så därför jag bara tänkte mig en ja 50 - 100 hk mer men utan att behöva regga om den till och börja med.

Mvh

Blev det någe trimmat?  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.