Frej: Jag tror inte det finns någon big-block Renault konverterad 300 i Sverige än jag heller,
har velat göra detta sen jag upptäckte att det gick, ungefär för 3 år sedan när jag hade 340DL,
den skulle man haft kvar nu, skyddsplasten kvar på kromlisten runt bakrutan, inte ens ytrost på underredet,
gamling i Norrland som haft den till och från kyrkan typ. Men men, finns väl nån mer fräsch 340 i landet kvar.
Det var även jag som hade "Den lågt flygande holländaren" för ännu längre sen, 360GLT'n, utsökt vinterbil!
ERMR: Jo precis, röret är samma och därför vill jag helst bygga om det på något vis.
Detta är vad jag planerat. M47 är en självklarhet, fyrväxlat vore inte ens värt att prova om jag får gissa
Jo visst går det att köra sönder alla bilar, vålda är däremot vad den här bilen går ut på, sladda på asfalt är fullt möjligt,
men det är inte som att köra 700hk S15 direkt, och jag tänkte elda lite däck på bana nån gång iallafall.
Fyrlänk är så enkelt att bygga på dessa (Svetsa fästen i De Dion-röret) så det blir det förmodligen,
bladfjädrar är ingen höjdare även om det sitter på Corvette..
Yes, nu köpte jag ju en hel bil för att köra med just F7R och frågar man mig vore det att byta ner sig att istället köra med Volvomotor
Det är inte F7R i de där Clio, men det sitter F7R i äldre Clio Williams. Då med 150hk.
De där nyare har något som heter F4 nånting istället, vet inte om det räknas till F-serie men det är ju 2.0 16v ändå,
vet inte om de passar i 300 men kan tänka mig att det mesta som rör kringutrustning blir fel även om det nu passar i 300.