Hej hopp.
Nu va de ett tag sen ja la upp en update här.
Har hänt en del me bilen men kanske inte så mycket man hade tänkt sig

som vanligt.
Har införskaffat mig lite delar. vilket alltid är kul

En växellådstunnel och lite bromsok bak.

En ny motor

1,9 Tdi ~19600mil från -98 motorkod AFN. Dock utan turbo men då dessa motorer har VNT turbo och blir en massa extra jobb just nu att få de till och funka.
Så de blir att ta K24 som sitter på motorn i bilen för tillfället. Kommer nog att behövs större spridare före ny turbo


Hittade en billig pump till att bygga om till M-Tdi

Land Rover Discovery/Defender 300tdi pump. sitter 11mm pumphuvud mot 1,9Tdi 10mm så klarar leverera lite mer soppa


Ny kabelstam för att dra om elen till motorn. Få till de lite snyggare och så.

Köpte ny bränslefilterhållare med inbyggd primer pump ifrån en Mazda 6 2,0d för att snygga till i motorrummet.



Blir lite ändrade planer i framvagnen

iaf ett test och se om de blir bra.
Fick tag i kompletta fjäderben med bärarmar, bromsok m.m. ifrån en 940.
Bäramen passar om man trimmar till bussningen lite



Länkarmstaget fick sig ett nytt fäste.

Slängde dit ett extra stag för att styva upp de lite kanske


Så klart måste de ju fixas coilovers på dessa me och synd att köpa nytt när man redan har

Lite tur hade man allt och gängan på Golf coilsen där nere va M48x1,5 och fjäderbensröret på 940 va rätt diameter för att kunna gänga m48x1,5

Så de va och försöka hitta en m48 gäntapp. Hittade på eBay ifrån ryssland för en 500ing

Bara kapa och gänga.




Måste bara testa

även om de sitter ballongdäck på



Sen lite färg på




Sen lite snabb demo (kommer bli röda bromsok me)

Och som en liten bonus så återanvände ja lite av de röret ja kapade bort på fjäderbenet till att fixa ihop länkarmstagsbussning för att bygga nya motorfäste. Ska ändra lite för att få lite bättre utrymme och slimma ner dom.
