Författare Ämne: Navringar som är 52 mm innerdiam?  (läst 5533 gånger)

Soulfly

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
Navringar som är 52 mm innerdiam?
« skrivet: januari 07, 2016, 20:29:28 »
Finns det någon som har hittat navringar till volvo 360?

Har kollar runt med flera däckverkstäder som sade ''absolut inte'' samt flera webbsidor som sagt att dom inte kan hjälpa mig.
Funderade annars om jag inte hittade någon sida som sålde navringar i plast att man skulle fixat någon som svarvade till ringar i stål som jag sedan svetsar fast innan jag lackar plåtfälgarna.
Är verkligen trött att dom inte centrerar riktigt. Har ju navringar i plast till mina aluminiumfälgar så det borde ju finnas någonstans?

schnauz

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: Navringar som är 52 mm innerdiam?
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2016, 22:22:02 »
Googlade "navringar 52 mm" och hittade några olika, bland annat Special-Fälgar verkar ha.

Men navringarna är bara där för att centrera fälgen hyffsat rätt innan skruvarna/muttrarna dras åt. Ett hjälpmedel vid montering, inget annat. Så om du har problem med centrering är det nog något annat som är fel. Har du rätt skruv/muttrar till fälgarna?

Soulfly

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: Navringar som är 52 mm innerdiam?
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2016, 00:03:54 »
visade sig att jag hade lite halvkassa hjullager pga att bilen hade gått med rejäl negativ camber så det var största problemet. försökte köra in till en däckverkstad för o balansera däcken också för jag såg att det fattades vikter på en fälg men då vägrade dom att balansera för ''Dessa fälgarna centrerar fan inte ens'' enligt en kille där.
Otrevligare bemötande har jag knappt stött på så blir inte att besöka den däckverkstaden något mer.

bytade hjullager och sen gick bilen okay även med dom breddade plåtisarna. har även ett par fälgar från en volvo 440 som har navringar så det har jag fått tag på iaf =)
annars har jag ingen aning om vad det är för hjulmuttrar. dom är koniska och verkade centrera rätt bra i fälgen iaf.