Tusen tack! Förstår vart jag gjorde en miss. Ska såklart vara 25mm och inte 2.5mm

Kanske inte så dum idé att göra beräkningarna på bakskärmarna sen beställa 4 fälgar med samma ET plus 2 spacers att ha fram, eftersom framskärmarna verkar vara bredare med tanke på bilder jag sett...
EDIT:
D v s att i relation till framskärmarna så skulle dessa fälgar ligga lika nära framskärmarna, men 7-tumsfälgen skulle troligtvis knappt gå montera p g a stötdämparna...
13x5 ET 40
och
13x7 ET 65
7 tumsfälg är ca 50 mm bredare än 5 tums.
50mm/2= 25 mm "på vardera sida om centrum"
ET40 + 25mm = ET65
^ ET65 7"-fälgen kommer ha ett annat utseende med "mindre djup" (sett utifrån bilen), det mesta av fälgens bredd skulle sitta bakom navet, d v s mer eller mindre garanterat ta i stötdämparen.
Däremot skulle avståndet från fälg till bilens skärmkant (vågrätt mätt) vara detsamma på både 13x5 ET40 och 13x7 ET65
Toor jag har det nu, då ska jag utgå från plåtisarna och mäta fram och bakfälgar och se hur mycket närmare skärmkanterna jag vill att fälgarna ska sitta. Vet ju att plåtisarna är 13x5 ET40 så då kan jag räkna ut resten.
Nån slags tumregel skulle då bli att om man är nöjd med hur ens fälgar sitter i förhållande till skärmkant men vill ha en bredare fälg, så kan man för varje tum bredare fälg lägga på 13 på ET-värdet på den 1 tum bredare fälgen. vill man ha 2 tum bredare ja, lägg på (13*2)=26 +